L UNDI LE 22 AVRIL Where in PARIS can you find this Red Rhino as art? TEST DATES THIS 6 WEEKS: April 22-28 TAKS 11 May 6-10 STARR 9,10 AP 10-12 May 13-17.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Discovering French Bleu
Advertisements

So what are Garfield and Odie saying?
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Je ne vais pas voyager cet été.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Saint Nicolas St Nicolas est le Patron protecteur des enfants. De son vrai nom Nicolas de Bari, appelé également Nicolas de Myre, St Nicolas était un évêque.
U NIT 4- L ESSON 10 V IVE LA D IFFÉRENCE ! Mlle Muhr French 1B
Jeudi le 25 avril. Le centre Pompidou
Match-up the numbers to the letters
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Unité 3 Les activités Pgs
Mes activités.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Souvent - often L’été, je vais souvent à la plage. quelquefois - sometimes Je joue quelquefois au volley. de temps en temps - from time to time Je vais.
Welcome to French Live Lessons!
Tonight’s Live Lesson: 4.07 & 5.04 Adjectives & Avoir We will get started soon!!
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
Discovering French Nouveau
Vocabulaire 10. Avoir – to have J’aiNous avons Tu asVous avez Il/elle aIls/elles ont.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mardi le 8 avril.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Vendredi le 5 septembre 2014
Mardi le 17 décembre PLEASE-- Check gradespeed for your test grades. Make an appt. if needed- Re-tests: Mon: 2:30 Tues: 6:45, 2:30 Wed: 6:45,Not.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Lundi le 3 mars 2014
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les noms et les articles
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
A Les articles pp. R4-R5 In French, articles and adjectives agree with the nouns they introduce. They are MASCULINE or FEMININE, SINGULAR or PLURAL. Definite.
Mercredi le 12 décembre: French club today!!! LE NOËL À PARIS!
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Direct Object Pronouns! Français II. Direct Objects D.O. A direct object is a part of speech that RECEIVES the direct action of the verb. Ask “who” or.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Transcription de la présentation:

L UNDI LE 22 AVRIL Where in PARIS can you find this Red Rhino as art? TEST DATES THIS 6 WEEKS: April TAKS 11 May 6-10 STARR 9,10 AP May STARR 9,10 AP 10-12

L E CENTRE B EAUBOURG /L E CENTRE P OMPIDOU

TAKS WEEK! April 2013 TAKS Bell Schedule.pdf TENTATIVE PLANS: calendar_April_ and May.rtfcalendar_April_ and May.rtf

A PRIL TH WEEK. 1 ST WEEK OF LAST 6 WEEKS Lundi 4/22Mardi 4/23 7 th, 6 th, 5 th, 2 nd, 1st Mercredi 4/24 1 st, 2 nd, 5 th, 3 rd, 4 th Jeudi 4/25 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th, 7th Vendredi 4/26 F 1 Articles/ER /Avoir review H/W: APT F 1 Oral prac Workbook audio page APT for 100 F 1 NO 6 th, 7 th today F 1 Adjective reviewNotes Book work due Review of adjectives & practice APT 50 F 1- Oral practice unit 3 & 4 & work on MOI powerpoint F 2R Make up work Movie F 2 R- NO 4 th per. Notes: DOPS Oral practice F 2 R Notes: IDOPS Written practice F 2 R-No 1 st per. Review DOPS/IDOP Oral practice H/W: APT F 2 APT-100-check Finish La Vie en Rose F 2 PreAP Borrowed words review Notes: DOPS F 2 PreAP Notes: IDOPS Review borrowed words K F 2 PreAP QUIZ-borrowed words Written prac. DOPS/IDOPS F 2 PreAP Review of DOPS/IDOP Oral practice H/W: APT F2 PreAP QUIZ: DOPS/IDOPS Check APT-100 F 3 Notes: Y, En 156 STUDY 4 oral grade all week! Au Revoir les enfants/Les Mis F 3 No class F 3 Notes: 162, 164 DOPS/IDOPS See Au Revoir/Les Mis if time F 3 Weekly oral grade for daily grade All: Verbchart F 3 Weekly oral Next: Verb quiz Tues. DOPS/IDOPS Test: Thurs 4C

F 2 R 1. MAKE-UP WORK Per. 1-April C. -present project, B Le-do/present project 2. BEGIN “La Vie en Rose” Per. 4: 6 oral grades to do/any make-up work! FINISH “La Vie en Rose” ALL: Practice your song all week! Monday-Oral grade! F_2_je_ne_regrette_rien_rubric.docF_2_je_ne_regrette_rien_rubric.doc

F 3 1. NOTES: Review Direct and Indirect object pronouns (Text pg Voyez les 50 expressions (l’interro jeudi/vendredi! ) 3. Finissez-”Les Miserables” ou commencez “Au Revoir Les Enfants”

F 3-ETUDIEZ POUR L’INTERRO JEUDI/VENDREDI

F 3-M AKE - UP QUIZ

F 2 P RE AP 1. Review of borrowed words (Quiz Wed.) F 2 Borrowed words K 2.doc 2. Notes: DOPS/IDOPS-Text pg. 218, 220, Commencez “ Le Comte de Monte Cristo ” LES DATES: Next Thurs: Test all of unit 4 (4 C) or song oral test Following Monday: Oral Song test or Test 4 C Project due May 20 th: F 2 BOARD GAME PROJECT.docx

F RENCH 1 1. Over new project-due 5/6/13 2. Over articles (see next slides) & over ER Verbs (video) & AVOIR (slide): 3. Try sentences with ER, then sentences with ARTICLES (next slides). Get out scratch paper for your 2 games! H/W: APT page 51,52-due tomorrow for 100! F 1 aimer moi project on PP.pptx

F 1 PRACTICE - « ER » VERBS ! W INNERS GET BONBON OR COUPON ! 1. Je (manger) _________ un sandwich. 2. Tu (habiter) _________à Paris. 3. Elle (parler) __________anglais. 4. Nous (regarder) _________la télé. 5. M. Simon (voyager) ___________en bus. 6. Tu (travailler) ________ ce soir. 7. Vous (chanter) ________ bien. 8. Ils (aimer) __________ le chocolat.

F 1- ANSWERS TO GAME 1 1. Mange 2. Habites 3. Parle 4. Regardons 5. Voyage 6. Travailles 7. Chantez 8. Aiment

F 1-AVOIR-T O HAVE J’ai Nous avons Tu as Vous avez IL/Elle a Ils/Elles ont Avoir faim-to be hungry Avoir soif-to be thirsty Avoir….ans-to be …(years old)

F 1-FRENCH ARTICLES-REVIEW There are INDEFINITE ARTICLES (A, An, Some) ………..(and definite articles…t.b.a!) HERE ARE THE INDEFINITE ARTICLES! UN—a, an (used for masculine words) UNE- a, an (used for feminine words) DES- some (used for all plural words)

UN (Masc) A or An: UNE (fem) A or An: DES (Plural for Fem & Masc) Some: Un livre violet Une voiture violette Des livres violets Des voitures violettes

F 1- HOWEVER, IN THE NEGATIVE …. AFTER THE WORD “PAS”…CHOOSE “DE” or “D” for vowels/H: Ex. J’ai un livre. Je n’ai pas de livre! I have a book. I don’t have a book. Ex. Il y a un vélo. Il n’y a pas de vélo. There is a bike. There isn’t a bike. Ex. J’ai des amis. Je n’ai pas d’amis! I have some friends. I don’t have any friends.

F 1-ONLY 1 “PAS” EXEPTION THOUGH: After any form of Être (est, sont) the DE after PAS does not work!!! KEEP THE UN, UNE or DES –if plural! 1. Paul est un voisin. Paul n’ est pas un voisin. Paul is a neighbor. Paul is not neighbor. 2.Ce sont des voitures. Ce ne sont pas des voitures. Those are some cars. Those are not (any) cars.

F 1-T RANSLATE ALOUD : 1. J’ai un livre= ______________ 2. J’ai un portable=____________ 3. J’ai une montre=____________ 4. J’ai une affiche=____________ 5. J’ai une chose=_____________ 6. J’ai des vélos=______________ 7. J’ai des raquettes=___________ 8. Je n’ai pas de livre=___________ 9. Je n’ai pas de pizza=___________ 10. Je ne suis pas un homme=___________

N OW FOR THE DEFINITE ARTICLES! THE LE Le livre LA La chaise LES Les stylos L’ L’affiche

W HEN DO YOU USE “LE, LA OR LES”? When you are talking about a noun(s) in a general sense or if you like/don’t like something. Ex. J’aime le café. (I like coffee) Ex. Les sports sont super! (Sports are great) When you talk about days of the week in the plural. Ex. Le samedi, je joue au foot. (Saturdays, I play soccer)

P RACTICE ! TRY ON PAPER: D O YOU USE U N, U NE, D ES,( A, AN, SOME ) OR L E, L’, L A, L ES ( THE )? O R PAS DE OR P AS UN / UNE / DES ? W RITE THE CORRECT ARTICLE ! 1. J’ai ___ livre. 2. Je n’ai pas ___ livre. 3. Il y a ___ livres ici. 4. J’aime ___ livres. 5. C’est ___livre. 6. Ce n’est pas __livre. 7. Il n’y a pas ___ livres ici. 8. Où sont ___ livres? (the) Remember: “Il y a” means: “There is/are” “ Il n’y a pas”: means “There is/aren’t”. This expression uses Un, une or des if positive. It uses DE if negative: Pas de!

F 1- A NSWERS TO 2 ND GAME ! 1. un 2. de 3. des 4. les 5. un 6. un **** Être used! 7. de 8. les

FIN

*B ODY GAMES -F 1 nch/Primary/Body/Index.htm ER verbs games : bs/Index.htm bs/Index.htm

F 1 NEXT FEW WEEKS : Over notes, over articles, over ER, over Avoir Over ER Verbs, then IR & RE verbs Show specs/dates Over song “La vie en Rose: IR, RE this and next week Project: MOI, then song, then vocab 5 & 6. Grammar & verbs of 5 only: Aller, venir, au/du, Possessives, stress pronouns. Goal: test Mon 4 A (lessons 9 &10) Re-tests all week before/after school…as we finish unit 4 and sing La vie Project: MOI, then song, then vocab 5 & 6. Grammar & verbs of 5 only: Aller, venir, au/du, Possessives, stress pronouns Movies: Paris, France

F 3 PLANS FOR NEXT 5 WEEKS Future/conditional review & prac Je t’aimerais tellement: Je t’aimerais toujours: livre This week: hand out major specs/dates And verbchart & quiz on verbs next week & Oral quiz 1 st 50 this week and every week Review DOPs and IDOPS plus Faire + inf. Test 4 Then 5 & 6 vocab. With Fut/cond. Text: Music, history, other culture. See LPP, LPN, Au Revoir les Enfants Do: Tech project, skit, Song, possible BD & paint at end of year.

T ECH PROJECTS COMING UP Video- Voicethread Voki Quatre questions: 5 phrases! 1. Quand tu étais jeune, qu'est-ce que tu faisais? 2.Qu'est-ce tu feras après KCHS? 3.Que ferais tu si tu gagnais la loterie? 4.Qu’est qui est important pour toi?