Chapitre 11 Chacun ses goûts.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes savoir et connaître
Advertisements

Poser des questions Asking questions.
Connaître to know, be acquainted or familiar with. Used for People and places. Je connais Tu connais Il/elle/on connaît P.p. - connu Nous connaissons Vous.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
masculine (at least 1 boy)
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Chap. 4. page 107. What are they? Ce qui and Ce que both mean WHAT However: They mean WHAT When making a statement NOT when asking a question.
HOW DO I KNOW WHICH ONE TO USE?!. -Both CEST and IL/ ELLE EST can mean it is as well as he/she is. -The expression you use depends on what is AFTER the.
To Know.
Cétait M. Vert dans la bibliothèque avec le revolver?
6. 6 Les pronoms relatifs qui et que 1. A relative pronoun introduces a clause that modifies a noun. The relative pronoun qui functions as the subject.
Savoir et Connaître: “to know”
Mes activités.
Connaître –vs-- Savoir Français 1442 Chapître 8 leçon 2.
Ils indiquent les personnes et les choses dans une manière imprécise.
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Qu’est ce que tu fais après l’école?. Qu’est-ce que tu fais après l’école?: What do you do after school?
Comment poser et répondre aux questions
French 1101 Chapitre Quatre. Grammar Slides Chapitre 4 – Les espaces.
1. THE RELATIVE PRONOUN “QUI”. The relative pronoun qui is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
ASTRID BREUER Le passé compose avec le verbe être.
Connaître –vs-- Savoir Français 1442 Chapître 8 leçon 2.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Savez-vous…? Savoir vs Connaitre.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
In French… The relative pronouns in French are ce qui and ce que. They both mean WHAT. - Ce qui stands for the subject of the clause it introduces. - Ce.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les pronoms relatifs.
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Savoir et Connaître le français 3.
Les noms et les articles
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Subject pronouns usually begin a sentence. They tell what the person or thing is doing. In French they are as follows Je- I nous- we Tu – you (informal)
Français Deux Les pronoms relatifs qui & que (that, who, whom, which)
Les pronoms démonstratifs
Warm up If you were a part of a band, what instrument would you like to play? Do you have some type music which you do not like or offends you? Why? (
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
LES PRONOMS RELATIFS. QUE FONT LES PRONOMS RELATIFS? Les pronoms relatifs lient deux phrases pour faire des phrases plus complexes (ce qui est très important.
Qu’est-ce que Que Qu’est-ce que is followed by a subject and verb (S & V) tu Qu’est-ce que tu regardes? What are you watching?
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative (subordinate) clauses to main (independent) clauses. Main clause: The book is boring. The book that.
Les verbes savoir et connaître STRUCTURE. Connaître et savoir???  Connaître: to know  Savoir: to know  Comparez les deux phrases:  Je sais où est.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7A.2-1 Point de départ In Leçon 6B, you learned about indirect objects. You are now going to learn about direct.
Les pronoms compléments d’objet Object pronouns. Direct Object Pronouns A direct object receives the action of the verb, -- who? Or What? –I see the ball/je.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.7A.2-1 Point de départ In Leçon 6B, you learned about indirect objects. You are now going to.
Questions ???????. Question words: Qui? Avec qui? A qui? Qui? Avec qui? A qui? Que……? Que……? Pourquoi? (parce que) Pourquoi? (parce que) Où? Où? Quand?
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
Transcription de la présentation:

Chapitre 11 Chacun ses goûts

Première étape: Identifying people and things Connaître = to know (people/places) Past Participle = connu Je connais Nous connaissons Tu connais Vous connaissez Il/ Elle/ On connaît Ils/Elles connaissent To ask about familiarity: Tu connais le groupe One Direction? Vous connaissez Paris? To respond: Bien sûr! C’est un groupe anglais. C’est une chanteuse antillaise. Non, je ne connais pas. Non, c’est qui? Non, c’est comment?

Il est /Elle est vs. C’est Première étape: Identifying people and things Il est /Elle est vs. C’est Both Il est /Elle est and C’est can mean he is/she is depending upon the situation. Identifying profession or nationality: Do not use an article when using il est or elle est. Il est français. Elle est professeur. Do use the article when using c’est. C’est une française. C’est un acteur. Whenever using both a noun and an adjective to describe profession or nationality, use C’est. C’est un musicien canadien. C’est une belle chanteuse.

Première étape: Identifying people and things To ask what music one likes: Qu’est-ce qui te plaît comme musique? To respond: Ce que j’aime bien, c’est… Ce qui me plaît, c’est… Ce que je n’aime pas, c’est… Ce qui ne me plaît pas, c’est… la musique classique le jazz le rock le rap le blues le country le folk la pop le reggae

Relative pronouns que and qui Que and qui (that, which, who, whom) can be used to begin clauses to describe something or someone. Qui is the subject of a clause and will be followed by a verb. C’est l’histoire d’une fille qui tombe amoureuse d’un garçon. Ça parle de deux garçons qui détestent le président. Que (qu’) is the direct object of a clause. It is always followed by a subject and a verb. Il aime une fille que sa mère déteste. Le film qu’elle a vu était intéressant. When the passé composé follows que, the past participle must agree with the noun that que represents. La pièce que j’ai vue hier était drôle.

Deuxième étape: Asking for and giving information To ask about films: Qu’est-ce qu’on joue comme films? C’est avec qui? Ça passe où? Ça commence à quelle heure? To respond: On joue ______________. C’est avec ______________. Ça passe au cinéma ________________. A ___________________.

Deuxième étape: Vocabulaire Au cinéma: les westerns les films comiques les films d’horreur les films de science-fiction les films d’amour les films policiers les films classiques les films d’aventures les films d’action

v.o. (version originale) v.f. (version française) tarif réduit séance Deuxième étape Note culturelle v.o. (version originale) v.f. (version française) tarif réduit séance There are 10-20 minutes of commercials before movies actually begin. Theatres often offer reduced rates on Mondays/Wednesdays.

Minitel is an on-line information service in France. Deuxième étape Note culturelle Le Minitel (1980-2012) Minitel is an on-line information service in France. It provides movie times, concert information, phone numbers, addresses, etc. Computer vocabulary: une chat une fênetre un serveur virtuel une page perso surfer le Web un bogue un cybernaute le corrier électronique/le courriel/la messagerie électronique/l’e-mail/l’imèle

Troisième étape: Giving opinions Favorable: C’est drôle. C’est amusant. C’est une belle histoire. C’est plein de rebondissements. Il y a du suspense. On ne s’ennuie pas. C’est une histoire passionnante. Je te le/la recommande. Unfavorable: C’est trop violent. C’est trop long. C’est déprimant. C’est bête. C’est un navet. C’est du n’importe quoi. Il n’y a pas d’histoire. C’est gentillet, sans plus. Ça casse pas des briques.

Troisième étape: Vocabulaire (romans et livres) Ton livre préféré, c’est quel genre? un roman policier/un polar une autobiographie un roman d’amour un roman de science-fiction une bande-dessinée/une B.D. un livre de poésie un classique/un roman classique une pièce de théatre

Troisième étape: Summarizing To ask what something is about: De quoi ça parle? Qu’est-ce que ça raconte? To tell what something’s about: Ça parle de/d’… Ça parle d’une femme qui devient actrice. C’est l’histoire de/d’… C’est l’histoire d’un chat que veut être chien.