Study Guide for Proficiency Interviews

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

How to Answer Questions using Pronoms Compléments
French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.

French 1, Semester 1 concepts to know by
Comment former des questions
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Zut zut et Zut! Je ne sais pas où je suis! Je suis perdue et je nai pas de carte!!! Je dois demander des directions de quelquun…Hé…Monsieur!! !! Aidez-moi!
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Interrogatifs + Relatifs
Chapitre 2: Bienvenue à Chartres!
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
LETTRE First you need a date in the top right hand corner of your letter. No address - NOTHING ELSE!! e.g Paris, le 15 juin.
NounsVerbs Common questions Makingem plural Directions and adjectives
Leçons Lachat des vêtements Je sais…acheter des vêtements.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Vacances.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Présentez-vous.
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
EXT: can you translate them too?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les Questions. 4 Types of Questions: 1. Intonation: very informal ex. Je peux aller aux toilettes? Tu parles français ?
Comment Faire de Achats a la Poste Jiby James Period:7.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
10 Survival Phrases Survival Answers 2/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Révision des verbes. Être- to be Je suis Nous sommes Tu es Vous êtes Il est Ils sont Elle est Elles sont On est.
Commands. How do we use commands in english? Brainstorm a few.
La prononciation française
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
Brain gym!  .
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Suggestions and L’imperitif
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Les Pronoms Relatifs Indéfinis Grammaire 8.2 Je suis terrifiant! Nous avons peur de ce chat…
Unité 1 Leçon 1a – Salut!.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Quelques Expressions avec Être. Review… The verb être means “to be” and is conjugated like this: Je suis Tu es Il/elle est Nous sommes Vous êtes Ils/elles.
Story 4 Spring Term Module 4  Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Allez viens Leçon 1. Première Étape To be…. years old Avoir …..ans.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Transcription de la présentation:

Study Guide for Proficiency Interviews

Interview #1-Socializing “Making small talk…”

Review and practice: Greetings Bonjour Comment vas-tu/allez-vous? How r u? Tell/asking names Comment t’appelles-tu? Je m’appelle... Asking about someone’s health, well-being Qu’est-ce qu’il y a/ tu as? Whats wrong? Age – Quel age as-tu? J’ai ___ ans. Please/thank you/you’re welcome S’il vous plait/merci beaucoup/de rien Congratulations/ apologize Félicitations/ Je regrette/ Je suis désolé

Be sure you can tell about AND ask about LIKES and DISLIKES: Qu’est-ce que tu aimes/préfères faire? J’aime... Je préfère... Je n’aime pas... Activities Quels activités... Sports Quels sports... Food Quelle nourriture... School subjects Quels sujets/matières...

Practice talking about/asking about family members: Combien de personnes est-ce qu’il y a dans ta famille? Il y a ___ personnes. Names Comment s’appelle t-il, t-elle, ta soeur, ton père...? Il/Elle s’appelle... Ages Quel age a-t-il/elle/ ta mère...? Il/elle a # ans. Descriptions Comment es-tu – What r u like? Comment est (t-il,t-elle, ton frère?) Il/elle est

Practice talking about and asking about making plans: tu vas = je vais Qu’est-ce que tu vas faire? Tu aimes=j’aime Dates Quelle est la date de la boum? C’est le # month. Days Quel est le jour de la boum? C’est lundi. Places Où est la boum? C’est à la plage. Activities

Interview #2 : Providing and Obtaining Information

Question formation: QW + EST-CE QUE + SUBJECT (TU) + VERB + ROS?

Review and practice interrogatives: When - Quand Where - où At what time – à quelle heure Who - qui With whom – avec qui At whose house – Chez qui Why – pourquoi (parce que) What – Qu’est-ce que How - comment How much – combien + verb How many – combien de + noun Is there/ Are there… Est-ce qu’il y a…?

Review and Practice shopping for gifts, clothing, food Je fais du shopping/des achats pour un cadeau (gift), les vêtements (clothes). Je fais des courses (groceries). to look for chercher to buy acheter to choose choisir to return(a thing) rendre to spend $ dépenser

Review and practice places in the community: UNIT 5 PACKET Shops, services, activities, directions(right, left, straight, turn, continue, across from, next to, near, far) À droite, à gauche, tout droit, tournez, continuez, en face de, près de, loin de Excuse me – pardon Puis-je vous aider? – May I help you? Est-ce que tu peux m’aider? – Can you help me?

Interview #3: Expressing personal feelings

Review and practice how to describe: positives, negatives: Interesting intéressant, boring ennuyeux, difficult difficile, easy facile, annoying pénible Personality: intelligent intelligent, shy timide, nice sympa, fun amusant/rigolo silly bête Feelings: Sad triste, happy content, angry faché, annoyed énervé, nervous nerveux Health: Tired J’ai sommeil/je suis fatigué, sick malade, well ça va bien, healthy J’ai de la bonne santé/Je suis en bonne santé.

Review and practice expressing your likes, dislikes, opinion, preferences I like J’aime Foods (10) I don’t like Je n’aime pas Sports (8) I prefer Je préfère activities (10) I love J’adore school subjects (10) I hate Je déteste

Interview #4: Persuasion “getting others to change a course of action”

Practice expression and asking preferences, desires: I want Je veux I would like Je voudrais I prefer Je préfère Do you want? Est-ce que tu veux... Can you? Est-ce que tu peux… What do you want to (do)….? Qu’est-ce que tu veux…(faire)?

Practice making suggestions: “Let’s….” Nous form of the verb! Let’s go = Allons I think Je pense/ Je pense que I suggest/would like... Je voudrais If… si (if I pay for your ticket, will you go with me??) This is a great phrase for persuasion!!! Si je paie (je t’invite), est-ce que tu veux aller avec moi?? Before = avant After = après

Practice expressing need: I need J’ai besoin de I must/have to Je dois It is necessary Il est necessaire To feel like: J’ai envie de...

Practice asking for permission: Can I..? Puis-je May I ? Puis-je Is it possible…? Est-ce que c’est possible...?

Review and practice positive and negative opinions A mon avis... Good bon, excellent excéllent, awesome chouette, awful horrible, wonderful super Too trop expensive cher, long longue, short petit/court It doesn’t work Il/Elle ne marche pas That’s a good idea, bad idea C’est une bonne idée/mauvaise idée. Too bad! C’est dommage! Darn! Zut! I’m busy Je suis occupé