Topic 6 Education and work

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L‘école maternelle On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans.
Advertisements

Objectifs réviser les activités à la maison
Verbe + infinitif (to post). Quels sont les deux parties du futur proche? ___________ + _______________ ___________ + _______________.
Comment dit on…en anglais?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
Remplis les trous avec le bon mot : au, à la, à l’, aux
Which of the little paragraphs on your sheet say:
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Objectifs: to describe your school
Oops j’aime pas l’anglais
Vocabulaire montrer porter (x2) chose (f) sait (savoir) quoi mettre tout le monde se ressembler.
To identify a verb in its infinitive form
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
Match-up the numbers to the letters
Les matières au collège
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Mes activités.
1.I know him. -Je le connais. 2. We recognize them. -nous les reconnaissons. 3. She is going to meet her. -Elle va la rencontrer. 4. Find her! -Trouve-la!
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Les salutations et les courtoisies
Bien Dit 1 Vocabulaire 5.2.
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
Allez viens Leçon 1. Première Étape To be…. years old Avoir …..ans.
Allez viens Leçon 1. Première Étape I am.. Je suis.
Les histoires mardi huit mars, 2011
Le sport Ton opinion!.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
What do you do on Wednesday at school?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Lundi 1er décembre 2014 Objective: To talk about school uniform. We may need to be able to do this in the speaking assessment. Outcome: EVERYONE will be.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what you wear for different occasions.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
To write creatively and expansively using all the new vocabulary and structure we have learned.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Mon école Ton école est comment?.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
 I am a new student in your school. You invite me for lunch. You start the conversation.
Need more help? Click here to see the transcript as you listen. Mon établissement scolaire 1. Listen to the recording and note the correct answers (a/b/c):
Au Collège Starter Activities.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Module 1.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Theme Three Speaking Questions
Transcription de la présentation:

Topic 6 Education and work GCSE Speaking Topic 6 Education and work

1. Parle moi de ton école Describe your school Je vais au collège qui s’appelle… = I go to a school called… Je suis en classe de seconde = I’m in Yr 11 C’est une école pour filles qui est située… = It’s a girls’ school which is situated… Dans mon collège, il y a environ … élèves et … professeurs = In my school, there are around … students and …teachers. C’est une école… = It is a … school moderne / viellote = old / en mauvaise état = in bad conditions On va déménager bientôt dans de nouveaux bâtiments = we’re going to move soon to new buildings Les cours commencent à …. = Lessons start at… et finissent à … = and finish at… Je n’aime pas mon école parce que c’est moche et les toilettes sentent mauvais = I don’t like my school because it’s ugly and toilets are smelly J’aime assez mon école car toutes mes copines y vont aussi = I quite like my school because all my friends go there as well Les profs sont sympas en général = In general, teachers are nice

2.Qu’est ce que tu fais pendant la récréation? What do you do at break? Pendant la récréation, = At break, Je retrouve mes copines = I meet up with my friends On discute = we chat On va à la cantine = we go to the canteen Je mange un snack = I eat a snack Par exemple, hier, j’ai acheté des chips = yesterday I bought crips J’ai bu un coca-cola / du jus d’orange = I drank a coke/orange juice Je fais aussi mes devoirs = I do my homework Je révise pour mes examens = I revise for my tests Des fois, on lit des magazines = sometimes we read magazines On écoute de la musique = we listen to music Je vais voir un prof si j’ai besoin d’aide = I go and see a teacher if I need help En général je me détends un peu = In general I relax a little Je fais la folle = I’m a bit silly C’est génial / fantastique / merveilleux C’est ennuyeux / horrible / terrible

3.Qu’est-ce que tu penses de ton uniforme? What’s your opinion about your uniform? Pour aller au collège je dois porter = to go to school I must wear Un pantalon ou une jupe marron = brown trousers or skirt Un chemisier blanc = a white shirt un sweat bordeaux = a burgandy sweat shirt Parce que je suis en classe de seconde = because I’m in Yr 11 Je déteste mon uniforme J’aime bien mon uniforme Parce que c’est moche = it’s ugly parce que c’est pratique = it’s convenient je pense que = I think that je trouve que = I find that A mon avis = in my opinion Comme je l’ai déjà dit = as I have already said Plus ou moins = more or less Carrément/très/plutôt/vraiment/assez = completely/very/rather/really/quite C’est ridicule de nos jours = it’s ridiculous these days On sait quoi mettre le matin = You know what to wear in the morning Ce n’est pas bien puisque tout le monde se ressemble = It’s not good as everyone looks the same Il n’y a pas de différences entre les classes sociales. = There aren’t any differences between social classes C’est démodé. = It’s not fashionable Les élèves se comportent mieux en uniforme = Pupils behave better in uniform Ça coûte cher l’uniforme = Uniform is expensive Je préfère porter des vêtements à la mode = I prefer to wear fashionable clothes

4. Tu voudrais continuer les études 4. Tu voudrais continuer les études? (Would you like to carry on in your studies?) Je ne sais pas encore ce que je vais faire plus tard = I don’t know what I’m going to do later Je voudrais aller au lycée = I would like to go to a 6Th form college Je voudrais rester dans mon école = I would like to stay at my school Je voudrais faire un apprentissage = I would like to do an apprenticeship Parce que je voudrais être (+job) = because I want to be a (+job) Je voudrais aller à l’université dans deux ans = I would like to go to uni in 2 year time A mon avis, c’est important d’avoir un bon travail = In my opinion it’s important to have a good job Je pense que le plus important c’est de suivre ses envies = I think that the most important thing is to follow your desires Je vais chercher un travail = I’m going to look for a job Les études, ce n’est pas pour moi = Studies are not for me Je préfère faire les choses moi-même = I prefer to do things myself