Les buts du jour I can understand and apply BAGS I can form adjectives according to their noun I can identify use of indirect objects and pronouns.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Grammaire.
Describing and characterizing people
after the noun they describe before the noun they describe
Soyez gentils avec les gens!
IL EST OU C’EST?. When describing a person or a thing, French speakers use two different constructions: Il/elle est + adjective C’est + noun Example.
Unité 4 La grammaire d’Unité 4. Avoir - to have j‘ai nous avons tu as vous avez il a elles ont o Quel âge as-tu? – How old are you? o avoir… ans – to.
Les Adjectifs BAGS.
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
French 101 (MW ) Mercredi 7 février 2007 Chapitre 1 Compétence 3 Prof. Anabel del Valle
Tonight’s Live Lesson: 4.07 & 5.04 Adjectives & Avoir We will get started soon!!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
Rond-Point Chapitre 2. Les adjectifs MF Facilefacile Grandgrande Italienitalienne (n ->nne) Sérieuxsérieuse ( x->se) Agressifaggressive (f->ve) Douxdouce.
Les adjectifs.
JENNIFER GEROUX Français 2
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les buts du jour I can distinguish le passé composé from l’imparfait I can negate a sentence I can write a letter to a friend.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.

Le Comparatif et le Superlatif
{ Adjectifs qui précèdent le nom p In French most adjectives follow the noun they modify. However, some frequently used adjectives come before the.
BONJOUR TOUT LE MONDE  L’activite: Quelle est ta couleur préférée?  Ask 2 people around you what their favorite color is. Use the question above. You.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Programme du jour: Warm-Up: Décrivez ton meilleur ami (best friend).
P Adj: Joli, intelligent C’est une femme  C’est une joli e femme.  Voila deux jolie s femmes.  C’est une femme intelligent e.  Voila deux.
e s Les sentiments (feelings), les emotions, l’humeur (mood)
Le comparative et Le Superlatif
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up Can you unscramble the following words. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend.
Grammar: prepositions/adjectives Prepositions ( Review): à côté de… next to… en face de across from *à gauche de to the left à droite de to the right of.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Leçon 12 Unité 4. Vidéo (pg 172) 5 form adjectives.
Adjectives that precede the noun they describe
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Les adjectifs B eauty A ge G oodness S ize une table ronde
Articles, Adjectives & Other Exciting French Grammar Rules Lesson 19 and 20.
Allez, viens! – Level 2 Chapitre 2 – Deuxième Étape Les adjectifs irréguliers.
Allez, viens! – Level 2 Chapitre 2 – Deuxième Étape Les adjectifs irréguliers.
CAT 1– Level 1 Unité 2– On fait les magasins. Adjectives Most of the adjectives go after the noun. EX: Madame a une robe grise But some of them are irregular.
Chapitre 3 Leçon 1 et 2. Les pr é positions de lieu à droite de en face de dans pr è s de devant La biblioth è que est en face du garage. Nous allons.
La Révision: BAGS adjectives? Beauty: beau/belle, joli(e) Age: nouveau/nouvelle, vieux/vieille, jeune Goodness: bon/bonne, mauvais(e) Size: grand(e), petit(e),
Les Adjectifs qui précédent le nom Texte p362.
Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now,
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
CAT 1– Level 1 Unité 2– On fait les magasins. Adjectives Most of the adjectives go after the noun. EX: Madame a une robe grise But some of them are irregular.
Préfères-tu cette chemise bleue ou cette chemise verte? Unité 7 Leçon B.
Beauty, Age, Goodness, Size
Adjective agreement and placement SUCCESS SERIES FRENCH.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LES ADJECTIFS le français 1. Un adjectif describes a noun un garçon amusant une fille intelligente.
ADJECTIVES. IRREGULAR ADJECTIVES  You already know that most feminine adjectives are formed by adding an e to masculine adjectives.  MasculineFeminine.
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
P Les adjectifs.
Les Adjectifs Irréguliers
We usually call regular adjectives the masculine adjectives that ends with: t t d d s s i i.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Le Superlatif Adjectifs et Adverbes. adverbe le plus adverbe (de, du, de la, des) moins Nous nageons le plus vite (des nageurs). Nous nageons le moins.
Les adjectifs: masculin et féminin Adjectives are words that describe people, places, and things. In French, masculine adjectives are used with masculine.
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Unit 3 Live Lesson © Facilitator: Roberta Smith La famille…
Transcription de la présentation:

Les buts du jour I can understand and apply BAGS I can form adjectives according to their noun I can identify use of indirect objects and pronouns

BAGS Position des adjectives Devant le nom… Beauty (joli/jolie, beau/belle, laid/laide) Age (jeune/vieil/vielle) Goodness (bon/bonne, mauvais/mauvaise) Size (petit(e)/grand(e), énorme) Quelqu'un qui veut faire un exemple…?

Dans notre livre… « Ce fut une période formidable… » « …un univers nouveau. » « Victor devenait chaque jour plus forte. » Qu’est-ce que c’est…?

Adjectives descriptives Position des adjectives Après le nom… (De la forme, couleur, goût, nationalité, religion, classe, personnalité et humeur.) Exemples: une table ronde - round table un livre noir - black book du thé sucré - sweet tea une femme américaine - American woman une église catholique - Catholic church une famille bourgeoise - middle-class family

Choissisez cinq choses… Choose five thing in the room to describe… Par exemple: Le jeu amusant La jolie fille L’horloge formidable… Partagez avec ta partenaire…

Les devoirs Now that you have described various things in the classroom as well as your best friend, what would they/you have to say about yourself? Ecrire un bibliographie de soi-même! Utilisez les concepts d’aujourd’hui et aussi les mots qui vous savez bien.