Quiz!. Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns


Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Le passé composé. The passé composé is used for: 1.An action completed in the past 2.An action repeated a number of times in the past 3.A series of actions.
The ‘near’ Future.
Saying ‘my’ in French.
Talking about yourself
Starter in rough: match up 1. démodé 2. à la mode 3. cher 4. bon marché 5. des vêtements de marque 6. un mannequin 7. un défilé de mode 8. il faut 9.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
To ask about preferences
So what are Garfield and Odie saying?
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Leisure translations GCSE French.
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Can I talk about my next holiday?
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
_____________________
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Présentez-vous.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
regarder écouter dormir jouer sortir finir
1. How many ingredients do you need to form the past tense? 2. Can you name them? 3. What is the correct form of avoir with je? 4. What is the correct.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
Talking about the things you do
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Quelle est ta matière préférée?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Read this to help you understand ER verbs cat eat carrotpencil think book window type computer drink work play shoesroomplant.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Tout Sur Moi! By: Ms. Savoca
EN VACANCES EN VACANCES.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
By Brandon Inoa Tout sur moil. Hello my name Brandon Inoa I am a Student at Journey Prep Bonjour je m’ appelle Brandon Inoa Je suis une etudiante a l’ecole.
WALT: Read and write about TV programmes and leisure events WILF: To be able to pick out key words for grade E. To be able to work out and deduce meanings.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask and say what you like to do.
WALT: To talk about the internet in French.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Transcription de la présentation:

Quiz!

Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies

m/about.php The following questions are about Fuleco

Comment s’appelle la mascotte de Brésil 2014? = What is the name of the Brazil 2014 mascot? Réponse : Fuleco

Mes Loisirs Je suis curieux (même fouineur !), j’adore explorer, je suis aventureux ! Contrairement à la plupart des tatous, je suis très sociable, j’adore danser sur tous les types de musique, même si la musique brésilienne est bien sûr celle que je préfère. Je vais tout le temps sur les réseaux sociaux pour savoir ce qui se passe dans ma famille et chez mes amis quand je voyage à travers le Brésil. Leer: reading Take some notes- key points.

Click on: Ce que j’aime. 1)What kind of animal is he? (Keyword: Un Tatou)

2)How does he like to keep in touch with friends and family? (Keyword: les reseaux sociaux e.g. Facebook)

What kind of music does he like to dance to? (Keyword: la musique brésilienne)

J’adore le football J’ai appris à me tenir debout sur mes pattes arrière à force de jouer au football, ça veut tout dire ! Le football est vraiment mon activité sportive favorite et je m’en sers aussi pour réunir les gens. Il me permet d’être en forme et en bonne santé. Surtout, je suis un joueur fair-play. Je respecte mes adversaires parce que j’ai la même passion qu’eux pour le football. Je joue dans la joie et la bonne humeur et je célèbre les buts que je marque en me mettant en boule où que je me trouve, sur la plage, dans la rue, au parc ou au stade Translate the line in bold! Keywords 1.Un joueur – A player 2.Mes adversaires – My opponents 3.…qu’eux… - as them

Mes goûts et mes hobbies Dès que j’ai un moment, je regarde les derniers films d’animation et je joue aux jeux vidéo sur mon ordinateur. Je dessine aussi et je lis des BD. Keywords: Les jeux: Games Je dessine: I draw Les BD: Comics What does Fuleco like doing?name a few things. Animated films,video games,drawing,reading comics

Create your own mascot and their profile for La Coupe du monde Brésil 2014!

You have tickets to see a match in Brazil! Plan your trip – flights, accommodation and any other activities you would like to do. Think about: Attractions you’d like to see. Food Clothes Use the main website to help you find information. 1.Produce an itinerary of flights and accommodation. 2.Plan a week’s worth of activities. 3.Research Brazilian food – create a menu. 4.List all the clothes that you will take in your suitcase com/worldcup/ Lesson 2-3