Do Nows & Notes Madame Monta 09 octobre 2012. Do Now: à faire maintenant Français I09/10/12  Take a French dictionary and define the following French.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

Quelle est la question?.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Choisissez un mot pour décrire chaque personne
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Chapter 5 Lesson 8 Essential Questions: How do you say to sleep, to go out, and to leave? How do you use them correctly in a sentence?
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
1 Les pronoms objects DIRECTS Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielles: -What are the DIRECT OBJECT pronouns in French which.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Français 2, 4 Mars 2013 Ouvrez vos livres à la page 148. Faites #2. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis, mais.
Les Adjectifs le français 1.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Greetings, formal and informal
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
FRANÇAIS DEUX Deux pronoms dans la même phrase.  It is possible to use both a direct and an indirect object pronoun in the same sentence.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Français 2, 11 Mars 2013 Ouvrez vos livres à page 148. Faites #3. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to hurt. Oui,
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
Français 2, 2 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 103. Faites Panorama Culturel. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Write your answer in French
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Vouloir, Pouvoir, Être.
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Do Nows & Notes Madame Monta 09 octobre 2012

Do Now: à faire maintenant Français I09/10/12  Take a French dictionary and define the following French words to English: debout assis femme homme jeune vieux/vieille De taille moyenne = midheight

Do Now: à faire maintenant Français II09/10/12  Take a French dictionary and define the following French words/phrases to English: debout assis femme homme enfant adolescent bébé

Do Now: à faire maintenant Français II&I10/10/12  Take a French dictionary and define the following French words to English: jeune vieux/vieille De taille moyenne

Do Now: à faire maintenant Français I11/10/12  Take a French dictionary and define the following French words to English: jolie beau génial laid/laide gros/grosse

Do Now: à faire maintenant Français II16/10/12  Take a French dictionary and define the following French words to English. You may use your smart phone if needed: Moche Gentille Gilet Smoking (« un smoking ») Débardeur

Do Now: à faire maintenant Français II 17&18/10/12  Take a French dictionary and define the following French words to English. You may use your smart phone if needed: Un slip Des sous-vêtements Un soutien-gorge Une culotte

Do Now: à faire maintenant Français I16-17/10/12  Take a French dictionary and define the following French words to English: gentille Méchant(e) Agaçant(e) Agité Poli(e) Impoli(e)

Do Now: à faire maintenant Français I18&19/10/12  Work w/a partner. How would you describe each other? Work together to come up with a 4-line description. Use “il est” (for a boy) or “elle est” (for a girl).

Do Now: Fr.2 19&22/10/12 -What are they wearing? Write a sentence saying what the person is wearing/putting on using the appropriate conjugation of the verb « mettre ». Use the pronouns listed. Also say what color the clothing is. 1. Elle 2. Je 3. Tu 4. Nous 5. Vous

Do Now: à faire maintenant Français III/IV09/10/12  Commencez le paquet de papiers de la table pour réviser pour votre examens. Fr. 3: feuilles d’exercices p.R1-R38 Fr. 4: feuilles d’exercices p.R1-R16

Do Now: à faire maintenant Français III/IV11/10/12 Fr. 3: Lisez p.10. Complétez exercice 12 & 13, p.11. Fr. 4: Lisez p dans votre livre de texte. Complétez exercice 1, p.68.

Do Now: à faire maintenant Français III/IV17/10/12 Fr. 3: Ouvre ton livre à p.8. Regarde la peinture/tableau de Claude Monet (« Le bassin aux nymphéas »). Fais un peu de recherche sur ce tableau avec ton portable ou un ordinateur.  Quand est-ce que Claude Monet a peint ce tableau?  Ce tableau est un exemple de quel style de peinture?  Qu’est-ce que tu vois dans le tableau? Fais une liste des objets/choses. Quelles sont les couleurs? Fr. 4: Ouvrez vos livres à p.60. Ecrivez 5 phrases avec les mots de vocabulaire trouvé sur cette page.