Leçon 25.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.

Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Talking about yourself
“Aller” is a very important verb.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Reading an analog clock
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Leçon 11-Blanc.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Talking about yourself
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Chez moi! In this unit you will learn:
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
Leçon 51.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Negative sentences Questions
Vouloir, Pouvoir, Être.
Transcription de la présentation:

Leçon 25

Bonjour, classe! Écrivez vos devoirs: Préparez-vous bien pour l’examen d’Unité 1 le jeudi/vendredi! Prepare for your speaking test first: speaking test on Wednesday! Sortez vos devoirs: Unit 1 test review guide with confidence levels. Tout de Suite: Highlight or underline the 5 (five) items that about which you have the lowest level of confidence.

L’objectif IWBAT perform accurate self-assessment of my greatest areas of need before the Unit 1 exam. IWBAT target my studying/reviewing to include my areas of greatest need, and to exclude those I don’t need to review. Why is this a worthwhile objective? How is meeting this objective helping to make you college ready?

L’examen: format 60 multiple choice questions: A, B, or C. 10 Listening Comprehension 20 Vocabulary Questions 20 Grammar Questions 5 Reading Questions after a short reading excerpt 5 Culture Questions based on our reading/CELEL Writing: Minimum 10 sentences describing yourself Speaking: You will be called up to the desk to be asked and answer two questions; one question using “faire” and one questions using “avoir.”

Speaking: possible questions (expressions avec faire) Qui fait la cuisine chez toi? Quand est-ce que tu fais tes devoirs? Qui fait la vaisselle chez toi? Où est-ce que tu fais tes devoirs? Est-ce que tu aimes faire la cuisine? Est-ce que tu fais souvent les promenades? Qui fait les courses chez toi?

Speaking: possible questions (expressions avec AVOIR) Qu’est-ce que tu as envie de faire maintenant? Est-ce que tu as l’intention de voyager en Europe? Est-ce que tu as besoin d’argent? Quel âges ont tes frères et sœurs? De quoi est-ce que tu as peur? Quand est-ce que tu as faim? Quand est-ce que tu as sommeil?

pratiquez! Take the next 15 minutes to WRITE answers to each of the possible speaking questions. Then, partner up, and practice, practice, practice! Don’t stop until it’s automatic and perfect, and you can do it without reading your paper.

Sample question: Vocabulary Monsieur Leblanc est _____________________ à l’hôpital Dusolier. infirmier vendeur comptable

sample question: Grammar une __________________ amie petit petits petite

quelles sont vos questions?

billet de sortie What’s your greatest area of need, and what are you going to do to improve your understanding between now and the test?