Unité 6 – Leçon A Nationalities, countries, new irregular verb “venir”, “de” + definite articles & asking questions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu es comment? What are you like?.
Advertisements

Être = to be Je suis ► I am tu es ► you are Il/elle est ► he is/she is
Les pronoms compléments
Asking and Telling Where Someone Is From Page 6. Tu es de Paris? Oui, je suis de Paris.
Les pronoms sujets et être
Comment former des questions
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Les Pays Les Nationalités Stacy-Ann Smith 1/19/2006.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.

Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Être. You have already conjugated avoir and regular –er verbs. You are going to conjugate to be Être is an irregular verb.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Français 1 Beau, nouveau, vieux. Explication: Most adjectives in the French language follow the noun. There are exceptions that come before the noun.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
So what are Garfield and Odie saying?
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
VENIR (to come) REVENIR (to come back) DEVENIR (to become) Je viens Tu viens Il vient Elle vient Nous venons Vous venez Ils viennent Elles viennent These.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
Asking a question The following words are all common question words:
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Unité 5: Leçon 15 Pages
STRESS PRONOUNS AND POSSESSIVES. WHAT IS A PRONOUN IN ENGLISH? A pronoun A subject pronoun Ex Replaces a noun Replaces a subject I I You He/She We Yall.
Leçon 11-Blanc.
Voyages et Vacances.
Chapitre 1 Structure.
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying in.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Les verbes irréguliers
Unité 5 La grammaire dUnité 5. Aller - to go je vais nous allons tu vas vous allez il va elles vont o Ça va? / Comment allez-vous? / Comment vas-tu? –
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le verbe VENIR.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Venir et le passé récent
Chez moi! In this unit you will learn:
Hello / Goodbye.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Français II H – Leçon 1B Structures
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
A Le verbe aller p. 206 Aller (to go) is the only IRREGULAR verb that ends in -er. Note the forms of aller in the present tense. aller to go je vais I.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
EN VACANCES EN VACANCES.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Unité 6-A Tu viens d’où?. Le verbe venir je viensnous venons tu viensvous venez il/elle/on/qui vient ils/elles viennent.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Unité 6 Leçon A Tu viens d’où?.  Les nationalités (f)
Les endroits I can talk about places.
Transcription de la présentation:

Unité 6 – Leçon A Nationalities, countries, new irregular verb “venir”, “de” + definite articles & asking questions.

Les États-Unis (m) L’Amérique (f.)

américain américaine

Le Canada canadien canadienne

Le Mexique mexicain mexicaine

La France

française français

allemand allemande L’Allemagne (f.)

L’Espagne (f.) espagnol espagnole

L’Italie (f.) italien italienne

L’Angleterre (f.) anglais anglaise

La Chine chinois chinoise

Le Japon japonais japonaise

Le Vietnam vietnamien vietnamienne

Tu viens d’où? Where are you from? Je viens….. des États-Unis du Mexique du Canada du Japon du Vietnam d’Amerique d’Angleterre d’Allemagne d’Italie de Chine

Turn in your books to pg 173. Nous allons lire en français! Exercise 1 – pg. 175 Enquête culturelle - pg 173-174

Tours, France Situated in the Loire Valley, Tours is the capital of the Touraine region of France. The city’s cultural and intellectual life centers around its university, which attracts students from all over the world.

Les châteaux This area is filled with many beautiful castles (châteaux).

Le château Chambord

Quand tu es en vacances, où est-ce que tu vas? In Europe, teenagers have more opportunities to travel to other countries. Easy (and relatively inexpensive) to get there by car or train due to the rather small size of the European continent.

Qu’est-ce que tu aimes faire quand tu es en vacances? When Europeans go on vacation, they don’t go just to visit famous monuments. They often like to explore quaint villages, camp in quiet parks or get to know other people. Since they live so close to other countries and go to them often, it gives them an immediate need to learn other languages.

New irregular verb: “venir” Venir means “to come” Je viens Tu viens Il/elle/on vient Nous venons Vous venez Ils/elles viennent Je viens d’Allemagne. Tu viens d’où? Juan vient du Mexique. Nous venons ensemble. Vous ne venez pas demain? Ils viennent chez moi.

“de” + definite articles The preposition “de” (of, from) does not change before the definite articles la and l’. Before the definite articles le and les, however, de changes form. De combines with le and les as follows: de + le = du from (the), of (the) de + les = des from (the), of (the_

To say that someone is from a country with a masculine name, use a form of “venir de” with the definite article: Ex. Je viens du Canada. Ex. Jose vient du Mexique. Ex. Je viens des États-Unis. To say that someone is from a country with a feminine name, do NOT use the definite article after de or d’: Il vient de Chine. Elles viennent d’Angleterre.

To say you’re from a certain town or city: Use “être de” Je suis de San Antonio. Je suis de Chicago. Je suis de Paris. Nous sommes de San Antonio Vous êtes d’Ann Arbor. Ils sont de London.

Exercise 2 – pg 175 Rolf vient d’Allemagne. Gina vient d’Italie. Tim vient des États-Unis. Francisco vient d’Espagne. Diana vient d’Angleterre. Liu vient de Chine. Sei vient du Japon. Yolanda vient du Mexique.

C’est à toi! Ex. 3 – pg 176 Tu viens d’où? Tes parents, ils viennent d’où? Tu ressembles à un membre de ta famille? Tu étudies le français, l’espagnol ou l’allemand? Ton professeur d’anglais, il/elle est américain(e)?

New ways to ask questions Put “Est-ce que” right before the subject of the sentence. “Est-ce que” does not mean anything by itself – it simply changes a statement into a question. Est-ce que Normand est canadien? Est-ce que vous avez vos cahiers? Est-ce que tu es intelligent(e)?

“n’est-ce pas” By adding the expression “n’est-ce pas” to the end of a sentence, it basically means “isn’t that so?” C’est ta sœur, n’est-ce pas? Vous venez du Mexique, n’est-ce pas? Mme Thompson est très méchante, n’est-ce pas?

Questions that ask for more info: You can form a question that asks for information by using: Specific question word + “est-ce que” + subject + verb Some common question words: Comment, qui, pourquoi, combien & où Où est-ce que tu vas? Avec qui est-ce que tu joues au tennis?

Activity Choose to “be” from one of the 11 countries we covered in today’s lesson. On an index card, draw the flag of that country and put your name and your “nationality” on it (based on the flag you drew).

HOMEWORK Workbook pages 85-90. A-Day – Due MONDAY April 12th. You will need your book AND notes to complete this homework! A-Day – Due MONDAY April 12th. B-Day – Due TUESDAY April 13th. Don’t forget: Your projects are due no later than APRIL 7th!!!!