LANGUAGE LEARNING TIPS: 1. Practice FRENCH daily! 2. Keep up with the work & participate in class! 3. Make lots of errors and "get them out of the way!"

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
French First Level Colours.
Talking about yourself
Questions II How do you Form Questions in French??
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
Jeudi, le 19 avril 1.F 1-Oral grade 2.F 2-Test prep-4B (most of chapter) 3.F 2 PreAP –Test prep 4B-ALL 4.F 3- Reading 5.F 4-Unit 5 work, essay rough drafts.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring Your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect officers &
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
MARDI LE 30 OCTOBRE srjEh4&list=PL0789EB56BD25FE85&index=3&feature=plpp_video
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Can you label these colours in French?
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Talking about yourself
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
EXT: can you translate them too?
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
French Second Level Les couleurs!.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
WEDNESDAY SEPTEMBER mercredi le 11 septembre 2013.
Jeudi le 31 octobre x=5
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
Friday August 30 th 2013 vendredi le 30 août 2013
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
Wed Sept 4th mercredi le 4 septembre
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
Vendredi, le 28 septembre. French 2 1. Turn in: late/absent APT 1,4,7 pages OR A BLANK PAGE IF NOT DONE! (PreAP: turn in B/W sentences for an 80!) 2.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Chez moi! In this unit you will learn:
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Les Franco-phoniques 2 There are 3 presentation lessons in Franco-phoniques. This is the second lesson. Each lesson introduces 8 or 9 letters, letter.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Avoir = to have j’ai tu as il elle a on nous avons ils elles ont vous avez.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
P5 Killermont French Lesson
mardi le 2 septembre 2014 Tete a tete
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Français 1/6/14 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Leçon 25.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
Vendredi le 5 septembre 2014
F 1 First oral grade review slideshow Click to see next slide with hyperlinks!
Transcription de la présentation:

LANGUAGE LEARNING TIPS: 1. Practice FRENCH daily! 2. Keep up with the work & participate in class! 3. Make lots of errors and "get them out of the way!" See Madame Tuesday mornings for any help! 4. Try to “think in French” or Sing in French: world.com/songs/index.php?language=French&page=French- songs&topic= world.com/songs/index.php?language=French&page=French- songs&topic 5. Read for context, underline words you need to look up or write them down!. 6. Make flashcards, memorize key words and verbs! 7. Listen to French radio, TV, websites, youtubes, etc. (like this one!) HAVE A GREAT ATTITUDE & HAVE FUN WITH IT! Learning is a personal choice, so like everything else in life, what you put into it is what you get out of it!

Le 2-5 septembre (week 2) lundimardimercredijeudivendredi OFFF 1-Numbers, ABC, name, age, colors Supplies & Sentences-100 FIRST DAY OF TIGER DEN F 1-Prep for oral grade Sentences-50, supplies 90 Do #/color pages F 1 Sentences-0 Supplies-80 Oral quiz Do #/color pages F 1 Supplies-70 or call home Oral quiz continued #/Color pages Next: Borrowed words/project OFFF 2 Phonics, skit prep Supplies and sentences for 100 F 2 Phonics, skit prep Number, days, months review Supplies for 90, sentences-50 F 2 Review of French 1 Work on number page Supplies for 80, Sent-0 F 2 Continue review of French 1 Prep for skit, see project specs Wed/Thurs: Skit OFFF 2 PreAP Same with 10 new sentences due for 100 today Bor. Words “G” Wed. for 100 F 2 PreAP Same, with 10 sentences for 50 Bor. Words “G” today for 100, tomorrow for 50 F 2 PreAP Same Late extra work due F 2 PreAP Same OFFF 3 Phonics, phrases, verbs and idioms all week-review F 3 Same as M-F Peruse text, review F 3 Same as M-F & review F 3 Quiz on top 5 verbs and review Same M-F OFFFRAP 1. Avez-vous regardé le vidéo-11:30 * 2. Le français interactif: les devoirs** 3. Finissons le film “Frozen” 4. les 2 livres? Les fiches de la politesse FRAP Video, FI, film, politesse H/W: Prep for show & tell (10 phrases par Coeur) FRAP FI due La politesse due SHOW & TELL-oral grade 105 Finish film FRAP Finish SHOW & TELL –oral grade 100 Finish film

F 1 1. Sentences for 50% NOW, supplies out on desk to be checked later for 90% 2. Oral practice for oral quiz: Tomorrow & Friday! (Name, age, alphabet, numbers 0-20, colors) Bonus: Spell your name correctly in French for 105! See following slides! 3. Handouts: A. Borrowed words “A”. Write part of speech on the left and the definition on the right. Use an English dictionary! Due: Next Wed. for 100, Thurs. 50 B. Color/Number practice—Fill in & Flags (front/back-worth 2 grades) C. Color/Number practice-Puzzles & puffs (front/back-worth 2 grades) All are class work but you can finish at home! All 4 are due tomorrow at the beginning of class for 100 or it’s considered late. Must be completely completed for the completion grade!

F 1: Oral grade #1 Here are some links to help!!! 1. Greetings: Bonjour! Bonjour Madame Comment t’appelles-tu? Je m’appelle Sophie BONUS:(S-O-P-H-I-E) Quel âge as-tu? J’ai # ans. 2. Alphabet: Know A-Z in French See: 3. Numbers: Know 0-20 see: (click onto the numbers to hear them pronounced) And see: 4. Colors-Say the color that see in French: (more on here than you need to know)

Alphabet-l’alphabet l'alphabet.docl'alphabet.doc Alphabet-l’alphabet l'alphabet.docl'alphabet.doc

2. Je m’appelle… My name is … 3. Comment t’appelles-tu? What’s your name? 4. Moi me 5. Et toi?and you? ex: - Comment t’appelles-tu? - Je m’appelle Marie. Et toi? - Moi, Je m’appelle Marc. 1. Bonjourhello F 1

Quel âge as-tu? J’ai …#... ans. How old are you? I’m (#) (years old). F 1- L’Âge Attention! Although years old may be left out in English, the word ans must be used in French when talking about someone’s age.

F 1- Les nombres

F 1: review- Colors Q8RBW54 Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige

1. Supplies for 90% (Ordered Composition books) 2. Pronunciation videos (part 2 phonetics) 3. Phonics practice-slides* 4. Numbers/date/months practice* 5. H/W: Handout with number puzzles PreAP: Due today for 100: Borrowed words “G” and questions/sentences. Same as above!

F 2 ALL: Les chiffres et le calendrier! (#) Un jeu:

F 2 Oral quiz with partners A & B-All 2’s!!! 1A. Comment t'appelles-tu? 1B. Enchanté, Je m’appelle ___, et toi? 2A. Comment vas-tu? 2B.Bien, merci, et toi? 3A. Quel âge as-tu? 3B. J’ai # ans, et toi? 4A. Quelle est ta nationalité? 4B. Je suis…. et toi? 5A. Où habites-tu? 5B. J’habite à (Spring) et toi? 6A. D’où viens-tu? 6B. Je viens des Etats-Unis et toi? 7A. Quand est ton anniversaire? 7B. Mon anniversaire, c’est le… et toi? 8A. Qu’est-ce que tu aimes faire? 8B. J’aime (verbe) et toi? 9A. As-tu des frères ou des sœurs? 9B. Non, je suis enfant unique…./J’ai 2 …. 10A. Quelle est ta matière préférée? 10B.Je préfère (le français, l’anglais, l’histoire, les maths, l’informatique, l’art, la musique, l’éducation physique, les sciences). Et toi? Pratiquez! (SAY-next Mon & Tues or Wed. & Thurs. in front of class, memorized!)

FRAP 1. Avez-vous regardé le vidéo? 0-11:30 * L’interro jeudi prochain! 2. Le français interactif: les devoirs**DÛ: demain! 3. Finissons le film “Frozen” 4. Les fiches de la politesse-écrivez le mot anglais! DÛ: demain! Jeudi/vendredi----MONTREZ & RACONTEZ! (Une chose de votre vie- 10 phrases par coeur!) Regardez, pratiquez (à 11:30)* **Cliquez ici et puis, les listes de vocabulaire (lisez & étudiez) Cliquez les vidéos, et le vocabulaire en contexte. (same thing: Study vocabulary, print video en context pdf, watch 6 short videos) Vous devez faire les chapitres 0 et 1. dû: mercredi Et puis: Amusez-vous!

F 3 “MOI” -100% Les fournitures scolaires- 90% (livre) Phoniques- *(regardez*) Avoir et les expressions avec avoir-** Reprise: Les 5 verbes! Dans votre livre: pg. 7 & 9—pratique orale! L’interro: Vendredi---les 5 verbes

Les Franco-phoniques Rha-08

ai/ê/è a une maison.. mon frère.. sur la tête.

a visité un boulanger.. é/er/et/ez St.Tropez

le bateau.. est dans l’eau ô/au(x)/eau

oi Le roi des poissons

un/um un parfum

ui huit fruits aujourd’hui!

le pain.. in/ain/ein/aim du matin.. à la main

ou une douche une bouche rouge

les enfants.. an/en ont trois ans.

é/er/et/ez ai/ê/è oi ou ui an/en ô/au(x)/eau in/ain/ein St.Tropez maison frère tête boulanger bateau eau roi poissons huit fruits aujourd’hui pain matin main douche bouche rouge enfants ans un/um un parfum

chat hibou agneau question oiseau feu éléphant zèbre litlit gâteau mouton lune pingouin enfant ballon gorille thé natation F 2

F 3: AVOIR-To have J’ai * Nous avons Tu as * Vous avez IL/Elle/On a * Ils ont

F 3-avoir… pour indiquer une possession (!) ex: J’ai mon cahier et mon crayon pour ma classe de maths. (I have my workbook and my pencil for my math class.) utilisé dans des expressions idiomatiques: –avoir de la chance-to be lucky –avoir sommeil-to be tired, sleepy

… (#) an(s) … faim/soif … raison/tort … besoin de … avoir hâte de … peur de … honte de to be # years old to be hungry/thirsty to be right/wrong to need to be eager to to be afraid of to be ashamed of

… l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de … la place de … le droit de … l’air (de) … envie de ….mal ( à)… to be used to to intend to be old enough to to have (the) time to to have (the) room for to have the right to to look like/seem to feel like/be in the mood for To have an ache(hurt…)…. F 3: Avoir expressions pg. 2

F 3:Avoir envie de… J’ai envie de visiter la France!

FIN