EXAM Conditional Future Subjunctive with wants and uncertainty World issues grammar sections reading section writing section.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Révision.
Advertisements

Il les regarde. Les objets directs.
Je nai pas de Le négatif. Jai un livre. Je nai pas de livre.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
INFINITIVE. Kathleen Pepin THE OBJECT PRONOUN GOES BEFORE THE….. CONJUGATED VERB BEFORE CONJUGATED VERB.
Le passé composé Date: Today you are going to learn how
Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin. Write the answer to the question using the direct object pronoun and using correct positive or negative responses.
Il est petit. Il nest pas grand. Il nest pas petit. Il est grand.
Les Adjectifs Possessifs
Mes vacances – Les pays et les villes. Countries When we want to say that we have been to a country, we use en then the country E.g. Je suis allée en.
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
L’infinitif ou le subjonctif?
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Le conditionnel – If phrases
MON MA MES MY.
Les verbes pronominaux
Table des matières Une visite Part 1 Un séjour en France
Je regarde quelquefois la télévision.
Exemple du fromage On élève les chèvres. 1. de lhuile 2. de la laine 3. des oeufs 4. du lait 5. de la farine 6. des fruits secs.
Le Futur et Le Conditionnel How do we form the Future? You take the INFINITIVE (which is the verb, not conjugated….) Examples of an infinitive? Then you.
Les petits problèmes Pourriez-vous parler plus _ _ _ _ _ _ _ _ _
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
Using the future tense in French where English uses the present.
Causitive faire Having something done.
Grammar points to improve your writing I can: Use the Direct Object pronouns Use and understand the pronoun Y Use relative pronouns to expand my sentences.
10 Le passé composé des verbes réguliers -er é 1.You use the passé composé to express an action that began and was completed in the past. To form the passé.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
STARTER - Fill in the blanks using the words in the box below (N.B. Your sentences have to make sense! If you finish this quickly you need to translate.
Today Vocab quiz Finish movie Reading time Persuasive essays are due to me by Monday, if I don’t already have them.
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
Direct and indirect object pronouns
Write 7 sentences with “il faut que” + subjunctive telling what needs to be done. (It is necessary that the squirrel dust.) Il faut que l’écureuile _______________________________.
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Les adjectifs possessifs
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
A possessive adjective is an adjective which shows In English, it would be equivalent to: possession. myyourhis/herourtheir.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Chapitre 5 La Banque et La Poste
Ma Routine du Matin.
Direct and Indirect Shauna O.
Stress Pronouns French 2 Review. Stress Pronouns Moi = me Toi = you Lui =him Elle = her Nous = us Vous = you Eux = them (masc.) Elles = them (fem.) DO.
Deux pronoms Francais Le, la, les + lui, leur  You have already seen that me, te, nous, vous can be followed with le, la, les.  You can also.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Le subjonctif Emploi et formation. Emploi When to use it?
Venir to come. Je viens Tu viens Il/Elle/On vient Nous venons Vous venez Ils/Elles viennent.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Les Objets Directs Est-ce que tu vois la fille? Oui je vois la fille. Est-ce que tu aimes la musique jazz? Oui, j’aime la musique jazz. J’aime le français.
Journal – mardi, le 6 janvier IV 1.I will come 2.They would come 3.She came 4.You used to come 5.We come 6.I just ate III En 4 phrases complètes, dites-moi.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Le Futur... Composition Notebook pg conjugation Future Stem (infinitive) + endings (avoir endings) (-re verbs drop the final “e”) je parlerai.
Les Pronoms complément d’objet direct.  A word that replaces a noun in a sentence and shortens the sentence  Types:  Subject  Direct object  Indirect.
Français III et AP Vendredi, le 15 janvier. Journaux AP Verb fun 1.Il faut que tu (parler) 2.Elle veut que nous (être) 3.Ma mère aime mieux que je (avoir)
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
How To Use QUE QUE is the DIRECT OBJECT of a clause, so it is followed by a SUBJECT and a verb it refers to a person or a thing le garçon QUE tu connais?
Révision du passé composé : Remember some verbs are conjugated with avoir and some with être in the passé composé. – Je suis rentrée chez moi. – Elle a.
Français III et AP Mercredi, le 13 janvier. AP Verb fun 1.Il faut que tu (être) 2.Elle veut que nous (avoir) 3.Ma mère aime mieux que je (finir) 4.Ils.
Transcription de la présentation:

EXAM Conditional Future Subjunctive with wants and uncertainty World issues grammar sections reading section writing section

SI CLAUSES With conditional and future.

YOU GET A STARTER SENTENCE, THEN YOU FINISH IT. AFTER YOU FINISH IT, USE THAT AS THE NEXT STARTER SENTENCE  Si tu es prêt……  Nous partirons  Si nous partons…..  Nous prendrons ma voiture  Si nous prenons ma voiture…..  Ne fume pas  Si je ne fume pas…..

SI JE ME LEVE TÔT…

SI JE PERDS MON PORTEFEUILLE Si je perds mon portefeuille

SI JE VOIS MON EX-COPAIN (OU MON EX-COPINE)

SI JE TROUVE UNE BAGUE DE DIAMANTS

SI L'ORDINATEUR NE MARCHE PAS

SI TU ES EN RETARD

SI J'AVAIS UN SOUHAIT

SI J'ÉTAIS RICHE

SI JE ME CASSAIS LA JAMBE

SI JE ME MARIAIS

SI LES CHIENS POUVAIENT PARLER

SI JE POUVAIS VISITER N'IMPORTE QUEL PAYS

SI JE TROUVAIS UN PORTE-FEUILLE DANS LA RUE

SI JE POUVAIS REMONTER DANS LE TEMPS