Blessé Bellwork: Ecrivez tous les adjectifs, nom et verbes que vous connaissez. Write as many adjectives, nouns and verbs as you can in French.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

L’accord des adjectifs
Ladjectif tout. The adjective tout (le) agrees in gender and number with the noun it introduces. SingularPlural Masculine tout (le) tout le groupe tous.
Les adjectifs le pluriel.
Objective To recognise the phonemes oi ou u in words and to be able to pronounce them accurately To learn about the pronunciation of the ends of words.
LE PRESENT ER VERBS JE TU IL/ELLE ON NOUS VOUS ILS/ELLES
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
Les Compléments dObjets Indirects. Can you recognize if a noun is the direct or indirect object? Jean gives Marie the flowers. What is the subject? Jean.
Soyez à la mode! 7 7 UNITÉ Quit Corinne a une idée 27 LEÇON B Le comparatif des adverbes p. 393 A Le comparatif des adjectifs p. 390 C Le superlatif des.
Vrai ou faux? Liberté Chapitre 6. Vrai ou faux? vrai faux Venir de can be followed by a noun or a verb in the infinitive Marie vient de France. Elle.
Les pronoms relatifs QUI, QUE, QU’.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Leçon 11-Blanc.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Chapitre 1 Structure.
Demonstrative adjectives
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Les Adjectifs Interrogatifs
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
POINTS DE GRAMMAIRE 2. LES INDEFINIS QUELQUES: SMALL NUMBER (SOME STUDENTS PLUSIEURS: BIGGER NUMBER (SEVERAL STUDENTS CHAQUE: INDIVIDUAL IN PARTICULAR.
Talking about the things you do
Français 10/24/11 Cinq minutes preparer à lorale 2-1. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte nuit. Silent.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Work out what the following mean in English + give reasons for how you work them out. 1.un bal 2.un concert 3.un concours 4.un défilé 5.un dîner 6.une.
/ Classroom Commands French.
Sound Review Quest-ce que tu écoutes? a. -ou b.-é c.-i.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
Jeudi 14 octobre Les objectifs: 1.Be confident in looking nouns up in a dictionary 2.The / a.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
A Compare the forms of the adjectives in heavy print as they
Chapitre 2. Laccorde des noms, adjectifs, et verbes As you have already learned, in French, articles must agree with the nouns that they modify both in.
Parlez!. Write 5 good information questions for the topics you are given: A. La routine quotidienne et des activités à la maison (révision F) B. les loisirs.
Le matériel scolaire.
Cest vendredi, le 6 septembre. Il faut avoir… la feuille: Class Expectations la feuille dactivités ……………………….. les paroles de la chanson la liste de vocabulaire.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Français 1/6/14 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Les adjectifs Or describing words..
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Conditionnel Passé Par Pip et Gracie. You would have done something in the past if something had been different. AUXILIARY VERB + P.P Followed with: 
Français 2, 4 Mars 2013 Ouvrez vos livres à la page 148. Faites #2. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis, mais.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Lesson 20 – “Alice a un job”. Comparisons Culturelles Compare how teenagers in France and in the United States get their spending money. Why do you.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
Français 1/4/16 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Transcription de la présentation:

blessé Bellwork: Ecrivez tous les adjectifs, nom et verbes que vous connaissez. Write as many adjectives, nouns and verbs as you can in French.

Les Trois Petits Cochons Les cochons Un loup Le bois La brique La paille

Les Trois Petits Cochons Écoutez and Ecrivez les adjectifs Listen and Write down the adjectives http://www.youtube.com/watch?v=1qxnpz0z_hg

Les Trois Petits Cochons Tu as combien d’adjectifs? How many adjectives did you get? Comparez avec un(e) copain(e) Compare with a partner.

Quel est un nom? What is a noun? Personne Endoit Chose Mad Lib

Quel est un nom? Personne Mad Lib Une fille Grande-mère Un(e) dentiste Mad Lib

Quel est un nom? Endoit Mad Lib Paris Le Louvre (musée) La forêt Mad Lib

Quel est un nom? Chose Mad Lib Un Chapeau Un Robot Un Cerveau Des Crèpes Mad Lib

Quel est un nom? Chose Mad Lib Un pingouin Un lapin Un tigre Un hibou Mad Lib

Mad Lib Écrivez un nom/adjectif/verbes Vous pouvez travialler ensemble. You can work together Meme=same Write the same thing for #1, #3, #7, #11

Fill in the Story with you list of words. Change the gender if needed. Mad Lib Fill in the Story with you list of words. Change the gender if needed.

Mad Lib Reécrivez et illustez vos Mad Libs en français Rewrite and Illistrate you Mad Libs in French