Objective To evaluate the rôle of café life in French culture and to synthesize this evaluation with previous learning. Bellwork What overall impression.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Au petit-déjeuner, je mange
Mon anniversaire est le 29 juin. J’ai trente-huit ans!
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Bonjour Quel jour est-ce aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mercredi
KS2 Yr5 French – Lesson 50 Dates.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
C’est imparfait ou passé composé? Describes what happened.
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
La nourriture: La culture, la géographie, et les préférences...
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Bonjour! C’est vendredi!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
GCSE FRENCH Listening Test Higher Tier Section A Questions et réponses en français On parle du collège. Répondez aux questions. exemple: C’est quand.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
depuis, il y a, pendant, pour
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez: 1.le livre ouvert à la p. 53 Un peu d’histoire 2.P. 57 A 2.Faites p. 57 lettre C.
Quel est l’objectif selon toi ?. On the train ticket I gave you highlight: 1. the name of the French train company 2. the number of people who can travel.
Ch. 13, L3 & révision.  Question: « I want to learn a language but its so hard. What should I do? ?>>
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Le Tour de France -Interview. TOUR DE FRANCE – CLASSEMENTS Qui est le plus vite? CoureurÉquipeTemps 1 Astana91h 58' 48" 2 Team Saxo Bank91h 59’ 27” 3.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
4B at the English lesson.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Dates.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
Les Cafés de Brunch à Paris y/watch/id/601960/n/Aussie-French- Fusion.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Notes le 31 octobre Les verbes réfléchis au passé composé Reflexive verbs use être to make the passé composé. SE LAVER MASCULINFÉMININ je me suis lavéje.
Extra Practice with lequel, auquel and duquel. Lequel de ces livres voulez-vous? This means “Which one of these books do you want.” Use lequel because.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Aller, aller + infinitive to show future, à + le, la, les, l’ Le 6 octobre, 2015.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
12 choses que les Français ont données au monde … 12 things the French have given to the world…
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
What's your favourite present? What presents did you get?
Les jours de la semaine.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Français 10/12/15 Ouvrez vos livres á la page 40. Faites #6. Two flies are on a porch: which one is the actor? Se dépêcher – to hurry. Dépêche – toi. Hurry.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Les mois.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Point de départ Since Leçon 6A, you have been learning about subjunctive verb forms. Because there is no exact English equivalent of the subjunctive.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Jour 18 MOT DE PASSE: se débarrasser de… - to get rid of...
Transcription de la présentation:

Objective To evaluate the rôle of café life in French culture and to synthesize this evaluation with previous learning. Bellwork What overall impression did you get of French cafés when you learned about « Les Deux Magots » ? Aujourd’hui c’est jeudi, le 20 janvier, 2011

Un peu d’histoire Le premier café en France était en 1640, à Paris C ’était très « à la mode » à l’époque D’abord, c’était que pour les hommes Depuis le 20 ième siècle, les femmes aussi participent C’est un lieu où on peut discuter, socialiser, et, bien sûr, se reposer

Deux histoires différentes Les cafés en France au 21 ième siècles risquent de se disparaître Les problèmes économiques et sociaux pèsent sur la maintenance des cafés La concurrence internationale, avec Starbucks surtout, leur menace aussi New York Times BBC

Le café toujours? Les questions se posent: Est-ce que les français vont continuer à boire du café si le petit café du coin n’existe plus? Et la vie sociale... quel importe?