Obj: to be able to describe some teachers

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Tu es comment? What are you like?.
être; adjective agreement
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Être. You have already conjugated avoir and regular –er verbs. You are going to conjugate to be Être is an irregular verb.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________.
Le Superlatif des Adjectifs
Les Adjectifs Possessifs
MES MATIERES.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Lhébergement L/O: To be able to talk about where you stayed on holiday & give an opinion of the accommodation STARTER: Rearrange the words to make sentences.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Une journée In this unit you will learn:
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
Voyages et Vacances.
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
____________________________
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Les verbes comme acheter
Des Adjectifs Vocabulaire.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Mes derniers vacances OBJ: To be able to use a writing frame to create a story.
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
Starter: Do these words have accents? If so, where? 1.sympa 2.sportif 3.egoiste 4.drole 5.intelligent 6.penible 7.patiente 1.sympa 2.sportif 3.égoïste.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
EN VACANCES EN VACANCES.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
WALT: Read and write about TV programmes and leisure events WILF: To be able to pick out key words for grade E. To be able to work out and deduce meanings.
Brain gym!  .
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières scolaires
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
YEAR 6 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
Essential Question: How do you know which adjective and ending to use in a French sentence? Warm up.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Quelques Expressions avec Être. Review… The verb être means “to be” and is conjugated like this: Je suis Tu es Il/elle est Nous sommes Vous êtes Ils/elles.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
_____________! Je joue au volleyball tous les jours pour une équipe locale. J’aime jouer au volleyball car c’est relaxant et c’est un sport de compétition.
L.O. To be able to talk about a film in target language.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Transcription de la présentation:

Obj: to be able to describe some teachers Mon prof préféré Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers Divertissant divertissante Find the meaning of these words in English Fou Folle Intelligent Intelligente Compréhensif compréhensive Gentil Gentille Méchant Méchante Amusant Amusante Créatif Créative Sévère Bavard Bavarde Irascible Sympa Grincheux Grincheuse Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers 1 2 3 4 Match the word under the correct smiley face Obj: to be able to describe some teachers

Comment est ton prof de…? Write the sentence! Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers j’aime j’adore je n’aime pas je déteste Write 4 sentances using this structure Mon prof de Maths, il  elle  est… Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers Mon prof de français est… quelque fois normalement rarement toujours généralement de temps en temps souvent Create a sentence using this structure Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers Mon prof de français est… Now make a sentence using this structure! quelque fois normalement rarement toujours généralement de temps en temps souvent mais cependant Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers “Madamemoiselle Loffman est très intelligente et souvent amusante!”  tu es d’accord? do you agree? Ah oui! je suis d’accord! Madame Read est extrêmement intelligente et amusante! (Et modeste aussi!) Ah non! je ne suis pas d’accord! Madame Read est extrêmement ennuyeuse et souvent irascible! Obj: to be able to describe some teachers

Comment est ton prof de…? sciences anglais technologie informatique français maths éducation réligieuse sport Write a sentence for each of these subjects teachers Obj: to be able to describe some teachers

Obj: to be able to describe some teachers qui est ton professeur préféré? Now write a sentence saying who is your favourite teacher mon prof préféré c’est mon prof de français. elle est intelligente, gentille, amusante, et divertissante… Obj: to be able to describe some teachers