jeudi, le 4 septembre 2014 Joey

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Advertisements

Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
EXAMEN REVIEW !. Match em up! a.I am right. b.I am hungry. c. I am sleepy. d. I am hot. e. I am cold. f. Im thirsty g. I am wrong. h. I am lucky. i. I.
jeudi – le 4 décembre Je m’appelle ____________. J’ai (13 ou 14) ans!
“Je me présente”.
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
avoir = to have être = to be
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
Les verbes irréguliers
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Do Now Take out your study guide, your homework, and your journals. After the diagnostic review I will collect your journals and you will place the homework.
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
New Idiomatic Expressions:
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Match-up the numbers to the letters
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
PRESENTATION 1.
PRESENTATION 1. COMMENT EXERCICE 1: Comment vous appelez? -Utilisez le verbe sappeler Je mappelle Tu tappelles Il/elle sappelle Nous nous appelons Vous.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Ma famille Bonjour. ________ (1. I am called) Coralie et j’habite __ (2. in) Paris __ (3. in) France. J’ai ______ (4. 15) ans ____ (5. and) mon anniversaire,
Expressions which use the verb avoir
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Study & revise the numbers carefully.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
le verbe ‘avoir’ Quelles expressions savez-vous déjà? J’ai Tu as
Expressions idiomatiques avec avoir et l'emploi de depuis
Verbe Avoir Et ses expressions.
Must be able to use plurals and colours correctly.
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
Tonight’s Live Lesson: 4.07 & 5.04 Adjectives & Avoir We will get started soon!!
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Bonjour!! Pour être prêt: Répondez aux questions:
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
LES PRONOMS Y ET EN Français III. LE PRONOM Y  replaces à, en, chez, dans, sous, sur, etc. + noun or noun phrase  can also replace à + noun referring.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
French 1 Final Project Tiffany Harriott June 10, 2013.
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Vendredi le 5 septembre 2014
F 1 First oral grade review slideshow Click to see next slide with hyperlinks!
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Lundi le 3 mars 2014
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Leçon 2: Famille et Copains
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Leçon : Les nouveaux verbes
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
AVOIR To have. avoir Avoir is an irregular verb Does NOT follow regular verb patterns Means “to have”
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Unité 1 - Blanc La grammaire d’Unité 1. Être – to be je suis nous sommes tu es vous êtes il est elles sont o être d’accord avec – to agree with o être.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Quality assured by the ALL Connect project (2015).
Transcription de la présentation:

jeudi, le 4 septembre 2014 http://www.youtube.com/watch?v=DqwzvtjeYBQ Joey https://www.youtube.com/watch?v=D3jZmWdcebs&index=2&list=PL9548803A734AE8EB ASG http://www.youtube.com/watch?v=pTa70hqGBf4 BUS

F 1 Turn in 1st of 2 pages (front/back) WITH FULL HEADING AND NUMBER ON BOTH SIDES! (For 100). If you don’t have one side done, turn in blank notebook papers with name/class/date & #number & state what’s missing. If you’re missing both front/back, Turn in 2 blank pages labeled. Turn in 2nd of 2 pages. If you don’t Have it done, blank paper with name/ Class/date/#, title of work for EACH! 3. Turn in supplies for 80% 4. Practice for oral grade 5. ORAL GRADE: rest work on practice pages. BRING BOOK AND SUPPLIES UP WITH YOU!

French 1 ORAL QUIZ_ Wed & Thurs. 1.Greeings: Bonjour “Bonjour Madame” (Spell name in French for +5) Comment t’appelles tu? “Je m’appelle Bob” Quel âge as-tu? “J’ai quinze ans” 2. L’alphabet:

More about ORAL GRADE: 3. Comptez 0 à 20

F 1----part 4. Les couleurs Rouge Gris/ Grise Jaune Vert/ verte Blanc/ blanche Violet/ violette & Pourpre Noir/ noire Brun/ brune & Marron Orange Bleu/ bleue Rose

F 2 ALL Sentences-50?, Number pages for 100% If you don’t have 1 side, turn in blank notebook paper with name/class/date & # & state description. If you don’t have either page, turn in 2 pages. Supplies-80 Review days, months, phonics Q & A-finish copying your skit and then practice with partner 5. Work on number math pages (2) PreAP-Late sentences & borrowed words “G”

F 2: Les nombres 0-100

F 2 ALL: Les chiffres et le calendrier! http://lexiquefle.free.fr/numero.swf (#) http://lexiquefle.free.fr/calendrier.html Un jeu: http://lexiquefle.free.fr/num.swf

Les Franco-phoniques 3 There are 3 presentation lessons in Franco-phoniques. This is the second lesson. Each lesson introduces 8 or 9 letters, letter combinations or letter-strings with a picture or short phrase. There is room for differentiation even at the presentation stage, as the whole phrase can be introduced or just one word. Rha-08

ch un chat To get the sound I would suggest making the ‘shh’ gesture (finger to lips) when you introduce this one. Pupils never get confused as to the real meaning of the word as long as they are clear what the picture is!

lle une gorille This is one of the most important sounds in French and the one represented by the most spelling varieties – it can subsequently form the basis of many a different starter!

th le thé

r une robe rouge I like the build up of rhyme and meaning in this one. Of course you could just focus on the word ‘fruit’ instead.

g un garage Priority word here is pain but again the rhyme with the picture gives this one strength.

j un jardin Sometimes pictures just seem ‘fit for purpose’ – there are 3 words to reinforce this sound within this picture. Focus on douche for the action perhaps.

x Excellent! soixante 60 Again, an absolutely key sound that is contained within millions of French words. It helps students here to see the different spellings but here the same sound.

Il y a un mouton blanc et un mouton noir.

Les parents, les grand-parents et l’ enfant!

Qu’est-ce qu’il y a? un gâteau trois chapeaux trois cadeaux

Le singe saute sur le lit.

Le chien se relaxe sur le lit.

La fille pense sur le lit.

Il y a deux yeux sous le lit!

C’est l’anniversaire de mon frère.

Le lapin est dans le jardin. C’est quel animal? Où est-il? Le lapin est dans le jardin.

On va pratiquer les Francophoniques! x cheveux trois vent d n Shhhh! avion canard r p e loup lampe février

F 2 SKIT—oral quiz with partners A & B-All 2’s!!! 1A. Comment t'appelles-tu? 1B. Enchanté, Je m’appelle ___, et toi? 2A. Comment vas-tu? 2B.Bien, merci, et toi? 3A. Quel âge as-tu? 3B. J’ai # ans, et toi? 4A. Quelle est ta nationalité? 4B. Je suis…. et toi? 5A. Où habites-tu? 5B. J’habite à (Spring) et toi? 6A. D’où viens-tu? 6B. Je viens des Etats-Unis et toi? 7A. Quand est ton anniversaire? 7B. Mon anniversaire, c’est le… et toi? 8A. Qu’est-ce que tu aimes faire? 8B. J’aime (verbe) et toi? 9A. As-tu des frères ou des sœurs? 9B. Non, je suis enfant unique…./J’ai 2 …. 10A. Quelle est ta matière préférée? 10B.Je préfère (le français, l’anglais, l’histoire, les maths, l’informatique, l’art, la musique, l’éducation physique, les sciences). Et toi? Pratiquez! (SAY-next Mon & Tues or Wed. & Thurs. in front of class, memorized!)

F2 All-LISONS! (if time…) Salut! Je m'appelle Madeleine. J'ai 15 (quinze) ans et mon anniversaire, c'est le 17 (dix-sept) août. Je suis française. Je suis née en Corse. Aujourd’hui, j’habite à Paris, une des plus belles villes du monde ! J'aime le tennis, parce que c'est de bon exercice. J'aime aussi dormir, parce que c'est relaxant. Je n'aime pas le golfe, parce que ce n'est pas amusant à regarder. Aussi, je n'aime pas l'équitation parce que c'est ennuyant. Je suis sociable et musicale. J'aime texter avec mes amies. Ma cuisine préférée est la cuisine italienne. Mon numéro de téléphone, c'est 832-555-5555. J’ai une sœur, je ne suis pas un enfant unique. J’adore ma famille!

FRAP DÛ: les papiers (du français interactif et de la politesse) Montrez et Racontez! (Madame: ma poupée) Regardons “Frozen” Les devoirs: Les papiers (FI & P), MONTREZ & DITES au sujet de votre objet, Regardez & étudiez “les phrases” sur Youtube à 11:30.

1. Here is my doll. His name is Patoodi. 2. He's a clown. 3 1. Here is my doll. His name is Patoodi. 2. He's a clown. 3. I got him when I was around 6 years old. He is 47 years old. 4. He used to have a string you could pull for him to talk. 5. I never liked him. 6. My twin Sister has the same doll, but she liked it. 7. My mom threw away all my dolls in the trash by accident. 8. He is the only doll that got saved. 9. I lost his hat so now, he’s bald. 10. He is special to me because he is the only doll from my childhood, but I think that He is scary. FRAP-Bring your object. Say 10 things about him in French. It must be memorized, but you can have a list like this in English. Due: FRIDAY!

F 3 Phonics, verbs, self-description Les phrases 50%, les fournitures scolaires 80% Les autres verbes irréguliers avec les phrases idiomatiques Regardez: “youtube” https://www.youtube.com/watch?v=C2T5anLqXS4 Pg. 5-quels sont vos qualités ou vos défauts? Pg. 6- livre-discutez la cuisine! Les devoirs: Étudiez les 5 verbes! Apportez un photo!

F 3 l’Interro: les verbes 1-5 Écrivez tout, traduisez & conjugez! 15. Faire-to ___ 16. Je__ 19. Nous__ 17. Tu __ 20. Vous __ 18. Il __ 21. Ils __ 22. Venir-to ___ 23. Je __ 26. Nous __ 24. Tu __ 27. Vous __ 25. Il __ 28. Ils __ 29. Aller- to __ 30. Je __ 33. Nous __ 31. Tu __ 34. Vous __ 32. Il __ 35. Ils __ Être-to ___ 2. Je___ 5. Nous ___ 3.Tu __ 6. Vous ___ 4. Il __ 7. Ils ___ 8. Avoir-to ___ 9. Je__ 12. Nous __ 10. Tu__ 13. Vous __ 11. Il __ 14. Ils __

F 3: AVOIR-To have J’ai * Nous avons Tu as * Vous avez IL/Elle/On a * Ils ont

F 3-avoir… utilisé dans des expressions idiomatiques: pour indiquer une possession (!) ex: J’ai mon cahier et mon crayon pour ma classe de maths. (I have my workbook and my pencil for my math class.) utilisé dans des expressions idiomatiques: avoir de la chance-to be lucky avoir sommeil-to be tired, sleepy

F 3: avoir (des expressions idiomatiques) … (#) an(s) … faim/soif … raison/tort … besoin de … avoir hâte de … peur de … honte de to be # years old to be hungry/thirsty to be right/wrong to need to be eager to to be afraid of to be ashamed of

… l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de F 3: Avoir expressions pg. 2 … l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de … la place de … le droit de … l’air (de) … envie de ….mal (à)… to be used to to intend to be old enough to to have (the) time to to have (the) room for to have the right to to look like/seem to feel like/be in the mood for To have an ache(hurt…)….

J’ai envie de visiter la France! F 3:Avoir envie de… J’ai envie de visiter la France!

F 3--ÊTRE-to be JE SUIS TU ES Il/Elle/On EST NOUS SOMMES VOUS ÊTES ILS SONT

F 3-être… utilisé dans des expressions idiomatiques: pour décrire un nom: ex: Nous sommes grands! Tu n’es pas mon ami? utilisé dans des expressions idiomatiques: être en avance To be early être à l’heure To be on time être en retard To be late être en train de + infinitif (ex: Je suis en train de manger—I am busy eating! (To be in the middle of doing… or busy doing…)

F 3-Les autres EXPRESSIONS d’ ÊTRE: Être d’accord-To agree EX.-Je suis d’accord! I agree! Être à + name of person or stress pronoun (To belong to someone) À qui est ce livre? Il est à Marie. Who(m) does this book belong to? It belongs to Marie.

Le 2-5 septembre (week 2) lundi mardi mercredi jeudi vendredi OFF F 1-Numbers, ABC, name, age, colors Supplies & Sentences-100 FIRST DAY OF TIGER DEN F 1-Prep for oral grade Sentences-50, supplies 90 Do #/color pages F 1 Sentences-0 Supplies-80 Oral quiz Supplies-70 or call home Oral quiz continued #/Color pages Next: Borrowed words/project F 2 Phonics, skit prep Supplies and sentences for 100 Number, days, months review Supplies for 90, sentences-50 F 2 Review of French 1 Work on number page Supplies for 80, Sent-0 F 2 Continue review of French 1 Prep for skit, see project specs Wed/Thurs: Skit F 2 PreAP Same with 10 new sentences due for 100 today Bor. Words “G” Wed. for 100 Same, with 10 sentences for 50 Bor. Words “G” today for 100, tomorrow for 50 Same Late extra work due Same F 3 Phonics, phrases, verbs and idioms all week-review F 3 Same as M-F Peruse text, review F 3 Same as M-F & review F 3 Quiz on top 5 verbs and review Same M-F FRAP 1. Avez-vous regardé le vidéo-11:30 * 2. Le français interactif: les devoirs** 3. Finissons le film “Frozen” 4. les 2 livres? Les fiches de la politesse Video, FI, film, politesse H/W: Prep for show & tell (10 phrases par Coeur) FI due La politesse due SHOW & TELL-oral grade 105 Finish film Finish SHOW & TELL –oral grade 100

FIN! Extra! http://www.bbc.co.uk/languages/french/mafrance /html/languages/video_player_b.shtml https://www.youtube.com/watch?v=nV6SDDlc60g& index=4&list=PLPmAVC8P675KMJe08i- PBf_Oc7u5C9nkJ