WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Où as-tu passé les vacances?
Advertisements

Français 1412 Ch. 5 Révision d’Examen
Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Mes vacances – Les pays et les villes. Countries When we want to say that we have been to a country, we use en then the country E.g. Je suis allée en.
LES VACANCES Instruction: Regarde les images et fais une phrase en français. Speaking activity.
Les problèmes en vacances
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
À quelle heure il se lève?
Starter: Family fortunes Write down 5 words in French for each sub heading – Ive done the same. For each word you match with me you win a point! transport.
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Il fait beau beau beau… Track 19.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
Copy the table and put each word in the right column.
Parce que Est-ce que je peux m’asseoir ? pourquoi? chanter
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Mes dernières vacances: Révision
Aller en vacances Français III Revue To complete this review unit, you will be able to… Talk about activities that you have just done and are going to.
Name the 5 weather types. Il fait du vent Il neige Il pleut Il y a du soleil Il fait chaud.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
To be able to talk about past holidays.
Oral assessment Pratique BD3CH.1.2
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
EN VACANCES EN VACANCES.
Je vais faire des courses a Meadowhall avec ma copine et sa mere.
BR le 19 mars  P 323 #7  Use expressions from the yellow box!
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
LES VACANCES j’ai passé un mois .... j’ai passé 3 semaines ....
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
Sur mes vacances j’ai allé a Madeira et Ecosse!! En Madeira j’ai visiter Funchal et en Ecosse j’ai visiter Edinbough. C’EST FANTASTIQUE!!
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mes Vacances : Révision
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
5 7 8 Où est-tu allé(e) en vacances? Je suis allé(e) en……. pendant une semaine 1. France 2. Italie 3. Ecosse 4. Angleterre 5. Allemagne 6. Espagne 7. J’irai.
WARM UP  Écrivez #2 P 311 dans vos cahiers!. LES SPORTS ET LES ACTIVITÉS L’OBJECTIF: JE PEUX DÉCRIRE MES ACTIVITÉS. LES DEVOIRS: WB P
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Goals for today Consolidate your knowledge of the tenses with a range of exercises. This is to prepare for your assessment!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
Mes Vacances.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Corrigez les erreurs (Correct the errors in the future tense endings – however, some of them are correct) Je ne travailleras dans un supermarché Nous jouerez.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Learning Objectives You will be able to talk about:
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Transcription de la présentation:

WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL 5A) Traduisez en anglais: 1.Je suis allé au Canada en avion avec ma famille 2.Je suis allé en Belgique en train avec mes parents 3.L’année dernière je suis allé aux États-Unis en bateau avec mes amis 4.La semaine dernière je suis allé en Écosse en voiture avec ma mère Extension: Find out how to say how long you went on holiday for eg one week, two weeks, a month WALT: TO DESCRIBE A PAST HOLIDAY vendredi 16 mai

J’ai fait de la planche à voile.

J’ai fait de la pêche.

J’ai fait de l’équitation.

J’ai fait du canoë.

J’ai fait du camping

J’ai fait du VTT.

J’ai visité les monuments.

J’ai bronzé.

J’ai joué au volley.

J’ai visité les monuments ou J’ai fait du VTT?

J’ai joué au volley ou J’ai fait de l’équitation ?

J’ai bronzé ou J’ai fait de la pêche?

J’ai fait du camping ou J’ai fait de l’équitation?

Pendant mes vacances, j’ai fait de l’équitation, j’ai ________________, je me suis ___________, j’ai __________________, j’ai ________________ j’ai ___________________, j’ai _____________________ et j’ai ______________________! REMPLISSEZ LES ÉSPACES AVEC LA CORRECTE ACTIVITÉ

(sub) level booster! To say what the weather was like: match up the weather and sentences Quel temps faisait-il? __ il y avait des inondations __ il gelait __ il pleuvait __ il faisait du soleil __ il y avait des orages __ il y avait des éclaircies __ il faisait chaud __ il faisait du vent __il y avait des nuages

ACTIVITÉ DE LECTURE Split the sentences up into the correct words EXEMPLE: JesuisalléauLuxembourgentrainavecmafamillej’aifaitdelaplancheàvoile. Je suis allé au Luxembourg entrainavecmafamillej’aifaitdelaplancheàvoile.

Exercise d’écoute 1. Listen to what I am reading 2. Spot the words that are incorrect 3. Underline them 4. Correct them if you can