L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Aujourdhui cest mardi vingt-quatre septembre Le plan! 1.Réviser 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait beau Le but! les numéros entre 1 et 31.
Advertisements


Quelle heure est-il?.
Objective: develop a short conversation about pocket money. Outcomes: be able to ask and answer two question (level4) Be able to list 5 things you do to.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Les problèmes en vacances
Révision (p. 130, texte) Nombres (1-100).
À quelle heure il se lève?
What are the numbers 1-10 in French?
L’heure Telling time.
L’Heure Telling Time.
C ’est combien ? 10 dix.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
Identifiez les nombres
PRESENTATION 1.
PRESENTATION 1. COMMENT EXERCICE 1: Comment vous appelez? -Utilisez le verbe sappeler Je mappelle Tu tappelles Il/elle sappelle Nous nous appelons Vous.
Les Nombres 0 – 100 en français.
Les Nombres! de 0 à 20.
______________________ Quelle heure est-il?
KS2 Yr6 French – Lesson 82 That’s a date.
Copyright 2011 – Les Chiffres Copyright 2011 –
Le Bellringeur COLONNE I COLONNE II A. cinq M. 9 B. quarante N. 20

Combien ça coute? How much does that cost?.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Le Français: 6e cours. Objectifs pour aujourd’hui Learn numbers and prices to 100€ Be able to give the date To be able to book a hotel room To ask about.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
I can tell time in French!
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Aider à la maison. Lundi treize février Objectifs: Say what you do to help at home.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Greetings, formal and informal
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Que fais tu pour avoir de l’argent de poche ?
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
La famille.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Write your answer in French
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
© A Smith Copiez les questions suivantes Leave a big gap between each question for making a note of useful vocabulary. -Qu’est-ce que tu fais pour aider.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will recognize €uro banknotes and coins and be able to do some simple sums.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Les nombres de 1 à 1000 Objectif: to be able to use higher numbers in order to shop for food Mets les nombres dans l’ordre exact. Write down the numbers.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Transcription de la présentation:

L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin

Learning Outcomes: By the end of the lesson… You will have revised numbers to be able to talk about quantities of money. You will have worked in pairs to state how much pocket money you earn and state how you earn it. You will have played Rally Robin in groups to learn new vocabulary. You will have developed your speaking and listening skills. You will have completed a reading comprehension.

Tu as combien d’argent de poche? Using your mini whiteboards write the following sums of money in figures… i.e. trente euros = €20 trente euros cinquante = €30,50

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… vingt-cinq euros €25

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… trente euros vingt-cinq €30,25

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… quinze euros €15

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… quarante euros cinquante €40,50

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… soixante euros €60

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… soixante-dix euros €70

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… soixante-dix euros cinq €70,05

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… cent euros €100

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… quatre-vingt euros €80

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… vingt-trois euros dix €23,10

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… Write these amounts in words in your books. €3 €6,50 €20 €25,50 trois euros six euros cinquante vingt euros vingt-cinq euros cinquant

Tu as combien d’argent de poche? J’ai… Write these amounts in words in your books. €32 €60,50 €85 €18,75 trente-deux euros soixante euros cinquante quatre-vingt-cinq euros dix-huit euros soixante-quinze

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Look at the following phrases which show what you might do to earn pocket money. In groups try to work out what they mean and write the English on your whiteboards.

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je fais du babysitting I do babysitting

Que fais-tu pour gagner de l’argent? J’ai un job dans un fast-food I work in a fast food restaurant

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je m’occupe de mon petit frère I look after my little brother

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je m’occupe de ma petite soeur I look after my little sister

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je range ma chambre I tidy my bedroom

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je lave des voitures I wash cars

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je fais la vaisselle I do the dishes

Que fais-tu pour gagner de l’argent? J’aide mes parents I help my parents

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je ne fais rien I don’t do anything

Que fais-tu pour gagner de l’argent? Je fais du babysitting Je m’occupe de mon petit frère Je m’occupe de ma petite soeur J’ai un job dans un fast-food Je range ma chambre Je lave des voitures Je fais la vaisselle J’aide mes parents Je ne fais rien I do babysitting I look after my little brother I look after my little sister I have a job in a fast food restaurant I tidy my room I wash cars I do the dishes I help my parents I don’t do anything Vous avez 4 minutes pour preparer un “Rally Robin”

Fiche de travaille Vous avez 5 minutes pour completer la fiche de travaille. Mettre les phrases en français…utilez les codes pour vous aidez. JNFR = Je ne fais rien

En deux – 1 minute Maintenant en deux il faut demander et reponder auz questions suivantes: D - Tu as combien d’argent de poche? R - J’ai…€30,50 / €10 D - Que fais tu pour gagner de l’argent? R - Je fais du babysitting / J’aide mes parents

Écoutez et notez (1-8): Combine d’argent de poche ont-ils? Que font ils pour en gagner? Combien?Que font ils?

Lisez et repondez aux questions: Metro vert pg90 Read through each of the three descriptions and answer the questions in French: 1. Que fait Marjolaine pour gagner de l’argent? – Elle fait…

Reflection Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French In your books… My target for improvement is……