Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
[number 1-100] There is no rule to the way to remember the names for the numbers 1 to 10 in French so we recommend that you simply practice!
Advertisements

[number 1-100].

Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Les numéros
Les Nombres 0 à 30.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Questions II How do you Form Questions in French??
Quelle heure est-il?.
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
L‘Heure Die Uhrzeit.
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
Reading an analog clock
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Travail de cloche, niveau III, le 27 septembre(#1) Remplissez avec le conjugasion à limparfait davoir ou être. Quand j___________(1) petit, je _____________(2)
Une journée au collège.
Welcome to Je sais faire la technologie! with Ms. Mirvil & Ms. Savoca.
Intro to French The Basics By: Katie Orf.
Quelle heure est-il? What time is it?.
L’Heure Telling Time.
La Salle de Classe Ms. De Arcos. Faire Maintenant 1. paper 2. a sheet of paper 3. notebook 4.binder 5. desk 6. chair 7. school disk 8. clock 9.poster.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Todays objective: to be able to say when our birthdays are. Quelle est la date de ton anniversaire?
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
vingt et un 27 vingt-sept 22 vingt-deux 28 vingt-huit 23 vingt-trois
WALT: how to talk about your timetable
Jour 2. Trouvez quequun dans la classe.. Circulate in the class to find someone who relates to each of the subjects below. The person must answer Oui.
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Les nombres.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
Les Nombres! de 0 à 20.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Study & revise the numbers carefully.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Travail de cloche, niveau III, le 31 octobre (#1) Commencez une nouvelle feuille! 1.une araignée 2.un balai 3.une citrouille 4.un fantôme 5.une sorcière.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Les Chiffres Prêts?
Le travail de cloche, niveau I, le 6/7 avril (#1)
Le travail de cloche, le 6 décembre, niveau III (#1) Conjugez au passé composé. 1.Je/ se lever 2.Je / faire mes devoirs 3.Mes copains et moi / ne pas aller.
Le travail de cloche, le 27 octobre, niveau II (#1) 1. Je dois ___________________ (aller) au supermarché. 2.Il ___________________ (prendre) un coca et.
Le travail de cloche, niveau II, le 29/30 octobre (#1) 1.Il y a une __________________ (beau) armoire dans la chambre. 2.Je vous présente mes _________________.
Le travail de cloche, le 7/8 décembre
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Objectifs: To revise telling the time in French
Les Nombres FlashCards.
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Transcription de la présentation:

Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1) Start a new sheet! Translate the following into French: I like snails. You don’t like school. (informal) She adores soccer. He detests tests. We like watching television.

Le travail de cloche, niveau I, le 25/26 septembre (#2) Complete the conjugation chart: chanter = to ___________________ Je Nous Tu Vous Il/Elle/On Ils/Elles

Le travail de cloche, le 29/30 septembre No written bellwork today. Instead, take a few minutes to make sure that your binder is organized and ready for the notebook check. It should contain five dividers: Bellwork: Your current bellwork sheet. You should have two days. Classwork: Any in-class work that we have done. This includes your video packet and listening activities as well as your introduction script and the book assignment. This section can be recycled after each notebook check. Notes/Handouts: Any notes that are not in your spiral. This is also a good place to keep course expectations and hall passes. This section should never be recycled! Graded Papers: All returned papers that you have not checked in PowerSchools. You may recycle this section only after checking PowerSchools! Graded Quizzes and Tests: All chapter quizzes and tests. So far that would be Ch. 1 Quiz. This section should never be recycled!

Le travail de cloche, niveau I, le 1/2 octobre septembre (#3) Write out the following French phone numbers: zéro cinq . dix-huit . quatorze . zéro trois. vingt treize . zéro zéro . douze . zéro deux . zéro trois zéro un . dix-neuf . quinze . zéro cinq . seize zéro quatre . zéro six . zéro sept . dix . onze (worth 2 euros) 03 . 04 . 19 . 20 . 02

Le travail de cloche, le 3/6 octobre (# 4 ) Conjugate the verb and replace the picture with the correct vocab term. Antoine ___________________ (aimer) ________________. Isabelle _________________ (aimer) mieux ________________ . Tu ______________ (détester) ? ____________________. Eric et Marc _______________ (regarder) _________________. Je __________________ (manger) . _______________________. Please set your flashcards on the edge of your desk to be checked off.

Le travail de cloche, le 7/8 octobre (# 5) Identify the school subject en français.

Le travail de cloche, le 13/14 octobre (#6) Faites les maths! Douze + Huit = Trente – onze = Trois x quatre = Quarante / quatre = Un + cinq = Quinze – deux =

Le travail de cloche, le 15/16 octobre (#7) Match the American grade level with the French equivalent. Sixième Terminale Seconde Cinquième Première Douzième 6th 7th 12th 11th 10th 4th K

Le travail de cloche, le 17/20 octobre (#8) Il est quelle heure? Il est… 8:53 7:00 12:05 22:30 1:22 17:12

Le travail de cloche, le 21/22 octobre (#9) Translate: J’ai DPS à 13h00. Tu as quel cours le matin? Tu aimes la biologie? Elle a quel cours à 8h00? Nous aimons le prof de maths. Pick up the text book that matches your desk number.

Le travail de cloche, le 23/24 octobre (#10) Choose the best response for each question/statement. Je n’aime pas les arts plastiques. a. Oui, beaucoup. b. Moi, si. c. Moi aussi. 2. Je n’aime pas la chimie. a. Moi, aussi. b. Moi, non plus. c. Non, pas trop. 3. J’adore la danse. a. Moi, non plus. b. Non, pas trop c. Moi aussi. 4. Tu n’aimes pas la pizza? a. Oui, j’adore. b. Moi aussi. c. Si, j’adore. 5. Moi, j’adore le latin, et toi? a. Moi, si b. Moi, non plus c. Non, pas trop. This is #10. If your bellwork is on more than one page, please staple. We will pass them in after correcting.