French treasure box Boîte à trésors française. For the answer, click here Pour la réponse clique ici. D’où vient ce sable de plage et ces coquillages?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Les Pronoms Disjoints.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3d – a class poem) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
CITY BUILT IN THE MOUNTAINS OF SHAN This is amazing
Retrouvez-nous sur ppsfun.com ! Cliquez ici ! Retrouvez-nous sur ppsfun.com ! Cliquez ici ! Join us on ppsfun.com ! Clic here ! Join us on ppsfun.com.
Un tour de France gastronomique!
P You use the negative expressions Personne ne… and Rien ne… as the subject of a sentence. Note that you do not use pas after the verb Personne.
Chapter 1 Mots 1 brun brune amusant amusante.
Comète 11 Vocabulaire 2 Lettres françaises spéciales é è ê à â ç ï ô ù û.
Venez à French Club aujourd’hui!. Vous voulez écouter le vrai zouk?
L’ EAU CRÉATRICE DE BEAUTÉ W ATER AS B EAUTY CREATOR Projet Comenius: « L’eau autour de nous » Comenius project « The water around us »
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
A1C B5D  Roger ____ suisse Il est suisse. Je m’…………………………………………………………… La date: C’…………………………………………………….. L12 Exer 6 page 177.
Table of Contents Introduction (In English) Introduction (In English) Introduction (In French) Introduction (In French) Map Map Chart Chart Research.
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Les provinces et les produits de France
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
Le français JSS2 LA SEMAINE DEUX.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Le Passé Composé How to express actions that took place in the past.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
In French… The relative pronouns in French are ce qui and ce que. They both mean WHAT. - Ce qui stands for the subject of the clause it introduces. - Ce.
B.A-I Year Unité-3. Les verbes Commencer* - to start Je commence Tu commences Il/Elle commence Nous commençons Vous commencez Ils/Elles commencent In.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Discovering French Nouveau
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
La revue de la leçon 6 Le test est jeudi. Étudie bien! C’est un test pour 100 points!!!
Par Morgan Paulsen & Megan Renner 3 rd Period Français 2 Provence-Alpes-Côte d’Azur.
The following people have been shopping and are now waiting for their friends at a café. Express this, using the appropriate forms of the verb attendre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les Mots Interrogatifs
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Quel est l’objectif selon toi ?. On the train ticket I gave you highlight: 1. the name of the French train company 2. the number of people who can travel.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq février
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Sing For Joy If we call to Him, He will answer us
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
la classe de français le 11 mai, 2015
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
SHANXI, CHINA CITY BUILT IN THE MOUNTAINS OF SHAN This is amazing and we have to wonder how, why and when did they do this. From where & how do they get.
Passé Composé Participes Passés.
«365 jours» Oxmo Puccino. Journal d’échauffement lundi le 27 octobre 0 Objective: I can express activités that I do en français. 0 Give the French.
Write your answer in French
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
LW #12 Relative motion. I. Fall of a ball We drop a ball from the top of a boat mast. The boat continues its motion. Where do you think that the ball.
Le Cours-Les Questions 1.What is the verb in French for: “To join/enrol for a course” etc = 2.What type of course does she sign up for? 3.When does she.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where I.
Les questions d’information. The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS in heavy.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
Les endroits I can talk about places.
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
FSL10 – UNITÉ 4 LES PHÉNOMÈNES EXTRAORDINAIRES Les pronoms objets indirects.
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Transcription de la présentation:

French treasure box Boîte à trésors française

For the answer, click here Pour la réponse clique ici. D’où vient ce sable de plage et ces coquillages? Where do this sand and shells come from? De Camargue. From Camargue.

Qu’est-ce que c’est ? What’s this ? Du charbon…. Coal click

Comment s’appelle cette plante ? What’s its name ? Du romarin….rosemary click

Quel est son nom ? What’s its name ? Du thym…. thyme click

Et ceci ? And that ? de la lavande ……………..lavender click

Que fabrique t-on avec le fruit de cet arbre ? What do we do with the fruit of this tree ? De l’huile d’olive…..olive oil. click

Qu’a-t-on construit avec cette pierre ? What did people build with this kind of stones ? Le pont du Gard. click

Que fabrique-t-on avec cette terre rouge ? What do we do with this red clay ? Des poteries ….pottery click

Qu’est-ce que c’est ? What ‘s this ? Des fossiles…. Fossils of amonites and squid beaks click

Ce questionnaire en images a été rédigé par la classe de GS-CP après la réalisation de boîtes à trésors de notre région fabriquées par les 3 classes de l’école de Collorgues. Ces activités sont menées dans le cadre du projet Comenius « L’eau autour de nous » PowerPoint made by the pupils of Collorgues. Comenius project « The water around us »