mardi le 2 septembre 2014 Tete a tete

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

ContractionsContractions How the French get around.
Jeudi, le 19 avril 1.F 1-Oral grade 2.F 2-Test prep-4B (most of chapter) 3.F 2 PreAP –Test prep 4B-ALL 4.F 3- Reading 5.F 4-Unit 5 work, essay rough drafts.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring Your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect officers &
Reading an analog clock
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
MARDI LE 30 OCTOBRE srjEh4&list=PL0789EB56BD25FE85&index=3&feature=plpp_video
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Can you label these colours in French?
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Français 2, 15 Octobre 2012 Ouvrez vos livres à la page 38. Faites #9. How did the mouse feel after the cat chased it through the screen door? Mettre à
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Intro to French The Basics By: Katie Orf.
The days of the week and months
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
WALT: how to talk about your timetable
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Lundi, le 7 mai Sarkozy concède la défaite François Hollande élu président de la France! u1TY&feature=relmfu Sarkozy.
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
WEDNESDAY SEPTEMBER mercredi le 11 septembre 2013.
Jeudi le 31 octobre x=5
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Mardi le 15 octobre 2013
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Vendredi le 25 octobre
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
Friday August 30 th 2013 vendredi le 30 août 2013
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Wed Sept 4th mercredi le 4 septembre
Mardi le 11 février. Feb th 2014 MonTuesWedThursFri F 1 SUB work F 1 Work due Practice day F 1 Oral grade-speaking pkt Rest: TBA F 1 Oral grade-Spk.
M ARDI, LE 18 SEPTEMBRE. O NE MORE TIME …….. ARRIVE ON TIME, BE SEATED & GET READY! NO TABLET ON/OUT UNLESS TOLD OK. NO FOOD/DRINK/GUM/WATER BOTTLES.
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
LUNDI LE 15 OCTOBRE. Le français 1 Linterro demain! (Petit examen) Borrowed words=les mots empruntés LINK: F_1_borrowed_words_First_semester.pdfF_1_borrowed_words_First_semester.pdf.
Lundi le 25 février
Vendredi, le 28 septembre. French 2 1. Turn in: late/absent APT 1,4,7 pages OR A BLANK PAGE IF NOT DONE! (PreAP: turn in B/W sentences for an 80!) 2.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Lundi le 2 juin N’oubliez pas! A près d'un mois du départ de la 101ème édition du tour de France!
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Study & revise the numbers carefully.
P5 Killermont French Lesson
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
LANGUAGE LEARNING TIPS: 1. Practice FRENCH daily! 2. Keep up with the work & participate in class! 3. Make lots of errors and "get them out of the way!"
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Mardi le 16 octobre This is just a reminder that Wednesday, 10/17/2012 is the last day that students can drop PreAP/AP classes this semester. We must have.
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
Vendredi le 28 août 2014 Congratulations ALS Ice bucket winners: Per. 6 & 7!
Vendredi le 5 septembre 2014
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Transcription de la présentation:

mardi le 2 septembre 2014 Tete a tete

F 1-per. 1 & 2 (7:25-8:06)(8:12-8:53) 1. Turn in final copy WITH rough draft of sentences stapled on bottom today for 100 (Wed=50) 2. Supplies? Put on desk, (label with sharpie), and I’ll come around later. 3. Alphabet review 4. #’s 0-20 review & how to say age* 4. Colors-learn 5. supplies for 100 Youtubes/Games/practice H/W: Sentences for 50, supplies for 90 tomorrow. Oral quiz grade is Thurs/Fri.

2. Je m’appelle… My name is … 3. Comment t’appelles-tu? What’s your name? 4. Moime 5. Et toi?and you? ex: - Comment t’appelles-tu? - Je m’appelle Marie. Et toi? - Moi, Je m’appelle Marc. 1. Bonjourhello F 1

F 1- Les nombres

Quel âge as-tu? J’ai …#... ans. How old are you? I’m (#) (years old). F 1- L’Âge Attention! Although years old may be left out in English, the word ans must be used in French when talking about someone’s age.

Les couleurs Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige Les couleurs Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige F 1--COLORS -

blanc/blanche noir/noire bleu/bleue rouge jaune F 1

vert/verte gris/grise marron* (ne change jamais!) orange* (ne change jamais!) rose brun/brune F 1

Tiger Den! Mrs. McCage 8:59-9:50 1. Arrive to class on time & sit in your assigned seats please! 2. Come to class prepared with charged tablet & study work! 3. Absolutely NO CELL PHONES or iPods! 4. No food, drinks, gum or water bottles are allowed. 5. No talking & walking around, touching anything, unless permission is given. Passes at end of class only-1 per 6 weeks. 6. You MUST complete the work, show me it’s completed and submitted and then work quietly on something else. REMEMBER- ALWAYS respect your teacher, classmates & KISD rules!

F 2-per. 3 & 4 (9:56-10:37)(10:43-11:24) 1.Turn in final copy of sentences with rough draft stapled to the bottom for 100%- tomorrow it’s a 50! 2.Supply check-get it all out on your desk. (sharpie/label items) 100% today (Wed- 90) 3. Phonics practice* Franco-phoniques_lesson 1.pptFranco-phoniques_lesson 1.ppt 4. Skit assignment** (oral quiz Mon/Tues next week) 5. Got book? Get it at the end of class or on your own time. Label name in ink on inside cover and put in correct cabinet. H/W: Supplies & sentences PreAP: Les 10 questions aujourd’hui pour 100% & et les mots empruntés “G”-105% - (demain pour 100%) H/W 10 questions for 50% and borrowed words for 100!

**French 2 PreAP- Due next Tuesday 1. Comment t'appelles-tu? 2. Es-tu un garçon ou une fille? 3. Quel âge as-tu? 4. Quelle est ta nationalité? 5. Où et avec qui habites-tu? 6. Quelle est la date de ta naissance/ Quelle est la date de ton anniversaire? Où es-tu né(e)? 7. Quelle est ta cuisine préférée? 8. Quels sont tes loisirs préférés/Tu aimes faire??? 9. Quel est ton numéro de téléphone? 10. As-tu des frères ou des soeurs? Copiez les questions!

F 2 Oral quiz with partners A & B-All 2’s!!! 1A. Comment t'appelles-tu? 1B. Enchanté, Je m’appelle ___, et toi? 2A. Comment vas-tu? 2B.Bien, merci, et toi? 3A. Quel âge as-tu? 3B. J’ai # ans, et toi? 4A. Quelle est ta nationalité? 4B. Je suis…. et toi? 5A. Où habites-tu? 5B. J’habite à (Spring) et toi? 6A. D’où viens-tu? 6B. Je viens des Etats-Unis et toi? 7A. Quand est ton anniversaire? 7A. Mon anniversaire, c’est le… et toi? 8A. Qu’est-ce que tu aimes faire? 8A. J’aime (verbe) et toi? 9A. As-tu des frères ou des sœurs? 9B. Non, je suis enfant unique…./J’ai 2 …. 10A. Quelle est ta matière préférée? Je préfère (le français, l’anglais, l’histoire, les maths, l’informatique, l’art, la musique, l’éducation physique, les sciences) Pratiquez! (SAY-next Mon & Tues or Wed. & Thurs. in front of class, memorized!)

*French 2 Pre-AP Borrowed words “G”-due next Wed. 1. Crudité 2. Élan 3. Force Majeure 4. Gaffe 5. Milieu 6. Panache 7. Roux 8. Repartee (repartée) 9. Cache 10. Ruse 11. C’est la vie 12. Soupçon 13. Du jour 14. Escargots 15. Film noir 16. Exposé 17. Forté 18. Layette 19. Macramé 20. Mêlée 21. Motif 22. Noblesse oblige 23. chef d’oeuvre 24. Par Excellence 25. Passé

FRAP (12:57-1:38) 1. Avez-vous regardé le vidéo?0-11:30 * 2. Le français interactif: les devoirs** 3. Finissons le film “Frozen?” 4. les 2 livres? Les fiches de la politesse-écrivez le mot anglais! Jeudi/vendredi-MONTREZ & DITES! Regardez, pratiquez (à 11:30)* **Cliquez ici et puis, les listes de vocabulaire (lisez & étudiez) Cliquez les vidéos, et le vocabulaire en contexte. (same thing: Study vocabulary, print video en context pdf, watch 6 short videos) Vous devez faire les chapitres 0 et 1. dû: mercredi Et puis: Amusez-vous!

F 3 (1:44-2:25) 1. Les devoirs “moi”-les 2 copies!105% /les fournitures scolaires-100% /les livres? 2. Les phoniques, Franco- phoniques_lesson 1.pptFranco- phoniques_lesson 1.ppt 3. Les verbes (1-5)* AS-TU TON LIVRE????? Les devoirs- RIEN

F * * F 2, 3 phonics (part 1 phonetics) A À Ä Ai Ais Au An Ain B C Ca Co Cu Ç Ça Ce Ci Ch D E É Et, Er, Ez, È, Ê, Ë, Eu, Eau, En, Eil, Euil(le) F G Ga Go Gu Gi Ge Gn H I in ien J K L LL M N O Oe Oeu Oi Oin Ou On P Ph Q Qu R S T Th Tion U Ui Un V W X Y Z

F 2, 3-**Try these sounds: J - jaune – yellow CH - cheval - horse H - huit - eight Ç - français - French È - frère - brother (È is like the 'e' in pet.) É - thé - tea (É is like the 'ay' in day.) EU - bleu – blue OU - rouge - red IN - lapin - rabbit AIN - pain - bread O - rose – pink, Radio EAU - eau - water AU - jaune – yellow wH3YaE&list=TLo-0ka5DrNKEhttp:// wH3YaE&list=TLo-0ka5DrNKE (part 2 phonetics)

Le 2-5 septembre (week 2) lundimardimercredijeudivendredi OFFF 1-Numbers, ABC, name, age, colors Supplies & Sentences-100 FIRST DAY OF TIGER DEN F 1-Prep for oral grade Sentences-50, supplies 90 Do #/color pages F 1 Sentences-0 Supplies-80 Oral quiz Do #/color pages F 1 Supplies-70 or call home Oral quiz continued #/Color pages Next: Borrowed words/project OFFF 2 Phonics, skit prep Supplies and sentences for 100 F 2 Phonics, skit prep Number, days, months review Supplies for 90, sentences-50 F 2 Review of French 1 Work on number page Supplies for 80, Sent-0 F 2 Continue review of French 1 Prep for skit, see project specs Wed/Thurs: Skit OFFF 2 PreAP Same with 10 new sentences due for 100 today Bor. Words “G” Wed. for 100 F 2 PreAP Same, with 10 sentences for 50 Bor. Words “G” today for 100, tomorrow for 50 F 2 PreAP Same Late extra work due F 2 PreAP Same OFFF 3 Phonics, phrases, verbs and idioms all week-review F 3 Same as M-F Peruse text, review F 3 Same as M-F & review F 3 Quiz on top 5 verbs and review Same M-F OFFFRAP 1. Avez-vous regardé le vidéo-11:30 * 2. Le français interactif: les devoirs** 3. Finissons le film “Frozen” 4. les 2 livres? Les fiches de la politesse FRAP Video, FI, film, politesse H/W: Prep for show & tell (10 phrases par Coeur) FRAP FI due La politesse due SHOW & TELL-oral grade 105 Finish film FRAP Finish SHOW & TELL –oral grade 100 Finish film

FIN