WHAT IS A STRATEGY AND WHAT IS IT FOR ? QUEST-CE QUUNE STRATEGIE ET A QUOI CA SERT ?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
CANADA AT ITS WORST FROM A SEALS POINT OF VIEW SOS, HELP! WE ARE BEING ASSASSINATED. SOS, on est en train de nous assassiner ! SOS, on est en train de.
Advertisements

Direct and Indirect Object Pronouns in French
PROGRAMME DE COOPERATION PROFESSIONELLE PONT – EST – OUEST PROGRAMME OF COOPERATION BETWEEN EAST AND WEST EUROPE BILAN DE TROIS ANNEES DE TRAVAIL THREE.
1 Project supported by the European Commission ECREIN Platform in Rhône-Alpes (RA) Analysis of instruments and actions to support eco-innovation and eco-investment.
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Les verbes –ER Et Le partitif
Les pronoms compléments
Click to edit Master title style Soccuper de notre personnel Investir dans leur développement professionnel Leur donner confiance en lavenir Look after.
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.
GERPISA Eleventh International Colloquium June 11-13, 2003 Paris The Origins and the Limits of the Productive Models Diversity Research questions and research.
1 Deepening the EU Sophie, Melita, Claudia, Tuulia, Pia, Ana, Lucas-Louis, Daniel, Daniela, Maria Alessandra.
Collège du Léman Everyone has a right to a their own cultural identity and to engage in their own traditions, provided that they don’t compromise the culture.
Copyright © 2010 Systematic Présentation des enjeux Europe et International 1 Jean-Luc Beylat, Vice-Président International Systematic.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
CULTURES in BOXES n°1 France - Turkey An e-twinning project.
France - Turkey An e-twinning project By ROMY
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Inforoute Santé du Canada Les défis de linteropérabilité en e-santé Mike Sheridan, Chef de lexploitation 19 mai 2006.
Le subjonctif This tense is good for showing off! You will need to understand how and when use it as it is a useful tense for your expression of ideas/doubts.
Irregular Verbs continued.
Les Adjectifs Possessifs
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
Status report SOLEIL April 2008
Réseau des Tribunaux référents Network of Pilot Courts 5. Quels indicateurs pour mesurer la qualité de la justice? Which indicators for measuring the quality.
Objectif de lAtelier de Reconstruction Rebuilding Workshop Objective WestmountVille-Marie 25 mars March 2012 Lobjectif de latelier est de formuler.
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Regard théorique sur la citoyenneté, et les liens avec les modèles de communauté de recherche About links between kinds of citizenship and models af community.
Le niveau de vie des étudiants en Europe The standard of living of the students in Europe Observatoire de la vie étudiante / France Padoue Ronan.
Etienne and Beverly Wenger-Trayner Learning in a network Becoming a community of practice across countries Etienne Wenger-Trayner Lomé, Togo June/juin.
9e Année - Français Cadre
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
EXT: can you translate them too?
Talking about the things you do
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
Bienvenue à la classe de français!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Observations from the International Drug Policy Consortium JAMIE BRIDGE SENIOR POLICY AND OPERATIONS MANAGER AU CONFERENCE OF MINISTERS OF DRUG CONTROL.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
L’ensemble microcanonique
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Saying what you have been doing
Employment Policies. an Azorean story...
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.
KM-Master Course, 2004 Module: Communautés virtuelles, Agents intelligents C3: Collaborative Knowledge construction & knowledge sharing Thierry NABETH.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
NBFSAN Strategic Plan Update / Mise à jour du plan stratégique du RASANB 09/2014.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Les Questions d’Information (Information questions)
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Questions Synthesis.
Transcription de la présentation:

WHAT IS A STRATEGY AND WHAT IS IT FOR ? QUEST-CE QUUNE STRATEGIE ET A QUOI CA SERT ?

Once upon a time strategy… Il était une fois la stratégie… From military to …/ Du militaire au… … Business … Social field / Champ du social

DIAGNOSIS / DIAGNOSTIC BESOINS NEEDS RESSOURCES RESOURCES ENVIRONNEMENT EXTERIEUR EXTERNAL ENVIRONMENT

MISSION ? The special task or purpose for which a person is apparently destined in life. La tâche ou le but spécifique auquel une personne est apparemment destinée dans sa vie. - Webster's New World Dictionary- Business context = The special task or purpose for which a company is destined. Contexte commercial = la tâche ou le but spécifique auquel une entreprise est destinée.

« We exist to create value for our share owners on a long-term basis by building a business that enhances The ….. Company's trademarks. This also is our ultimate commitment. As the world's largest beverage company, we refresh the world. We do this by developing superior soft drinks, (….) that create value for our Company, our bottling partners and our customers. » « Nous existons afin de créer de la valeur pour nos actionnaires sur une base de long terme en créant un commerce qui met en avant les marques de lentreprise …. Cest notre engagement ultime. En tant quentreprise de boissons la plus grande au monde, nous rafraichissons le monde. Nous faisons cela par le développement de boissons non alcoolisées de qualité, (….) qui crée de la valeur pour notre entreprise, nos sous-traitants et nos clients. » MISSION ? Coca Cola mission statement-1989

VISION ? In the industrial context, a vision will be a mental image of something in the future. A Vision describes the future state of something. Dans le contexte industriel, une vision sera une image mentale de quelque chose dans le futur. Une vision décrit létat futur de quelque chose.

« Vibrant, inclusive, innovative,cosmopolitan and accessible - these are some of the words which describe how Manchester wants to be recognised by its residents and nationally and internationally.Culture works on a number of levels with impacts for the City, for its communities, for the region, and as a major UK City with an international profile. » « Vibrante, incluant, novatrice, cosmopolite et accessible- tels sont quelques uns des mots qui décrivent la manière dont Manchester aimerait être reconnue par ses résidants ainsi que nationalement et internationalement. La culture travaille à un certain nombre de niveaux qui ont un impact pour la ville, ses communautés, pour la région, et en tant que ville britannique au profil international. » VISION ? City of Manchester- Vision for cultural strategy

Who are we? Qui sommes nous? What do we do? Que faisons nous? Why are we here?Pourquoi sommes nous là? What kind of company are we?Quel genre dentreprise sommes nous? What kind of company do we want to become? Quel genre dentreprise voulons nous devenir? What kind of company must we become? Quel genre dentreprise devons nous devenir? ABOUT MISSION AND VISION AU SUJET DE LA MISSION ET DE LA VISION

NEED FOR CONCRETENESS AND ACTION? BESOIN DE CONCRET ET DACTION?

ENDS / FINALITES What the strategy should help to reach. Should be measurable. Ce que la stratégie doit aider à atteindre. Doivent être mesurables = General objectives, goals,… = Objectifs généraux, buts,…?

« Manchesters Cultural Strategy and its implementation will be guided by an agreed vision and will: Challenge, encourage and stimulate reactivity in its people by building on the Citys tradition of innovation and excellence in culture; Maximise the contribution which culture makes to the economy of the City; Contribute both to the image and reputation of the City as a vibrant, contemporary European capital and enrich its physical environment; (…) » « La stratégie culturelle de la ville de Manchester et sa mise en œuvre sera guidée par une vision agréée et: Participera, encouragera et stimulera la réactivité chez ses citoyens en misant sur la tradition et linnovation de la ville et son excellence en terme de culture; Maximisera la contribution de la culture envers léconomie de la ville; Contribuera à la fois à limage et la réputation de la ville en tant que ville vibrante, capitale Européenne contemporaine et enrichissant son environnement physique (…) ENDS / FINALITES City of Manchester- Objectives for cultural strategy

MEANS / MOYENS = ACTIONS, PROJECTS, RESSOURCES,…

TACTICS / TACTIQUES The ways in which resources and means that have been deployed are actually used or employed Les manières dont les ressources et moyens qui ont été déployés, sont actuellement utilisés ou employés EXECUTION PHASE / PHASE DEXECUTION

Strategy is the perspective, position, plan, and pattern. Strategy is the bridge between policy or high-order goals on the one hand and tactics or concrete actions on the other. (…) Strategy (…) refers to a complex web of thoughts, ideas, insights, experiences, goals, expertise, memories, perceptions, and expectations that providesgeneral guidance for specific actions in pursuit of particular ends. Strategy is at once the course we chart, the journey we imagine and, at the same time, it is the course we steer, the trip we actually make. Even when we are embarking on a voyage of discovery, with no particular destination in mind, the voyage has a purpose, an outcome, and an end to be kept in view. Strategy, then, has no existence apart from the ends sought. La stratégie est la perspective, la position, le plan et le modèle. La stratégie est le pont entre la politique ou des buts de haut niveau dun côté et des tactiques et actions concrètes de lautre(…) La stratégie (…) fait référence à un réseau complexe de pensées, idées, points de vue, expériences, buts, expertise, mémoires, perceptions et attentes qui guident de manière générale des actions spécifiques pour la poursuite de finalités particulières. La stratégie est à la fois le parcours que lon dessine, le voyage que lon imagine et en même temps, cest le parcours que lon mène, le voyage que nous sommes en train de faire. Même si nous embarquons pour un voyage de découverte, sans destination particulière en tête, le voyage a un objet, un résultat, et une fin à garder en vue. Donc la stratégie na aucune existence sans la recherche des finalités. © Fred Nickols 2003 All rights reserved