Constitutional Open Forum/ Forum sur la réforme constitutionnelle AÉÉCLSS, 2012-2013.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
droit + pub = ? vincent gautrais professeur agrégé – avocat
Advertisements

Les pronoms compléments
Click to edit Master title style Soccuper de notre personnel Investir dans leur développement professionnel Leur donner confiance en lavenir Look after.
1 Deepening the EU Sophie, Melita, Claudia, Tuulia, Pia, Ana, Lucas-Louis, Daniel, Daniela, Maria Alessandra.
GRIEVANCE HANDLING AT NATIONAL OFFICE PROCÉDURE DE GRIEF AU BUREAU NATIONAL.
Grief de classification Classification Grievance.
INTÉGRITÉ, RESPONSABILITÉ ET CONFIANCE SUR LES MARCHÉS FINANCIERS: OÙ EN SOMMES-NOUS CINQ ANS APRÈS SARBANES-OXLEY? SOX en australie Paul Latimer, Monash.
PARIS21 CONSORTIUM MEETING Progress on Preparations PARIS21 Steering Committee meeting OECD Conference Centre 4 June 2009.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
Copyright © 2010 Systematic Présentation des enjeux Europe et International 1 Jean-Luc Beylat, Vice-Président International Systematic.
(Nom du fichier) - D1 - 01/03/2000 France Télécom R&D Le présent document contient des informations qui sont la propriété de France Télécom. L'acceptation.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Inforoute Santé du Canada Les défis de linteropérabilité en e-santé Mike Sheridan, Chef de lexploitation 19 mai 2006.
Français 1 Beau, nouveau, vieux. Explication: Most adjectives in the French language follow the noun. There are exceptions that come before the noun.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 Regulation.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
REBUILDING HAITIAN MEDICAL EDUCATION AND TRAINING.
A new web site for Maurepas. Create a new web site My job The kick-off I works in a media structure and im responsable for the web site. There eight months.
Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.
Homework planning Organisation du travail à la maison
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
PwCs Academy Entretien de recrutement Bien préparer et mener un entretien de recrutement 04 novembre
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about yourself
L’INFORMATION SUR L’ORIENTATION AU LYCEE NORD BASSIN
Le système scolaire en France
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Bienvenue à la classe de français!
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.

Accréditation internationale dun centre de simulation J Bréaud Centre de Simulation de la Faculté de Médecine de Nice
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Learn from each other! Implementation bottlenecks, lessons learned and solutions retreat of CTAs and project managers in the Africa region, Maouto,
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
AFRICAN GROUP ON NATIONAL ACCOUNTS AGNA GROUPE AFRICAIN DE COMPTABILITÉ NATIONALE C RÉATION DU R ÉSEAU AFRICAIN DES COMPTABLES NATIONAUX.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
16-Oct-00SL-BI and QAP Presented to QAWG on 23/10/2000Slide 1 Quality Assurance in SL/BI Jean-Jacques GRAS (SL-BI)
APEEE Association des Parents d‘Elèves de l’Ecole Européenne Réunion des représentants de classe Meeting of Class representatives 7 novembre November.
AVEC LE SOUTIEN DE LA COMMISSION EUROPÉENNE WITH SUPPORT OF THE EUROPEAN COMMISSION 1 JUMELAGE/TWINNING BENEVOLAT ET CITOYENNETE INTERCOMMUNALE VOLUNTARY.
Fabio Bortolotti THE PERSPECTIVE OF AN ARBITRATOR LE POINT DE VUE D’UN ARBITRE Production of documents – Direct examination and cross examination Production.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Plain Language Movement  Apparu au début des années 1970 aux Etats-Unis.  Plain language v. legalese.  Simplifier les documents juridiques destinés.
Entrée en 6ème.  Transition from Primary School to Secondary School  New methods for new contents  Mandatory classes: French (common class + group),
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
Transcription de la présentation:

Constitutional Open Forum/ Forum sur la réforme constitutionnelle AÉÉCLSS,

Purpose of Reforms Design a constitution reflecting current student body values Build a more democratic process Build an inclusive school reflective of UO mandate Design positions that provide a better division of labour Design more coherent position descriptions

But des réformes Créer une constitution qui incorpore les valeurs de la population étudiantes Créer un processus plus démocratique Créer une faculté inclusive qui reflète le mandate de luniversité. Concevoir des postes avec une meilleure division de responsabilité Développer les descriptions de postes

Major Reforms The preamble: Whereas the AÉÉCLSS is founded upon principles that recognize equity, accessibility, diversity and promoting an inclusive law school environment for all members of the AÉÉCLSS. This is important, much like the Canadian constitution we expect this to be a Living Tree Document. In years to come the executive will determine how to interpret this constitution in a manner congruent with the preamble

Réformes importantes Le préambule: Attendu que lAÉÉCLSS est fonde sur des principes qui reconnaissent la

Major Reforms Continued Democratic processes: Bi-annual French/English Caucus meetings: members can vote to make decisions Transparent Funding decisions: the formula the executive follows will be posted on the website Annual Budget Meeting: September, budget must be approved by majority of attendees Annual General Meeting: March

Réformes majeures Processus démocratiques: Le Caucus français sera convoqué deux fois par an/ Le Caucus anglais sera convoqué deux fois par an. Les décisions de financement transparentes: Au début de chaque année scolaire, l'Exécutif doit convoquer une réunion budgétaire annuelle. Les résolutions adoptées lors de l'Assemblée générale à moins de cinq pour cent des membres de lAssociation exigent les deux tiers des voix pour passer. une Assemblée générale annuelle: mars

Major Reforms Continued Position reform (we will go in detail with this below) Language Requirements: VP Internal, External and French must be fluently bilingual in English and French. Each person must have ability to translate documents and write and speak in French and English. President must have a working knowledge of French and English. They must be able to communicate in both official languages, however, all communications are reviewed and edited by those meeting the requirements of positions above.

Réformes majeures Position Réformes: Maîtrise de la langue: VP des affaires internes, des affaires externes et du programme français doivent être parfaitement bilingues. Les candidats au poste de président doivent avoir une connaissance de pratique du français.

President Old constitution: Chair meetings of the executive and of general assemblies Represent the AEECLSS on matters relating to the SFUO Sit on Faculty council Select student representatives New constitution: Shall oversee all AEECLSS activities Shall be the AEECLSS official spokesperson

Président Ancienne constitution: Préside les réunions du conseil exécutif et les assemblées générales Represente lAÉÉCLSS au sein de la FEUO Siège sur le conseil de la faculté Choisit les representants étudiants des comités de luniversité Nouvelle constitution: Supervise toutes les activités de lAÉÉCLSS Est le porte-parole de lAÉÉCLSS

VP Academic/Internal Old Constitution: Prevailing norms established the following responsibilities: clubs, committees, French and English program concerns, administrative meetings, academic committee, academic event planning, working knowledge of French. New Constitution: Makes position more manageable

VP Académique/affaires internes Ancienne constitution: Nouvelle constitution:

VP Communications/External Old Constitution: formerly too vague, fragmented & outdated 13. (3) sit on the Extracurricular Council and as an ex-officio member, without voting privileges, of the Academic Council; 13. (6) organize the publication of the C.L.S.S. directory 13. (7) provide interpretation services at Executive Council meetings when necessary; New Constitution: specific tasks ensuring uniform and effective official communication Coordinate sponsorship Maintain all communications platforms (website & social media) Ensure all official AEECLSS communications are bilingual

VP Communications/Affaires externes Anciennement: Poste vague, tâches dispersées, description désuète 13. (3) siège au conseil des activités sociales et est membre doffice sans droit de vote du conseil des affaires scolaires 13. (6) organise la publication du répertoire de lAÉÉCL 13. (7) fournit des services dinterprétation aux réunions Maintenant: tâches précises qui assure une communication officielle qui est uniforme et efficace Coordonner les efforts de financement Entretenir toutes les plateformes de communications (site web & médias sociaux) Assurer que toutes communications officielles de lAEECLSS sont bilingues

VP Finance Old Constitution: 1. receive all accounts due to the C. L. S. S.; 2. subject to sections 75 and 76, pay all debts of the C.L.S.S.; 3. maintain accurate accounts of the C.L.S.S.'s books; 4. prepare, for the Executive Council, the figures necessary to elaborate a preliminary budget; 5. publish, at least once before the end of his or her term in office, a financial statement; 6. chair the budget meeting at the general assembly in both languages of the C.L.S.S.; 7. sit as a member of the Extracurricular Council and as an ex-officio member, without voting privileges, of the Academic Council. New Constitution: a. Be a signing officer of the Society; b. Together with the President, assume responsibility for ensuring that all contracts entered into by the Society are with due authority and in the best interests of the Society; c. Develop, recommend and present the annual budget at the Annual Budget Meeting in consultation with the Executive Committee; d. Monitor the financial status of the Society including budget variances, and make recommendations to the Society regarding major expenditures; e. Together with the Vice President, Academic, process and keep accurate account of all club funding requests received and granted by the Society; f. Take responsibility for all record keeping and book keeping necessary for AÉÉCLSS finances; g. Oversee, with the President, the operations of the AÉÉCLSS Bookstore management. h. Create transition documents for the incoming Vice President, Finance, and train and advise them.

VP aux finances Ancienne constitution: 1. reçoit toutes les sommes dues à lAÉÉCL; 2. paie les dettes de lAÉÉCL, sous réserve des articles 75 et 76; 3. tient à jour les comptes de lAÉÉCL; 4. prépare, au profit du conseil exécutif, les chiffres nécessaires à lélaboration dun budget préliminaire; 5. publie des états financiers au moins une fois avant la fin de son mandat; 6. préside dans les deux langues officielles de lAÉÉCL la réunion portant sur le budget lors de lassemblée générale; 7. siège au conseil des activités sociales et est membre doffice sans droit de vote du conseil des affaires scolaires. Nouvelle constitution: a. Être un signataire autorisé de lAssociation; b. Collaborer avec le Président pour assumer la responsabilité de veiller à ce que tous les contrats conclus par lAssociation soient dûment autorisés et dans les meilleurs intérêts de lAssociation; c. Élaborer, recommander et présenter le budget annuel à l'Assemblée budgétaire annuelle en consultation avec le Comité Exécutif; d. Surveiller la situation financière de lAssociation, y compris les écarts budgétaires, et faire des recommandations à lAssociation en ce qui concerne les dépenses importantes; e. En collaboration avec le Vice Président aux affaires académiques, tenir une comptabilité précise de toutes les demandes de financement des clubs reçues et approuvées par lAssociation; f. Être responsable pour la tenue de tous les dossiers et de la comptabilité nécessaires pour les finances de lAÉÉCLSS; g. Superviser, avec le Président, la gestion de la librairie de lAÉÉCLSS. h. Créer les documents de transition pour le nouveau vice président aux finances élu, le former et le conseiller.

VP English Old Constitution: New Constitution:

VP anglais Ancienne constitution: Nouvelle constitution:

VP French Old Constitution: Fragmented and outdated tasks New Constitution: More focused on actually ensuring adequate representation of French student body Report on academic matters affecting French Common Law members of the AÉÉCLSS to the Executive Committee, the student body, and the administration Translate Society communications from English to French, where necessary Create transition documents for incoming VP French and train and advise them

VP français Ancienne constitution: Tâches dispersées et désuète Nouvelle constitution: Vise la représentation adéquate des élèves francophones Documenter les questions académiques touchant les membres franâis de lAÉÉCLSS au Comité Exécutif, aux étudiants en général et à ladministration Traduire les communications de lAssociation de langlais au français, le cas échéant Créer les documents de transition pour le nouveau vice- président français, le former et le conseiller

VP Social This position is remaining the same.

VP Social Ce post ne change pas.

VP Equity Old Constitution: this position did not exist. New Constitution: will chair the student Equity committee, will sit as student representative on the Faculty Equity committee, will complete Equity report for faculty and student body, responsible for running events promoting equity on campus, responsible for managing Deans Conference Fund

VP Équité Ancienne constitution: ce poste nexistait pas. Nouvelle constitution: présider les réunions du Comité d'équité, représentant des étudiants au sein du comité d'équité faculté, Préparer et publier un rapport annuel sur l'équité, développer des campagnes pour l'équité, coordonner et gérer les demandes pour la Conférence du doyen / Fonds de conférenciers.

Academic Committee Old Constitution: 2 representatives from every year New Constitution: 1 representative from every year

Le Comité académique Ancienne constitution: de Nouvelle constitution:

Equity Committee Old Constitution: did not exist New Constitution: 1 representative from every year, shall be involved in preparing equity report, shall attend Equity committee meetings, may attend Faculty Equity Committee meetings

Comité sur l'équité Ancienne constitution: Nouvelle constitution:

Questions? Les Questions? Concerns? Préoccupations? Comments? Commentaires?