Lesson 2: L’Attaque Objective: Our young Arthur experienced a variety of emotions during the attack. Pupils to be able to understand these emotions. TALK:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Passé Composé avec ETRE 3/4ths of french verbs use avoir to make past tense. = Jai mangé une banane. HOWEVER there are some that (for whatever reason)
Advertisements

Les problèmes en vacances
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Bonjour, je m'appelle mrs vandertramp.
Le passé composé. What is it?? *Le passé composé est un temps du passé. = past tense X
Objectif: Writing about the places in our town
Le passé composé avec être
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Les Expressions Négatives
ÊTRE JE SUISNOUS SOMMES TU ESVOUS ÊTES IL ESTELLES SONT USE WITH THE HOUSE OF ÊTRE AND REFLEXIVES.
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Les adjectifs et leur position
Le passé composé avec être
Chapitre 5 lesson 9 Essential Questions: How does aller and other verbs of motion look like in the past tense?
The present tense form of ETRE
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Le passé composé Les verbes qui sont conjugués avec Etre! DR & MRS P VANDERTRAMP Verbs!
Les verbes réfléchis au passé composé
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Les jours de la semaine: Lundi, Mardi, Mercredi, Jeudi, Vendredi, Samedi, dimanche. On page 174: the meaning of these sentences: Je vais jouer au bass-ball.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Warm up Write what you did this morning or a few days ago. What tense is used in French to express what happened recently.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Perfect Tense To describe finished events in the past – what you did and where you went.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Warm up List four good and two unfortunate things that happened to you during the past week.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 Can be formed either using Avoir or Être  We are going to be looking at the formation using Avoir or Être.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Notes le 31 octobre Les verbes réfléchis au passé composé Reflexive verbs use être to make the passé composé. SE LAVER MASCULINFÉMININ je me suis lavéje.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
n What is the “passé composé”? n How do I conjugate the passé composé? n What are some common past participles? n How do I know when to use être and when.
Les matières ALL: will recognise up to 12 school subjects MOST:will be able to name up to 12 school subjects SOME:will be able to form complete sentences.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Transcription de la présentation:

Lesson 2: L’Attaque Objective: Our young Arthur experienced a variety of emotions during the attack. Pupils to be able to understand these emotions. TALK: “ il faut être courageux.” Then – using “l’histoire d’un soldat” pupils to get meaning (through mime) of each of the emotions. je suis né c’était tranquille je suis allé c’était excitant je suis entré c’était animé je suis resté c’était agréable je suis arrivé c’était fatigant je suis monté c’était difficile je suis tombé c’était douloureux je suis partic’était dur je suis venuc’était long je suis mortc’était triste Use of mime to solicit meaning. Match up exercise – picture and meaning. Pupils to make up their own sentences saying what they did and how it was.

L’histoire d’un soldat Je m’appelle Arthur. Je suis né soldat le 3 septembre 1695.* À l’âge de 17 ans je suis allé à Chambord* et je suis entré dans l’armée. *Je suis resté à Chambord deux semaines* – puis, l’attaque du château Blois! Je suis arrivé au chateau à cheval* Mais après quelques heures je suis monté les murailles en pierre. *C’était difficile et je suis tombé dans la douve! *Je suis parti de la douve avec difficulté.* Puis je suis venu à la motte* L’attaque était féroce – très, très féroce et je suis mort, soldat courageux, à l’age de 17 ans!* * Indicates an emotion

positif  négatif Tranquille / excitant / animé / agréable / fatigant / difficile / douloureux / dur / long / triste / …

C’était Tranquille, c’était excitant, c’était animé, c’était agréable c’était fatigant c’était dur c’était long c’était difficile c’était triste