A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
French 1, Semester 1 concepts to know by
Advertisements

Les pronoms sujets et être
Comment former des questions
Talking about what you are going to do aller + infinitive.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Saying ‘my’ in French.
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les mots interrogatifs
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
Les Adjectifs Possessifs
MES MATIERES.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
Asking a question The following words are all common question words:
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
= to make/ to do Les expressions avec faire*. Faire des devoirs.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Une journée In this unit you will learn:
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
LES MATIÈRES. LE FRANÇAIS LALLEMAND LESPAGNOL LANGLAIS.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains sont.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
L’école - school.
Le système scolaire en France
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Jeudi le huit novembre On compare les systèmes scolaires Objectif Comparer notre système scolaire avec celui de la France en employant les verbs devoir,
Les Questions. 4 Types of Questions: 1. Intonation: very informal ex. Je peux aller aux toilettes? Tu parles français ?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Le verbe FAIRE au présent
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Les verbes linfinitif = no time no body un verbe = un mot daction exemple: jouer = to play cette forme = linfinitif we know what the action is but not.
A Les questions d’information p. 106 The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS.
La prononciation française
Brain gym!  .
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Vocabulaire électronique. Warm-up Français I 1.Avec votre voisin(e) (neighbor) 2.Create a conversation including: – Greetings – How are you? – What is.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières scolaires
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Les questions Une révision.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Ma journée préférée mardi le vingt-sept septembre Objectif
Au Collège Starter Activities.
Transcription de la présentation:

a.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS Faites correspondre les matières françaises et anglaises Challenge! Lisez ces trois descriptions, de quelle matière parlent-elles? 1. Les langues étrangères, ce n’est pas mon truc 2. J’aime bien faire du sport. 3. En ce moment nous faisons des peintures

ÉCRIVEZ LES PHRASES CI- DESSOUS EN FRANÇAIS. ATTENTION AUX CONJUGAISONS DES VERBES! 1. He learns French. 2. They (masculine) understand English. 3. We learn maths. 4. I learn music. 5. You (singular/informal) understand physics. 6. We understand technology. 7. She understands history. 8. They (feminine) learn geography. 9. You (polite/plural) take (have) the bus. 10. She takes (haves) her lunch. 11. He takes a pen from his bag. 12. I take a taxi.

Faites corespondre les phrases ci-dessous. 1. C’est facile.A. C’est ennuyuex. 2. C’est intéressantB. Le prof est sympa. 3. Je suis fort en….C. C’est utile. 4. Le prof est sévère.D. C’est difficile. 5. C’est inutile.E. Je suis faible en. 6. J’ai trop de contrôles à préparerF. On ne nous donne pas assez de devoirs. 7. Le prof est drôle.G. C’est une matière pratique. 8.C’est une matière sérieuse.H. Le prof est ennuyeux. Heureusement, le mercredi on peut faire du sport. J’améliore en maths. Dans la classe il y a une bonne ambiance. Je reçois des résultats très décevants. Décidez si les phrases A-D sont positives ou négatives.

Trouvez les huit mots utilisés pour formuler les questions. Qu’est-ce qu’ils veulent dire en français?

There are 3 ways of asking a question: 1. Make a statement (put a question word on the end) and raise your voice. e.g. Tu aimes l’histoire? Tu arrives quand? 2. Put est-ce que at the beginning or following the question word. e.g. Est-ce que tu aimes l’histoire? Quand est-ce que tu arrives? 3. (Put the question word at the beginning) Invert the subject and the verb. e.g. Aimes-tu l’histoire? Quand arrives-tu? Les questions a. Ton prof de maths est comment?g. Why do you learn English? b. Tu aimes les maths?h. At what time do you go to bed? c. Tu arrives au collège à quelle heure?i. What do you eat for dinner? (prendre) d. Why do you like science?j. Do you understand the maths teacher? e. When do you eat your lunch?k. Do you go to school on Saturdays? f. At what time do you go home?l. How many lessons do you have a day? Écrivez les questions suivantes sous les trois formes différentes.