It’s hard to quit It’s bad for children It looks cool It’s relaxing It reduces fertility It costs a lot of money It’s addictive It’s totally antisocial.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Les pronoms des objets indirects
Comment dit on…en anglais?
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Un véritable ami ***A friend indeed
Le tabac mardi, 9 mai Pour ou contre? 1.Si on fume, on a lair plus adulte. 2.Le tabac sent mauvais. 3.On risque davoir le cancer et.
Oops j’aime pas l’anglais
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
Comment choisir un métier…
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Mes activités.
1.I know him. -Je le connais. 2. We recognize them. -nous les reconnaissons. 3. She is going to meet her. -Elle va la rencontrer. 4. Find her! -Trouve-la!
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Souvent - often L’été, je vais souvent à la plage. quelquefois - sometimes Je joue quelquefois au volley. de temps en temps - from time to time Je vais.
qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Bien Dit 1 Vocabulaire 5.2.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Faire maintenant! Do Now!
Le sport Ton opinion!.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Objectifs: Breaking news & showing interest Telling a story using passé composé & imparfait Allez, Viens 2 Chapitre 9.2.
Les verbes irréguliers: être et avoir. Verbs are REGULAR when they follow a RELIABLE PATTERN that NEVER CHANGES from verb to verb. We’ve learned two kinds.
1. THE RELATIVE PRONOUN “QUI”. The relative pronoun qui is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Les adjectifs possessifs
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
Pour rendre service (asking for help) Comment demander.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Tu aimes quelle sorte de musique?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
FRENCH GCSE. REMEMBER: L.O.T.S Linking words Opinions Tenses variety Stunning structures.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
1.… du soleil 2.… des nuages 3.… du brouillard 4.… des orages 5. … du vent Il fait… 6.… beau / chaud 7.… froid Il … 8.… gèle 9.… neige 10.… pleut Weather.
A Les articles pp. R4-R5 In French, articles and adjectives agree with the nouns they introduce. They are MASCULINE or FEMININE, SINGULAR or PLURAL. Definite.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
DAY 21. Translate the following sentences: 1.Marie is funny and creative. 2.John is strong and nice. 3.Marc and John are timid but generous.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Est-ce que tu dors bien? Objectif: to be able to comment on your sleeping habits and other factors that affect well-being.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Transcription de la présentation:

It’s hard to quit It’s bad for children It looks cool It’s relaxing It reduces fertility It costs a lot of money It’s addictive It’s totally antisocial It’s bad for your health Passive smoking is dangerous

EIt’s hard to quit IIt’s bad for children GIt looks cool BIt’s relaxing JIt reduces fertility HIt costs a lot of money AIt’s addictive CIt’s totally antisocial FIt’s bad for your health DPassive smoking is dangerous

Pour ou contre le tabac ? 1.Si on fume, on a l’air plus adulte. 2.Le tabac sent mauvais. 3.On risque d’avoir le cancer et des maladies cardiaques. 4.C’est reposant de fumer une cigarette. 5.Si on s’habitue au tabac, on ne peut pas s’arrêter. 6.Les cigarettes coûtent très cher. 7.Je veux faire la même chose que mes copains, donc je fume. 8.Si j’ai une cigarette à la main, j’ai plus confiance en moi. 9.L’odeur du tabac cause des problèmes pour les autres, y compris les petits enfants.

Pour ou contre le tabac ? 1.Si on fume, on a l’air plus adulte.POUR 2.Le tabac sent mauvais.CONTRE 3.On risque d’avoir le cancer et des maladies cardiaques. CONTRE 4.C’est reposant de fumer une cigarette.POUR 5.Si on s’habitue au tabac, on ne peut pas s’arrêter.CONTRE 6.Les cigarettes coûtent très cher.CONTRE 7.Je veux faire la même chose que mes copains, donc je fume. POUR 8.Si j’ai une cigarette à la main, j’ai plus confiance en moi. POUR 9.L’odeur du tabac cause des problèmes pour les autres, y compris les petits enfants. CONTRE

1I know smoking is bad for me but I smoke anyway 2I didn’t have any friends before I started smoking. 3I started smoking for fun. 4I started smoking when I was 13 5I don’t want to spend all my money on cigarettes. 6I don't want to lose my friends. 7 My Mum would be really angry with me if she knew what I was doing. 8I can’t afford buying cigarettes. 9I used to smoke. 10My friends now find me boring. Exercice 1: Who’s speaking? Write M for Michelle, J for Julien or M+J for both next to each statement.

EnglishFrench 1. Although it’s bad for your health… Bien que ce soit mauvais pour la santé 1. Smoking gives me confidence in myself Fumer me donne confiance en moi 1. It helps me relax Ça m’aide à me relaxer 1. I am more at ease Je suis plus à l’aise 1. If my Mum knew that I smoke, she would be very angry with me si ma mère savait que je fume, elle serait vraiment en colère avec moi 1. I can’t afford to buy cigarettes Je n’ai pas les moyens 1. It’s so easy to become addicted ! C’est si facile de devenir accro! 1. It scared me Ça m’a fait peur 1. All my pocket money went up in smoke Tout mon argent de poche partait en fumée 1. It wasn’t worth it Ça n’en valait pas la peine Exercice 2: Find the following phrases in the 2 texts :

Les 7 raisons de ne jamais fumer 1.Le tabac ______ un fumeur sur deux. 2.Le tabac contient quatre __________: nicotine, monoxyde de carbone, goudrons et toxiques, irritants… 3.Le tabac est mauvais pour la santé et le corps: il agit sur tous tes ___________. 4.Le tabac est un piège (=a trap): quand on ___________ il est très difficile de s’arrêter. 5.Le tabac rend accro (=addicted) : le tabac est une ________. 6.Le tabac est mauvais pour ton entourage: en effet, le _____________ passif est aussi très nocif. 7.Arrêter de fumer, c’est avoir une vie en _________ santé. poisonsmeilleurecommencetabagisme corps organesdrogue tue (=kills)

Organisez les influences sur les jeunes selon l’ordre d’importance. 1.Le cercle amical: on veut faire comme tout le monde: faire partie du groupe. 2.Une personne célèbre qu’on admire fume. 3.Les parents sont fumeurs. 4.Fumer est un moyen de se sentir plus adulte. 5.Les jeunes veulent s’opposer aux règles définies par leurs parents: fumer représente une sorte de rébellion. 6.Pour les ados de nature timide, la cigarette peut donner de l’assurance. 7.Pour les garçons, c’est un moyen de séduire et de se sentir plus viril. 8.Un professeur qu’on aime fume. 9.La peur de l’échec scolaire: le tabagisme soulève le stress. 10.Pour les filles, c’est un moyen de s’imaginer plus cool et plus sexy. 1.Le cercle amical: on veut faire comme tout le monde: faire partie du groupe. 2.Une personne célèbre qu’on admire fume. 3.Les parents sont fumeurs. 4.Fumer est un moyen de se sentir plus adulte. 5.Les jeunes veulent s’opposer aux règles définies par leurs parents: fumer représente une sorte de rébellion. 6.Pour les ados de nature timide, la cigarette peut donner de l’assurance. 7.Pour les garçons, c’est un moyen de séduire et de se sentir plus viril. 8.Un professeur qu’on aime fume. 9.La peur de l’échec scolaire: le tabagisme soulève le stress. 10.Pour les filles, c’est un moyen de s’imaginer plus cool et plus sexy.

OPINIONS: Je comprends pourquoi… Je ne comprends pas pourquoi … Je suis d’accord que… Je ne suis pas d’accord que… Dans une certaine mesure… Selon moi… D’après moi… Je pense que… Je crois que… Il me semble que… Les jeunes /les ados sont influencés par … Les jeunes / les ados ne sont pas influencés par… (les médias/les amis/les parents/les stars) Certains ados sont influencés Les /certains ados veulent copier (leurs copains/leur idole …) Les / certains jeunes pensent que c’est cool de ressembler à leur idole Je ne suis pas influencé(e) Je suis (un peu) influencé(e) Il est/pourrait être difficile de dire non/de refuser OPINIONS I understand why… I don’t understand why… I agree that… I don’t agree that … To a certain extent… According to me… I think that… I believe that… I appears to me that… Young people / teenagers are influenced by … Young people / teenagers are not influenced by … (the media/their friends/parents/stars) Some teenagers are influenced Teenagers / some teenagers want to copy (their friends/their idol …) Teenagers / some teenagers think that it’s cool to look like their idol I am not influenced I am (a bit) influenced It is/could be difficult to say no/to refuse