Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg 134-149.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Advertisements

Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Les Adjectifs Possessifs
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
Les choses que jaime Jai une chaîne stéréo et une collection de compacts. Je les collectionne depuis longtemps. Mon CD préféré cest Compile Hostile, je.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Possessive adjs My= mon, ma, mes (all mean my, but mon for masculine nouns, ma for feminine, and mes for plural) your= ton, ta, tes (for tu version, more.
To ask/tell who someone is
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Do Nows & Notes Madame Monta 09 octobre Do Now: à faire maintenant Français I09/10/12  Take a French dictionary and define the following French.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
Les objets, les choses, et leurs places
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
To learn the vocabulary for items of furniture
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
 Qui est-ce? – Who is it?  Comment est-il? – How is he?  Comment est-elle? – How is she?
Les Adjectifs le français 1.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Unité 4, leçon 9 La déscription. Qui est-ce? Who is it?
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les adjectifs possessifs
Les pronoms relatifs.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Dans la classe de français
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Leçon 9 Les personnes et les objets page 136 – page 147
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Leçon 2: Famille et Copains
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Unité 4, leçon 9 La déscription. Qui est-ce? Who is it?
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Beauty, Age, Goodness, Size
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Unité 4: Le monde personnel et familier. Unité 4: People and possessions In this unit, you will learn… -to talk about yourself: your personality and what.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Negative sentences Questions
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
OBJECTIFS: To recognise and repeat at least 4 items of furniture; To use the question ‘où est…?’ to ask where something is; LITERACY - To use at least.
Leçon 9 La Description. La description des personnes Qui est-ce? C’est un copain. Comment s’appelle-t-il? Il s’appelle Marc. Quel âge a-t-il? Il a seize.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Au Debut #1 Leçon 1B Les Directions: à traduire: 1.les amis = the friends 2.la littérature = the literature 3.la différence = 4.le problème 5.le bureau.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Leçon 4.2 Day 4.
Transcription de la présentation:

Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg

NOTES Light saber = un sabre laser “Luc, je suis ton père”

Je plaisante! (Just kidding) Only making sure you’re still awake. Let’s learn the real vocab.

a student Une élève Une étudiante Un élève Un étudiant NOTES

Une camarade Un camarad A classmate NOTES

a woman Une femme Une dame Un homme Un monsieur a man NOTES

Une profUn prof A teacher Un professeur NOTES

Une voisineUn voisin A neighbor NOTES

La description physique pour les hommes ou les garçons (physical descriptions for men or boys) Some other words to know: Roux – redheaded Fort – strong Faible – weak Laid – ugly Moche – plain Âgé – old Vieux - old NOTES

How to ask about and describe men and boys NOTES

La description physique pour les femmes ou les filles (physical descriptions for women or girls) Some other words to know: Rousse – redheaded Forte – strong Faible – weak Laide – ugly Moche – plain Âgée – old Vieille - old NOTES

How to ask about and describe women and girls NOTES

On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes. (pg 139 in book) Write 2 sentences about each person!

Les objets (objects) NOTES

Quelques objets feminine (a few feminine objects) NOTES

Quelques objets masculine (a few masculine objects) NOTES

With a partner –turn and talk don’t relocate, please! (pg 143 in book) Est-ce que tu préfères le scooter ou le vélo? With a partner, take turns asking what your partner would prefer to receive for his/her birthday. Partner 1 will ask the questions for #1,2,3 and partner 2 will answer. Switch for #4,5,6

With a partner –turn and talk don’t relocate, please! (pg 143 in book) Ask your partner if he/she has the following items. Partner 1 will ask the questions for #1,2,3 and partner 2 will answer. Switch for #4,5,6 Est-ce que tu as une guitare? P1: P2: OR Non, je n’ai pas une guitare.

On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes.( pg 139 in book) Write 2 sentences about each person! Mon vélo ne marche pas bien. Ma télé marche bien. 1.Mon appareil-photo ne marche pas bien. 2.Mon scooter marche bien. 3.Ma châine hi-fi marche bien. 4.Mon vélo ne marche pas bien. 5.Ma radiocassette marche bien. 6.Ma montre ne marche pas bien.

Talking about items and their places… NOTES

Quelques choses feminine dans ta chambre (a few feminine things in your room) Une fenêtre Une table Une bibliothéque Une chaiseUne commode Une lampe Une porte NOTES

Quelques choses masculine dans ta chambre (a few masculine things in your room) Un fauteuil Une table Un lit Un tapis Un bureau Un placard NOTES

On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes.( pg 146 in book) Write 2 sentences about each person! Mon vélo ne marche pas bien. Ma télé marche bien. 2. La guitare est derrière la chaise. 3. Le livre est dans le sac. 4. Le vélo est devant la fenêtre. 5. L’ordinateur est sur le bureau. 6. Le sac est sur la table. 7. La radio est sur le bureau. 8. Le CD est sur la table. In a complete sentence, tell where each object is. 1. La raquette est sous le lit. 9. Le portable est sur la chaise.

Mon ordinateur – this is extra vocabulary – not needed to be memorized right now – write it if you want it! ENVOYER = to send (an –er verb that changes spelling with certain subjects Je’envoieNous envoyons Tu envoiesVous envoyez Il/elle envoieIls/elles envoient

prennez-le! (take that!)