Les matières scolaires

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

Fun French Language Club
Unité école Goal: to be able to communicate about school
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
les matières Les matières Objectives:
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
MES MATIERES.
Moi jadore les feuilletons comme Eastenders parce que cest marrant. Pour ma part jaime beaucoup les jeux télévisés comme millonaire. Je suis daccord avec.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Trouvez le trésor! mardi le 19 novembre À la télé Lobjectif: to understand how to talk about things we watch on tv in the past tense.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Une journée In this unit you will learn:
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
LES MATIÈRES. LE FRANÇAIS LALLEMAND LESPAGNOL LANGLAIS.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
objectifs: Can I say what I do to help at home?
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains sont.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
L’école - school.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les matières – The subjects On apprend... Les matières On va... -Regarder notre emploi du temps -Le comparer avec l’emploi du temps d’un élève français.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
La prononciation française
Les matières au collège
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
WALT: Read and write about TV programmes and leisure events WILF: To be able to pick out key words for grade E. To be able to work out and deduce meanings.
Brain gym!  .
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Obj: to be able to describe some teachers
Vocabulaire électronique. Warm-up Français I 1.Avec votre voisin(e) (neighbor) 2.Create a conversation including: – Greetings – How are you? – What is.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
WALT: how to talk about your timetable
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Opinions sur les professeurs
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Au Collège Starter Activities.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Les matières scolaires
Les matières scolaires
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Transcription de la présentation:

Les matières scolaires Vendredi treize janvier objectifs: Can I name school subjects in French and say if I like them? Les matières scolaires (School subjects) Have a guess…. These are some of the school subjects we are going to learn. Can you guess what they mean? Could you match them to the correct picture? Copy the grid below and fill it in with the appropriate lettres. (see example) histoire éducation religieuse français technologie géographie musique sciences maths starter 1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 G example Outcomes: All will learn school subjects in French and make simple sentences using opinions. must Most will justify their opinions using simple adjectives. should Some will make extended sentences using connectives and giving AND justifying a variety of opinions could

L’ anglais

1066 L’ histoire

L’ informatique

L’ éducation religieuse

Le français

Le dessin

Le sport

La technologie

La géographie

Did you know? In French schools, History and Geography are taught by the same teacher. On your timetable, it would appear as “histoire-géo” and usually, the teacher will alternate every unit between the 2 subjects. For example: 4 weeks on WWII followed by 4 weeks on climate in France

La musique

Les sciences

Did you know? Les sciences In French schools, Science is “broken down” into 2 or 3 subjects and taught by different teachers. Your time table will not say “sciences” but often “biologie” or “physique-chimie”.

Les maths

Les arts dramatiques

Les matières scolaires L’ anglais English L’ histoire History L’ informatique ICT L’ éducation religieuse RE Le français French Le dessin Arts Le sport PE La technologie Technology La géographie Geography La musique Music Les sciences Science Les maths Maths Les arts dramatiques Drama

l'anglais le sport

la géographie le français

la musique

les sciences le dessin les maths l'histoire

A B L’espagnol C D

A B Les maths C D

A B L’art dramatique C D

A B L’informatique C D

A B L’anglais C D

Le sportif L’EMT A B L’EPS L’éducation sportive C D

A B Which of these 2 subjects are usually taught by the same teachers in France? C D

Le designe Le desin A B Le designt Le dessin C D

Le lundi j’ai anglais à neuf heures 9 10 11 12 2 3 Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi

Vrai ou Faux? Le mercredi j’ai anglais à midi moins le quart quart Le jeudi j’ai dessin à une heure dix Le mardi j’ai musique à neuf heures cinq 8.55 9.45 10.55 11.45 1.20 2.10 Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi

Qu’est-ce que tu as le lundi? Qu’est-ce que tu as le mardi? J’ai maths et biologie J’ai sport et géographie J’ai biologie à deux heures dix 8.55 9.45 10.55 11.45 1.20 2.10 Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi

COMPLEX JUSTIFICATIONS SCHOOL SUBJECTS SIMPLE ADJECTIVES L’ anglais English L’ histoire History L’ informatique ICT L’ éducation religieuse RE L’ arts dramatiques Drama L’ E.P.S PE L’ espagnol Spanish Le français French Le dessin Arts La technologie Technology La géographie Geography La musique Music Les sciences Science Les maths Maths   facile intéressant amusant utile super easy interesting fun useful Super/great difficile ennuyeux nul inutile affreux difficult boring rubbish useless awful COMPLEX JUSTIFICATIONS Parce que le prof me fait peur Parce que le prof est trop strict Parce qu’il y a trop de devoirs Parce que le prof est amusant Parce que le prof est sympa Parce que le prof explique bien Parce que je suis fort(e) en.. Parce que je suis faible en… Because the teacher scares me Because the teacher is too strict Because there is too much homework Because the teacher is funny Because the teacher is nice Because the teacher explains well. Because I’m good at… Because I’m not very good at… OPINIONS SEQUENCING WORDS d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste

objectifs: Can I talk about my timetable in French? Mardi vingt-quatre janvier objectifs: Can I talk about my timetable in French? Les matières scolaires (School subjects) starter d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish Copy key words

Qu’est-ce que tu as aujourd’hui? Aujourd’hui j’ai maths et anglais après ça musique puis histoire-géo et finalement EPS. d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish

Qu’est-ce que tu as aujourd’hui? Aujourd’hui j’ai d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish

Qu’est-ce que tu as aujourd’hui? Aujourd’hui j’ai… d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish

Qu’est-ce que tu as aujourd’hui? Aujourd’hui j’ai… d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish

Qu’est-ce que tu as aujourd’hui? Aujourd’hui j’ai… d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish

Qu’est-ce que tu as aujourd’hui? Aujourd’hui j’ai… Now look at your own timetable and write an extended sentence about the subjects YOU have today in French. d’abord = first of all et = and puis = then après ça = after that enfin = finally finalement = finally pour finir = to finish

Watch carefully…

00:10 Hide

Les garçons Les filles

Attention!! Regardez bien et mémorisez!...

Qu’est-ce qu’il manque? Le dessin

Qu’est-ce qu’il manque? la musique

Qu’est-ce qu’il manque? l'anglais ? L’EPS

Qu’est-ce qu’il manque? la géographie ? le français

Qu’est-ce qu’il manque? les sciences ? ? le dessin les maths ? l'histoire 00:10 Hide

les opinions ? j'adore ? j'aime ? je n'aime pas ? je déteste

les opinions j'adore j'aime je n'aime pas je déteste

Fais une phrase… J’adore l’anglais

Fais une phrase… Je ..’……. ... .. ………

Fais une phrase…

Fais une phrase…

ouvrez les cahiers écrivez:

les opinions j'adore j'aime je n'aime pas je déteste I love I like I don’t like I hate Exemples: j’adore le dessin Je déteste la géographie j’aime les sciences Extension: j’adore la musique mais je n’aime pas l’histoire. j’aime le français et les maths

Write 5 sentences following the pattern we have just seen. Extension: use “et” (and) / “mais” (but)

écoute et complète: Céline Mathieu Alain Élise Manu Laure

Mardi trois février Objectifs: By the end of this lesson, I will be able to give and justify my opinion on at least 2 school subjects Key words: Et = and Mais = but Parce que = because c’est = it is

Amélie Pierre Nico Cyril Julianne Bonjour. Je m’appelle ________je n’aime pas les maths et j’adore la géographie Bonjour. Je m’appelle ____________ moi j’adore le français et le mandarin J’adore l’histoire mais je n’aime pas les sciences. Je m’appelle _____________ Bonjour. Je m’appelle _______ j’aime les maths mais je déteste la géographie Amélie Pierre Nico Cyril Julianne

Les adjectifs Utile useful inutile useless Génial great nul rubbish Facile easy difficile difficult Super super intéressant interesting ennuyeux boring

Basic stucture: opinion + school subject + parce que c’est + adjectifs Example: J’aime le français parce que c’est intéressant

Basic stucture: opinion + school subject + parce que c’est + adjectifs Example: J’aime le français parce que c’est intéressant

1. Copiez le vocabulaire  2. Write 6 sentences in French following the examples below. Choose which « star level » you want to work at. L’ anglais English L’ histoire History L’ informatique ICT L’ éducation religieuse RE L’ arts dramatiques Drama L’ E.P.S PE L’ espagnol Spanish Le français French Le dessin Arts La technologie Technology La géographie Geography La musique Music Les sciences Science Les maths Maths J’adore l’anglais. Simple opinion, simple sentence. Level 2c J’adore l’anglais parce que c’est intéressant. Simple opinion with a justification and use of an adjective Level 2a J’adore l’anglais parce que c’est intéressant par contre je déteste les maths car c’est ennuyeux. Extended sentence, 2 opinions and at least 2 adjectives, use of connectives. Level 3c J’adore J’aime Je n’aime pas Je déteste

L’emploi du temps lundi mardi mercredi vendredi jeudi

L'emploi du temps Qu’est ce que tu as le lundi? What do you have on Mondays? J’ai anglais le lundi. On Mondays, I have English. As-tu histoire le mardi? Do you have history on Tuesdays? Non, je n’ai pas histoire le mardi. J’ai histoire le jeudi. No, I don’t have history on Mondays. I have history on Thursdays. As-tu dessin le mercredi? Do you have art on Wednesdays? Oui, j’ai dessin le mercredi. Yes, I have art on Wednesdays.

Key questions: Quelle est ta matière préférée? Ma matière préférée est l’anglais. 2. Tu aimes les maths? oui, j’aime/j’adore les maths non, je déteste/ je n’aime pas les maths 3. Qu’est-ce que tu penses des sciences? Je pense que les sciences c’est super