Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p. 472-473 Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Les pronoms compléments


Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les pronoms des objets indirects
Les Adjectifs Possessifs
Lui et Leur Indirect Object Pronouns Indirect Objects Answers the question to whom? or for whom? Placed immediately before the verb it refers to.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Direct Object Pronouns With a quick review of stress/disjonctive pronouns.
Les Compléments dObjets Indirects. Can you recognize if a noun is the direct or indirect object? Jean gives Marie the flowers. What is the subject? Jean.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Une Amie Un Ami Français I.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Les Adjectifs Interrogatifs
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Les pronoms complément dobjet Replacing nouns – keeping language brief and interesting.
Direct and Indirect Object Pronoun Notes
Les verbes comme acheter
Français 2: mardi, le 7 mai, 2013 Commencez: avec un(e) ami(e) A: Chez le médecin: He says, «Vous devez aller à lhôpital pour un radio. Vous pouvez vous.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Les pronoms Révission Révission. Les pronoms objets directs me, te, se, nous, vous le (l), la (l), les Direct object pronouns replace nouns (persons or.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Indirect Object Pronouns
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Français II H – Leçon 1B Structures
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
A1. Révision: les pronoms le, la, les et lui, leur p. 162
Par Madame Cook. Look at the following sentences : Paul lance le ballon à Luc. Paul lui lance le ballon. Translation: Paul is throwing the ball to Luc.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Les pronoms objets In French as in English, there are various kinds of pronouns, or words used in the place of or as a substitute for a noun. The direct.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Notes les 8-9 octobre L’impératif (Command forms) Donne-lui ton crayon. (Give him your pencil.) Ne me parlez pas comme ça. (Don’t talk to me like that.)
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Pronoun Review.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
Structure: Les pronoms lui, leur
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Les Pronoms Objets Indirects: lui & leur Français II A/B M. Jackson GHS.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Transcription de la présentation:

Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets DEVOIRS: Cahier BV p. 142 Activités 9 et 10 Interro 3 sommatif Objectifs Nous faisons: Le corps Les maladies Les symtômes Chez le médecin À la pharmacie

Les pronoms lui, leur 1. You have already learned the direct object pronouns le, la, and les. Now, you will learn the indirect object pronouns lui and leur. Observe the difference between a direct and an indirect object in the following sentences. Paul lance le ballon à Luc. Paul lance le ballon. Paul lance le ballon à Luc.

Les pronoms lui, leur In the preceding sentence, le ballon is the direct object because it is the direct receiver of the action of the verb. What does Paul throw? The ball. The indirect object indicates to whom the ball is thrown. Luc is the indirect object of the verb. To whom does Paul throw the ball? To Luc. Note that the indirect object is preceded by the preposition à—à Luc.

Les pronoms lui, leur 2. The indirect object pronouns in French are lui and leur. Note that the masculine and feminine forms are the same. Study the following chart. Singulier Pluriel Le médecin parle à Pierre. Le médecin parle à Marie. Le médecin parle à ses patients. Le médecin parle à ses patientes. Il lui parle. Il leur parle.

Les pronoms lui, leur Just like the direct object pronouns, the indirect object pronouns lui and leur come right before the verb they are linked to. Je Je ne Je veux Je ne veux pas lui parle. lui parle pas. lui parler.

Les pronoms lui, leur Answer each question, replacing the italicized words with lui or leur. 1.Ta mère téléphone au médecin quand tu as de la fièvre? (Oui) Answer: Oui, ma mère lui téléphone quand j’ai de la fièvre. 2. La pharmacienne donne les médicaments à tes parents? (Oui) Answer: Oui, la pharmacienne leur donne les médicaments.

Les pronoms lui, leur Answer each question, replacing the italicized words with lui or leur. 3. Tu parles à la prof après l’école? (Oui) Answer: Oui, je lui parle après l’école. 4. Tu veux écrire une lettre à tes amies en Martinique? (Oui) Answer: Oui, je veux leur écrire une lettre.

Les pronoms lui, leur Answer each question, replacing the italicized words with lui or leur. 5. Tu vas demander au serveur si la table est occupée? (Non) Answer: Non, je ne vais pas lui demander si la table est occupée.

Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets DEVOIRS: Cahier BV p. 142 Activités 9 et 10 Interro 3 sommatif Objectifs Nous faisons: Le corps Les maladies Les symtômes Chez le médecin À la pharmacie

Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif DEVOIRS: Cahier BV p. 142 Activités 9 et 10 Interro 3 sommatif Objectifs Nous faisons: Le corps Les maladies Les symtômes Chez le médecin À la pharmacie

Le médecin lui parle. Le malade lui donne l’ordonnance. Le médecin leur parle. Le pharmacien leur vend des médicaments.

Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif DEVOIRS: Cahier BV p. 142 Activités 9 et 10 Interro 3 sommatif Objectifs Nous faisons: Le corps Les maladies Les symtômes Chez le médecin À la pharmacie

Continue with worksheets and writing assignment. All are due by the end of class. Students will complete: * Three formative worksheets on parts of the body. * One summative descriptive essay describing an alien or monster. * Complete the questionnaire of 16 questions using one die for numbers to respond to questions 1-9 to create your alien. * Write a paragraph using the information from the 16 sentences. * Draw and color an illustration to go with the descriptive paragraph.