L’école La banque Le marché Le château L’hôpital La gare Où est …. ? Allez tout droit Tournez à droite Tournez à gauche Challenge Prenez la première à.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Fun French Language Club
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Match the directions with the right picture.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Asking the Way LESSON OBJECTIVES Ask how to get to places Understand directions Give directions.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Knowledge about language Prepositions au, à la, à l In French, you must use one of the prepositions au, à la, à l after the structure je vais (the verb.
Plenary Dans ma ville il y a…… une poste Dans ma ville il y a …. une poste et un tabac Dans ma ville il y a …. une poste, un tabac et une banque Dans ma.
Thinking Skills. Why are thinking skills important in MFL? They: help you to think for yourself; help you to deconstruct language and to understand that.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
Je vais aller en ville Pour aller en ville, sil vous plaît?
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Asking the Way LESSON OBJECTIVES To learn the words for more places in a town Ask how to get to places Understand directions Give directions.
Une journée In this unit you will learn:
Voyages et Vacances.
Demonstrative adjectives
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Talking about yourself
Lundi le dix novembre En classe Objectif To be able to describe the personality of a pop star.
Pour aller à l’office de tourisme, s’il vous plaît?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Où est? Aim: To learn how to ask for and how to give directions ?
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
Pour commencer: link the places in the two columns Lausanne Paris Québec Martinique Cologne Cardiff France Suisse Antilles Canada Allemagne Pays de Galles.
Que faisais-tu vacances? To be able to distinguish between perfect and imperfect tense.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
ROLE-PLAY 1 DEALING WITH DIRECTIONS Apologise and say youd like to go to the bankExcusez-moi Madame, pour aller à la banque? Ask them to repeat more.
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
Error correction: Part 2 Deuxième partie: la correction d’erreurs.
Notes les 8-9 octobre L’impératif (Command forms) Donne-lui ton crayon. (Give him your pencil.) Ne me parlez pas comme ça. (Don’t talk to me like that.)
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Secury-Vest The HIGHER high visibility vest !. ● Cliquez pour éditer le format du plan de texte – Second niveau de plan ● Troisième niveau de plan – Quatrième.
Warm up Can you unscramble the following words. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
J'habite à Stourbridge dans le centre de l'Angleterre près de Birmingham. S'bridge est une petite ville commerciale et industrielle. J'habite dans une.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
LES DIRECTIONS.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts Your Text Here!
LA CLOCHETTE Répondez en français
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
le lundi 25 avril Bonjour, classe
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES.
VOCABULAIRE le musée l’hôtel le parc la gare
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
BUSINESS TEMPLATE ADD YOUR TITLE HERE Catalog Part 01 /YOUR TITLE Part 02 /YOUR TITLE Part 04 /YOUR TITLE Part 03 /YOUR TITLE.
Où est le parc? Objectifs: Ask for + give directions
Baissez les mains! Levez les mains! Faites un pas à gauche !
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
5.1.4 I can give directions..
Work Plan Timeline Template Subtitle. Work Plan Timeline Phase 1 Phase 2 Phase 3 Phase 4 Title List of activities Bullet 1 Bullet 2 Bullet 3 Bullet 4.
Transcription de la présentation:

L’école La banque Le marché Le château L’hôpital La gare Où est …. ? Allez tout droit Tournez à droite Tournez à gauche Challenge Prenez la première à droite deuxième à gauche troisième

1- Check your understanding of gauche and droite and tout droit 2- Correct your spelling You can use prenez la première/ deuxième… à gauche 5- draw a map with 3 different places 6- give directions for these 3 places You can use gauche and droite accurately You need to be more precise and use prenez la premiere/ deuxième… à gauche- 3- finish giving directions for 5 places 4- Correct your work using a different coloured pen You can use prenez la première/ deuxième… à gauche You could give directions for “ different plces 7- work on