Please fill-out the appropriate slide and ensure that you use it as the second slide in your presentation: Ottawa Conference/CCME 2014 - I have information.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

H IRE E MBAUCHE. 1.POSITION – State the position you want filled in the TITLE. 2.JOB REQUIREMENTS – Let interested candidates know what you are looking.
Je ne vais pas voyager cet été.
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont
Vision Globale Domaine d’application Objectif
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Verbe Avoir Et ses expressions.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Party for Volunteers.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
C’est combien ? Les euros
WALT: To talk about the internet in French.
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
The Passé Composé The past tense in French is referred to as the passé composé. It is made up of two parts! You must always have these two parts to create.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Les adjectifs possessifs
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
TITRE AUTEUR(S) L’art de la simulation : Réflexion, rechereche et représesntation Toronto, Canada 11 et12 Septembre 2014.
10e Anniversaire - activit é s artistiques 10th Anniversary - artistic activities.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Les Pronoms Direct & Indirect.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
© Boardworks Ltd of 6 If you have any questions about the Boardworks MFL customer club, or queries about your Boardworks software, please don’t hesitate.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Les verbes réfléchis.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Presentation Title – Lorem ipsum dolor sit am etsec tetuer adipiscing elit Author: Lorem ipsum dolor sit Date: Dolor sit am Delete this box before presenting:
Slide 1 of Slide 2 of 35.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Subject pronouns usually begin a sentence. They tell what the person or thing is doing. In French they are as follows Je- I nous- we Tu – you (informal)
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Once you have completed the template in the language of your choice, please submit it to
Conflict of Interest Declaration I have/had an affiliation (financial or otherwise) with a commercial organization within the past two years Financial.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Notes le 25 octobre Some verbs form their passé composé with être instead of avoir. Many of the verbs that use être to form the passé composé are verbs.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
We all ready know two French verbs. What are they?
The International Conference on Residency Education | La Conférence internationale sur la formation des résidents Presentation Title – Lorem ipsum dolor.
Unité 3 Le passé composé avec ÊTRE. Le passé composé The passé composé is a PAST TENSE used to tell what has happened in the past. As its name implies,
AVOIR Quick review of the conjugation of the verb AVOIR  J’ai  tu as  Il/elle a  Nous avons  Vous avez  Ils/ells ont.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Le passé composé This is a frequently used past tense. It helps convey messages about past events which took place at a precise moment in time and were.
La lettre de motivation. Début Raisonnement Compétences La clôture.
Présentation des sous-titres Titre de la Présentation Autheur: Lorem ipsum dolor sit Date: Dolor sit am Supprimez cette boîte avant de faire votre présentation.
Author: Lorem ipsum dolor sit Date: Dolor sit am Delete this box before presenting: Four title slide options have been provided with different feature.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les endroits I can talk about places.
Author: Lorem ipsum dolor sit Date: Dolor sit am
Conférencier : [Nom du conférencier]
Author: Lorem ipsum dolor sit Date: Dolor sit am
Présentation des sous-titres
Conférencier : [Nom du conférencier]
Présentation des sous-titres
Author: Date: Delete this box before presenting: Four title slide options have been provided with different feature images, select one for use in your.
Transcription de la présentation:

Please fill-out the appropriate slide and ensure that you use it as the second slide in your presentation: Ottawa Conference/CCME I have information to disclose Ottawa Conference/CCME 2014 – I have NO information to disclose Thank you for your cooperation. We look forward to seeing you in Ottawa. Please do not hesitate to contact me if you have any questions or concerns. Kind regards, Ms. Chriss Holloway Conference Manager Telephone: Ext. 240 Fax: Dear Presenter, In order to meet the requirements for CME/CPD accreditation for the 2014 Ottawa Conference and Canadian Conference on medical Education (CCME), the planning committee(s) have made it mandatory that all presenters disclose funding sources to the audience prior to their presentation. If you are not the Presenting Author please forward this to the presenter(s). If there are any real or apparent conflict(s) of interest it is expected that this information be disclosed to the audience at the time of presentation.

Disclosure Statement I have/had in the past two years, a financial interest, arrangement, or affiliation with the following organization(s) that could be perceived as a direct/indirect conflict of interest in the context/content of the subject of this presentation.  Type of RelationshipOrganization Name (s) A – Grant/Research Support B - Consult C – Speaker’s Honorarium D – Major Stockholder (over $25,000) excluding Mutual Funds E - Other Financial or Material Support

À tous les présentateurs, Afin de répondre aux exigences d’agrément relatives aux activités de formation médicale continue, le(s) comité(s) organisateur(s) du Ottawa Conference et de la Conférence Canadienne sur l’éducation médicale 2014 exige de tous les présentateurs qu’ils dévoilent leurs sources de financement au public avant leur présentation. Si vous n’êtes pas l’auteur présentateur, veuillez transmettre ce courriel au(x) présentateur(s). En cas de conflit(s) d’intérêts réel(s) ou apparent(s), on s’attend à ce que l’information soit divulguée au public au moment de la présentation. Veuillez remplir la diapositive appropriée (cliquez ici pour le lien en ligne) et assurez-vous de l’utiliser comme deuxième diapositive dans le cadre de votre présentation : Ottawa Conference/CCEM 2014 – J’ai des renseignements à divulguer Ottawa Conference/CCEM 2014 – Je n’ai AUCUN renseignement à divulguer Nous vous remercions pour votre collaboration. Nous nous réjouissons à l’idée de vous voir à Québec. N’hésitez pas à communiquer avec moi pour toutes questions ou préoccupations. Sincères salutations, Mme Chriss Holloway Gestionnaire de conférence Téléphone : , poste 240 Télécopieur : Courriel :

Disclosure Statement I have no actual or potential conflict of interest in relation to this presentation. 

Document déclaratoire J’ai actuellement, ou j’ai eu au cours des deux dernières années, un intérêt financier, un arrangement ou une affiliation avec l’organisme ou les organismes suivant(s) qui pourrait être perçu comme un conflit d’intérêt direct ou indirect relativement au contexte/contenu de cette présentation. Friend Sponsor Type de relationNom de l’organisme ou des organismes A – Subvention/Soutien à la recherche B – Service de consultation C – Honoraires pour avoir agi à titre de conférencier D – Principal actionnaire (plus de $) à l’exception des fonds communs de placement E – Autre appui financier ou matériel 

Document déclaratoire Je n’ai aucun conflit d’intérêt actuel ou potentiel relativement à cette présentation. 