1 « Gen Y- Why? » Chantal Westgate La fin d’une génération: les baby-boomers vers la retraite The End of a Generation: Baby Boomers Into Retirement.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Cases Cachées 3 2 Les Verbes ER Tu/ manger Je/ parler Elles/
Advertisements

Aujourdhui cest mardi vingt-quatre septembre Le plan! 1.Réviser 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait beau Le but! les numéros entre 1 et 31.
« Gen Y- Why? » Chantal Westgate
Quelle heure est-il?.
Approche graphique du nombre dérivé
1 1 Momentum. 2 2 Tout objet en mouvement continuera son mouvement tant que rien nentrave sa progression.
Quelle est la question?.
Verbe + infinitif (to post). Quels sont les deux parties du futur proche? ___________ + _______________ ___________ + _______________.
Quelle est la question?.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
L'importance de l'extension. 2Lions Clubs InternationalL'importance de l'extension Pourquoi l'extension est-elle importante ? Pour rajeunir et accroître.
mardi 16 octobre Table / Groupe / Couleur Classeur Absences?
Unit 2, lesson A : Objectif
CITY BUILT IN THE MOUNTAINS OF SHAN This is amazing
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?

Par: Brianna Crouse et Rebecca Carroll
Match-up the numbers to the letters
Notre calendrier français MARS 2014
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
Comment choisir un métier…
Quelle heure est-il ??. THE TIME: OCLOCK IL EST HEURE IL EST + + HEURES etc.
Les nombres.
Veuillez trouver ci-joint
Saying what you have been doing
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
8. Le Sénat. a. Représentation régionale Il y a 105 sénateurs au Sénat Chaque sénateur représente une province ou un territoire Les sénateurs sont nommés.
Rien n’est parfait Alyse Treesh
Vocabulaire 9.3 Français I. 2 J’ai un petit problème. I’ve got a little problem.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
ECOLE DES HAUTES ETUDES COMMERCIALES MARKETING FONDAMENTAL
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
ECOLE DES HAUTES ETUDES COMMERCIALES MARKETING FONDAMENTAL
1 Modèle pédagogique d’un système d’apprentissage (SA)
How many things can you see?
Study & revise the numbers carefully.
Warm-up: Répondez en anglais. 1.Name the three ways of asking a question in French. 2.Which are formal and which are informal? 3.How do you form the first.
CALENDRIER-PLAYBOY 2020.

Slide 1 of 39 Waterside Village Fête ses 20 ans.
WEIRDOS!WEIRDOS! and other strange conjunctions ….
Au négatif! Je vais à la brasserie. Je ne vais pas à la brasserie. Je ne vais jamais à la brasserie.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Quel est l’intérêt d’utiliser le diagramme de Gantt dans la démarche de projet A partir d’un exemple concret, nous allons pouvoir exploiter plusieurs parties.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my –ER verb with ? Change the ? of my –ER verb with.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
123 West Main Street New York, NY | | P: F: CARING COUNSELING CENTER 123 West Main Street New York,
We all ready know two French verbs. What are they?
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Forming Questions.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Information Questions
Transcription de la présentation:

1 « Gen Y- Why? » Chantal Westgate La fin d’une génération: les baby-boomers vers la retraite The End of a Generation: Baby Boomers Into Retirement

2 Communication Xers Savings VeteransBoomers Pensions Yers Mom & Dad Multi jobs

3 Les croyances D’accord ou pas d’accord? «Les Y ont peut de loyauté envers l’organisation? »

4 Démystifier les croyances « Engagement envers ses collègues son projet, son développement »

5 Croyances D’accord ou pas d’accord? « " Les Y veulent tout....tout de suite! “

6 Démystifier les croyances «Réussite rapide mais ils ont un désir de préserver l’équilibre vie privée / travail »

7 Croyances D’accord ou pas d’accord? «Les jeunes de la génération Y sont nettement différents de ceux d’hier»

8 Démystifier les croyances « De nos jours, la jeune génération est imprudente, égocentrique et n’a pas le respect des valeurs … » Aristote, 350 av. J.C

9 Croyances D’accord ou pas d’accord? «Les Y sont responsables et outillés pour affronter le marché du travail»

10 Démystifier les croyances « Autonomie mais ils ont un grand besoin de validation Grande liberté d’expression mais ils manquent de sens politique »

11 Croyances D’accord ou pas d’accord? «Les Y veulent être partout à la fois» «Ils prônent la tolérance»

12 Démystifier les croyances « Difficulté de s’organiser et de gérer son temps Rapidité à juger les compétences de leur patron »

Le cercle vicieux des préjugés Impressions négatives On évite l’allié Besoin de justification (on forge des préjugés négatifs sur les motivations et le caractère de l’allié) On estime qu’il n’y a rien à faire On met l’autre à l’épreuve avec des accusations Il est devenu impossible de Travailler ensemble

14 Comment garantir un environnement de travail où les Y donneront le meilleur d’eux-mêmes sans générer de clivages? Mieux travailler aves les Gén Y

15 La communication Role of communication: Transmit information Build and maintain relationships

16 La communication (Weisinger) 4 levels of communication: Polite exchange Factual information Sharing one’s thoughts and ideas Sharing emotions

17 La communication Communicating in a supportive way “Our records show that you did not renew your insurance.” “You didn’t renew your insurance.”

18 La communication Mindful of speaking habits – I statements: "I felt let down." vs. "You broke your promise.“ “I” + verb = assertive “I prefer, I suggest”

19 La communication - conflit What information does he have that I don’t have? React to emotions, listen for content Joint contribution

20 La communication – l’influence Push influence style: moving against Persuading Pull influence style: moving with Bridging

21 La communication - l’influence Two key behaviors for persuading Proposing Reasoning

22 La communication - l’influence Three key behaviour for bridging Involving Listening Disclosing

23 MERCI !