JENNIFER GEROUX Français 2

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La famille de Lisa.
Advertisements

MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Describing and characterizing people
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Chapitre 1 Structure.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
DO NOW: mettez à la possessif (make it possessive – use mon, ma, or mes) Aujourdhui, cest vendredi le 18 mars Objective: Use possessive adjectives (my,
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
QUELLE NIVEAU? 1,2,3 ou 4? C) •You can copy words you already know. •You can label items or fill in the gaps. A) •Copies short phrases or sentences from.
Que font-ils dans la vie? Les métiers (Jobs). Ex de comprehension Fill in the gaps using the most appropriate word(s): policier – serveuse – Postman Pat.
Ma famille Bonjour. ________ (1. I am called) Coralie et j’habite __ (2. in) Paris __ (3. in) France. J’ai ______ (4. 15) ans ____ (5. and) mon anniversaire,
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Bonjour ! Je m’appelle Tom…
5 ?.
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
La Famille Français 1. J’ai une famille nombreuse.
LA FAMILLE NIVEAU 1 ET AB INITIO 1.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Faire maintenant! Do Now!
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
EN RACHEL MILLS WHO IS AWESOME SEPTEMBRE NEUVIÈME 2011.
Pratique pour l’examen du premier semestre
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
e s Les sentiments (feelings), les emotions, l’humeur (mood)
Les adjectifs possessifs
Greetings, formal and informal
French 1: Négation et les cartes postales
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Leçon 2: Famille et Copains
How is it conjugated in the present tense?
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
«J’ai demandé à la lune» Indochine «J’ai demandé à la lune» Indochine.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Write your answer in French
Beauty, Age, Goodness, Size
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
La famille. Moi Mon pèreMa mère Mes parents Mon frère Ma sœur Mes neveux Mes nièces.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Transcription de la présentation:

JENNIFER GEROUX Français 2 Mon autoportrait

C’est ma famille! C’est mon père. Il s’appelle Bob. Il a quarante ans. INSERT A PICTURE OF YOU WITH YOUR FAMILY HERE, AS YOU NARRATE THIS SLIDE, INTRODUCE EACH MEMBER OF YOUR FAMILY INCLUDING: NAMES, AGES, PROFESSIONS, AND SHORT DESCRIPTIONS OF THEM USING A VARIETY OF ADJECTIVES. C’est mon père. Il s’appelle Bob. Il a quarante ans. Il est dentiste. Il est sportif et intelligent. Include a picture of you with your family.

C’est ma famille! Bonjour ! C’est ma famille. Mon mari s’appelle Chris et il a trente-deux ans. Il est programmeur. Chris est sportif et intelligent. J’ai une fille et elle s’appelle Claire. Elle a deux ans. Claire est amusante et curieuse. J’adore ma famille!

Juste gentillE bonNe iNtelligente Intéressante proFesseur justE heuReuse

Jennifer Je m’appelle Jennifer Geroux. Je suis la nouvelle prof de français au lycée de Traverse City West et au collège de Traverse City East. Je suis petite et blonde. Je suis aussi très gentille, intelligente, et sympa. Je suis de St. Johns, Michigan et je suis américaine. Mon numéro de téléphone, c’est le 01-51-78-92-93-36. J’habite à Traverse City. J’habite 1309 Rue de Bloomingfield. Je suis née à St. Johns et je suis née le 4 août 1980. J’ai trente- quatre ans.

Mes amis OR (mes profs) Here you can describe the personality and physical description of your friends or your teachers. Talk about what they are like, what you all do together (nous form of the verb). Type key things, but record it all as well on this slide.

La fin