Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
NOTES Light saber = un sabre laser “Luc, je suis ton père”
Je plaisante! (Just kidding) Only making sure you’re still awake. Let’s learn the real vocab.
a student Une élève Une étudiante Un élève Un étudiant NOTES
Une camarade Un camarad A classmate NOTES
a woman Une femme Une dame Un homme Un monsieur a man NOTES
Une profUn prof A teacher Un professeur NOTES
Une voisineUn voisin A neighbor NOTES
La description physique pour les hommes ou les garçons (physical descriptions for men or boys) Some other words to know: Roux – redheaded Fort – strong Faible – weak Laid – ugly Moche – plain Âgé – old Vieux - old NOTES
How to ask about and describe men and boys NOTES
La description physique pour les femmes ou les filles (physical descriptions for women or girls) Some other words to know: Rousse – redheaded Forte – strong Faible – weak Laide – ugly Moche – plain Âgée – old Vieille - old NOTES
How to ask about and describe women and girls NOTES
On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes. (pg 139 in book) Write 2 sentences about each person!
Les objets (objects) NOTES
Quelques objets feminine (a few feminine objects) NOTES
Quelques objets masculine (a few masculine objects) NOTES
With a partner –turn and talk don’t relocate, please! (pg 143 in book) Est-ce que tu préfères le scooter ou le vélo? With a partner, take turns asking what your partner would prefer to receive for his/her birthday. Partner 1 will ask the questions for #1,2,3 and partner 2 will answer. Switch for #4,5,6
With a partner –turn and talk don’t relocate, please! (pg 143 in book) Ask your partner if he/she has the following items. Partner 1 will ask the questions for #1,2,3 and partner 2 will answer. Switch for #4,5,6 Est-ce que tu as une guitare? P1: P2: OR Non, je n’ai pas une guitare.
On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes.( pg 139 in book) Write 2 sentences about each person! Mon vélo ne marche pas bien. Ma télé marche bien. 1.Mon appareil-photo ne marche pas bien. 2.Mon scooter marche bien. 3.Ma châine hi-fi marche bien. 4.Mon vélo ne marche pas bien. 5.Ma radiocassette marche bien. 6.Ma montre ne marche pas bien.
Talking about items and their places… NOTES
Quelques choses feminine dans ta chambre (a few feminine things in your room) Une fenêtre Une table Une bibliothéque Une chaiseUne commode Une lampe Une porte NOTES
Quelques choses masculine dans ta chambre (a few masculine things in your room) Un fauteuil Une table Un lit Un tapis Un bureau Un placard NOTES
On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes.( pg 146 in book) Write 2 sentences about each person! Mon vélo ne marche pas bien. Ma télé marche bien. 2. La guitare est derrière la chaise. 3. Le livre est dans le sac. 4. Le vélo est devant la fenêtre. 5. L’ordinateur est sur le bureau. 6. Le sac est sur la table. 7. La radio est sur le bureau. 8. Le CD est sur la table. In a complete sentence, tell where each object is. 1. La raquette est sous le lit. 9. Le portable est sur la chaise.
Mon ordinateur – this is extra vocabulary – not needed to be memorized right now – write it if you want it! ENVOYER = to send (an –er verb that changes spelling with certain subjects Je’envoieNous envoyons Tu envoiesVous envoyez Il/elle envoieIls/elles envoient
prennez-le! (take that!)