Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Les groupes des aliments
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Making expressions negative To make a simple negative, use NE and PAS around the verb. If there is a subject pronoun in the sentence, the verb will be.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
X X X Dix conseils Protégez-vous quand vous faites du sport
To identify a verb in its infinitive form
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Unité 3 Les activités Pgs
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Souvent - often L’été, je vais souvent à la plage. quelquefois - sometimes Je joue quelquefois au volley. de temps en temps - from time to time Je vais.
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
Les aliments et les boissons
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
Healthy Lifestyle – Les Repas
Saying “some” in different ways
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
WALT: To talk about the internet in French.
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Forming questions in French
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Les Questions d’Information (Information questions)
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
La mémoire(1): Comment bien travailler
ma mère mange de la salade mon père boit de l’alcool
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
OBJECTIF T To be able to recognise negatives o be able to use negatives when talking about food.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
OBJECTIFS: To know key infinitives for healthy and unhealthy activities. To change infinitives into the present tense to talk about your lifestyle. To.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 23 février Objective: Say if you have a healthy living or not.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Transcription de la présentation:

Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits. Je ne mange assez de légumes. Je vais souvent à la gym. Je ne fais pas assez d’exercice. Je bois beaucoup d’eau. Je ne bois jamais de coca. Je fume. Je ne fume plus.

Es-tu en forme? Aim for today: lundi le 10 février Es-tu en forme? Aim for today: To use qualifiers and negatives to give more information about whether or not we have a healthy lifestyle.

Je mange beaucoup de fruits. Je ne mange pas assez de légumes. 7: I eat lots of fruit. Je ne mange pas assez de légumes. 6: I don’t eat enough vegetables. Je vais souvent à la gym. 1: I often go to the gym. Je fais de l’exercice de temps en temps. 3: I exercise from time to time. Je bois beaucoup d’eau. 4: I drink plenty of water. Je ne bois jamais de coca. 8: I never drink cola. Je fume rarement. 5: I rarely smoke. Je ne fume plus. 2: I don’t smoke any more

Qualifiers We used qualifiers to specify how much or how often we do something. Do you know the meaning of the following qualifiers? assez beaucoup de souvent rarement de temps en temps Could you use them to improve sentences about your lifestyle choices?

Negatives Negatives are used when you want to say you don’t do something. Je ne regarde pas la télé = I don’t watch TV. They go around the verb like the bread in a sandwich. Ne= bread Verb = filling Pas =bread You can also use ne…jamais meaning never ne…plus meaning no longer/no more

Can you change these sentences to make them negative? Je mange des frites. Je ne mange pas de frites. Je fume. Je ne fume pas. Je fais de la natation. Je ne fais pas de natation. Je vais à la gym. Je ne vais pas à la gym Je bois du café. Je ne bois pas de café.

Mangez plus de légumes et fruits. Ne fumez pas. Faites beaucoup de sport. Ne buvez pas d’alcool. Ne mangez pas la nourriture graisse.

Speed dictionary Find the meaning of the following qualifiers using your French dictionary; trop de très toujours un peu deux fois par semaine quelquefois Choose one of them to add into a sentence about a healthy or unhealthy lifestyle choice.

Es-tu en forme? Oui, Je suis en forme parce que… Non, je ne suis pas en forme parce que…

Demandez en classe: Es-tu en forme? Nom Bon pour la santé Mauvais pour la santé Mrs Street Elle fait souvent de la boxe. Elle mange beaucoup de chocolat.

Est-elle en forme? Est-il en forme? Elle est en forme parce qu’elle… Il n’est pas en forme parce qu’il... mange… ne mange pas… boit… ne boit pas… vais… ne vais pas… fume… ne fume pas… fait… ne fait pas…

Es-tu en forme? Due- Mon 24th Feb Imagine you have been giving a marketing task by a local health and fitness club aiming to attract new customers. Create a poster encouraging people to be healthy. Use all of the grammatical structures we have covered in the topic. Think about: Imperatives Negatives Qualifiers Make your poster eye-catching but make sure you include plenty of French.