The origins of the medieval city

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Objectifs réviser les activités à la maison
Plenary Dans ma ville il y a…… une poste Dans ma ville il y a …. une poste et un tabac Dans ma ville il y a …. une poste, un tabac et une banque Dans ma.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Mes activités.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Ma ville Aims: My aim is to introduce the town where I come from and to assess your understanding Outcome: you should understand… Descriptions Adjectives.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
3 semaines jusqu’à une autre vancances! lundimardimercredijeudivendredi Vocab., make a carte de la ville Vocab., talk about giving directions, activity.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Dans ma ville il y a une gare et une gare routière
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Les endroits en ville – places in a town
MA VILLE: QUE FAISONS-NOUS? Français 7/8, 9/10. Objectif: Le 31 mars/le premier avril: Les étudiants emploieront du nouveau vocabulaire pour les endroits.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Warm up What type of public and private buildings and type of roads you might expect to see while traveling around a big city in France? How those structures.
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Any answer can be C+ if you always think PROF
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
Allez viens Leçon 6. Première Étape What are you going to do? Qu’est-ce que tu vas faire?
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
La mémoire(1): Comment bien travailler
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Ma ville.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Module2 – Unit 1 - Une semaine à Paris Source: Studio 2 Textbook (Pearson)
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le futur antérieur In French you use the future perfect (le futur antérieur) to say what you will have done before you do another action in the future.
Le passé composé This is a frequently used past tense. It helps convey messages about past events which took place at a precise moment in time and were.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Les endroits I can talk about places.
SPAIN Marina Rouable Menéndez Ángel Crespo Blanco Aitor Valdesogo Álvarez.
Do Now 2/3:  Conjugate the verb: 1.Comment tu ___________ (prendre) ton steak? 2.Qu’est-ce qu’on __________ (apprendre) à l’école? 3.Je ne ___________.
Transcription de la présentation:

The origins of the medieval city

ANSWER THE ON-LINE ACTIVITIES. http://www.museumoflondon.org.uk/English/EventsExhibitions/Permanent/medieval/Games/Apprentice.htm - MEDIEVAL LONDON

Exercise one Exercise two Exercise four Exercise three Exercise five

THE STREETS OF LONDON Many of the streets in the city were named after the particular trade which practiced there. For example, Threadneedle Street was the tailor's district, Bread Street had bakeries, and on Milk Street cows were kept for milking. There was also a very active livestock market at Smithfield. You can play the game shopping spree and then do the following activity

This is a map of the London Tube This is a map of the London Tube.You must use it to complete the activity

You have to go to different places in London and you must use the tube You have to go to different places in London and you must use the tube. You are in Victoria Station and you must go to visit these places: I am Covent Garden I am Buckingham Palace I am The Tower Bridge I am St. Paul´s Cathedral I am the White Tower I am Hyde Park Press this button to discover the places

Well done! Just one more activity: Click to go to exercise 5

CLICK HERE TO LOCATE THE MEDIEVAL CITIES IN THE MAP Social Science H F E I CLICK HERE TO LOCATE THE MEDIEVAL CITIES IN THE MAP C D B G A

The bubonic plague: http://medievaleurope.mrdonn.org/plague.html As you know the cities in medieval ages were very, very dirty so the epidemics were very frequent. The most important epidemic was the bubonic epidemic because there were millions of deaths. Answer the questions.

Click in the icon to do the activity Watch this video http://goanimate.com/movie/0i5zMQSpZswM/1 and make this comic about the Black Death: http://www.schoolhistory.co.uk/year8links/plague/plaguestoryboard.pdf Click in the icon to do the activity

La naissance de la ville au Moyen-Âge Observer cette image. Il s’agit de la carte d’un pays. Tu connais? Utilise l’information cachée dans cette carte et entoure la bonne réponse:

Observe ce plan du centre ville Observe ce plan du centre ville. Cherche les lieux suivants pour écrire à côté du dessin le numéro correct

LIEU NUMERO La bibliothèque La gare de bus Le jardin public Le restaurant Le cinéma L’hôpital L’église Le marchéle La piscine Le café Le collège Le centre commercial La banque La poste

1.ÉCOUTE.Dans le plan de l’activité 2, dessine l’itineraire de Pauline. Fais attention à ce qu’elle fait quand elle sort de chez elle: «Pauline habite 2, rue A. Dumas. Elle sort de sa maison et elle traverse la rue. Juste à côté, c’est le jardin public. Elle continue tout droit jusqu’au restaurant. Ensuite elle tourne à droite et elle prend l’avenue A. de Saint Exupéry. Elle passe une église et elle arrive à la Place Voltaire. Elle tourne à gauche et juste en face, c’est le cinéma«.

Pour aller à la bibliothèque 2.Après le collège, Pauline veut aller à la bibliothèque. Qu’est-ce qu’elle doit faire? Écris l’itineraire qu’elle doit suivre. Utilise les prépositions de lieu: en face de/du/de la/de l’- à côté de… - à droite-à gauche- tout droit- et les verbes suivants au présent: traverser-continuer-prendre- tourner-aller-passer Pour aller à la bibliothèque Elle traverse la rue Victor Hugo…

Si tu vas prendre le métro, il faut bien connaître le plan. Imagine que tu vas visiter Paris. Tu auras besoin d´une bonne carte de Paris. Consulte les links suivants et décide si tu peux les utiliser ou pas. Explique pourquoi. http://historymedren.about.com/library/atlas/blatmapmedparis.htm http://www.viamichelin.fr/direct/plan/Paris-carte Tu es déjà a Paris, « la ville de la lumière ». N’oublie pas que le métro est un bon moyen de transport pour se déplacer en ville. Si tu vas prendre le métro, il faut bien connaître le plan. Pour t´aider, utilise le link ci-dessous. http://www.ratp.info/orienter/cv/carteparis.php

Ensuite, tu dois répondre à la question suivante: Qu’est-ce qu’il y a dans ce link? .............................................................. Quelle est la ligne de métro que tu dois utiliser pour aller: - à la Cathédrale de Notre Dame ------------ Ligne _____ - au Musée du Louvre ------------------------- Ligne _____ - la Basilique de Saint-Dénis --------------- Ligne _____ - à la Place de la Bastille ---------------------- Ligne _____ - à Pigale ------------------------------------------ Ligne _____ - à la Sorbonne: --------------------------------- Ligne _____ - aux Champs Élysées------------------------- Ligne _____ Tu peux utiliser le link suivant pour répondre : http://www.ratp.info/orienter/cv/carteparis.php

CLICK FOUR TIMES TO SEE THE PICTURES (PONER EN FRANCÉS) .- Au XXI siècle il est possible de trouver des villes presque médiévales, qui conservent des places, des châteaux, des ponts, des cathédrales et des palais du Moyen-Âge. Tu connais des villes actuelles avec ces caractéristiques? Lesquelles ? Si tu ne connais pas aucune, regarde ces photos : CLICK FOUR TIMES TO SEE THE PICTURES (PONER EN FRANCÉS)

Si tu cliques ci-dessous, tu rigoles avec une jolie surprise Si tu cliques ci-dessous, tu rigoles avec une jolie surprise. Découvre-la et chante: http://www.youtube.com/watch?v=vZUzzWlvn1w http://www.youtube.com/watch?v=ya8EZ5092RU Choisis la photo sur Avignon que tu aimes le plus et colle-la ci-dessous. Tu peux la chercher dans les pages webs que tu viens de consulter. Écris une légende pour expliquer cette photo: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Technology ARTISANS IN THE MIDDLE AGES Many products used in the 13th and 14th centuries were made handmade. Now these products are worth a lot. At the end of the Middle Ages the artisans organized groups to help widows and orphans called “labour fraternities”. Also they create groups to control the quality, the amount and the price of the products called “UNIONS”. They examed the apprentices to see what level they were in the career. These “unions” kept their technics secret legally. Now, the products are made industrially but we can remember the traditions of the past through the “Artisan Fairs”.

INSTRUCTIONS FOR BUILDING Visit this web page and answer these questions: - Where is the fair? - What kind of artisans are taking part there? - Visit the illustrated map of the fair and identify the different stages. INSTRUCTIONS FOR BUILDING CATAPULTS Materials (for students working individually or in pairs)  1-cup milk carton  scissors  small rubber bands  toothpick  two pencils  small matchbox  mini-marshmallow

Lengua Castellana Imagina que una chic@ del siglo XIV ha viajado en el tiempo al siglo XXI. Elige su recorrido por la ciudad para llegar al barrio gótico( lugar donde ella vivía). Da instruciones precisas. *Debes investigar antes, utilizando internet, las paradas de metro que quedan más cercanas al Barrio Gótico.

METRO DE BARCELONA

Utiliza instrucciones concretas para que un personaje inventado por tí , haga un recorrido completo por la planta de la catedral gótica de Barcelona. Debe iniciar su recorrido por la puerta principal. Puedes hacerlo de dos formas diferentes.

“La catedral del mar”, Ildelfonso Fancones Imagina que eres un personaje de esta novela y escribe un texto narrativo de 10 líneas contando lo que pasó, debes realizarlo desde el punto de vista de dos narradores diferentes .Para tener información sobre los personajes te remitimos a este enlace.

Sipnosis del libro: Siglo XIV. La ciudad de Barcelona se encuentra en su momento de mayor prosperidad; ha crecido hacia la Ribera, el humilde barrio de los pescadores, cuyos habitantes deciden construir, con el dinero de unos y el esfuerzo de otros, el mayor templo mariano jamás conocido: Santa María de la Mar. Una construcción que es paralela a la azarosa historia de Arnau, un siervo de la tierra que huye de los abusos de su señor feudal y se refugia en Barcelona, donde se convierte en ciudadano y, con ello, en hombre libre. El joven Arnau trabaja como palafrenero, estibador, soldado y cambista. Una vida extenuante, siempre al amparo de la catedral de la Mar, que le iba a llevar de la miseria del fugitivo a la nobleza y la riqueza. Pero con esta posición privilegiada también le llega la envidia de sus pares, que urden una sórdida conjura que pone su vida en manos de la Inquisición... La catedral del mar es una trama en la que se entrecruzan lealtad y venganza, traición y amor, guerra y peste, en un mundo marcado por la intolerancia religiosa, la ambición material y la segregación social. Todo ello convierte a esta obra no solo en una novela absorbente, sino también en la más fascinante y ambiciosa recreación de las luces y sombras de la época feudal.

Plano de la ciudad medieval.

Haz un recorrido espacial-narrativo por la historia utilizando el mapa de la ciudad medieval. ( Texto: 15 líneas, narrador/a en primera persona protagonista. Tiempos verbales: Preterito Imperfecto de Indicativo y Preterito Perfecto Simple) Supera las pruebas de la b/v: