L’EXAMEN (TEST)! Only use pencil! Fill out scantron correctly! F 1-test “1A” F2 all- test “RepriseA” F 3-test “RepriseA” You MUST write name/number, class,

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
“Je me présente”.
Advertisements

Mardi, le 1er mai. F 1 Mardi, le 1er mai! 1. Family poster OR powerpoint for 100 today! Remember 5 min. family members (can include a pet and yourself).
Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring Your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect officers &
Copyright 2011 – Les Mois et Les Jours Copyright 2011 –
1. Book test DUE! IF absent or not done, turn in blank paper saying so. 2. Poem practice voix/poemes/dejeuner-du-matin/
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Vendredi le 25 octobre
Vendredi, le 28 septembre. French 2 1. Turn in: late/absent APT 1,4,7 pages OR A BLANK PAGE IF NOT DONE! (PreAP: turn in B/W sentences for an 80!) 2.
J EUDI LE 7 FÉVRIER. F 2R 1. Draw numbers 2. Get your Classroom packet-4 pages 3. Turn in your speaking packet & notes pg Do oral grade & bring.
Journal- mercredi How do verb conjugations make you feel? Give three adjectives. (2 minutes)
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Mercredi le 10 septembre 2014 September 8 th -12 th week 2014 lundiMardi Open House mercredijeudivendredi F 1 Late/absent work in (balloon/calcul) Do:
L’alphabet français. Aa comme abeille “Ah” Bb comme bateau “Bé”
1. Flashcards for 100 & Finish essays in class. MES VACANCES DE NOËL Must have all 20(reg) 25 (PreAP) sentences, in paragraph form. Use the phrases like.
BIENVENUE!!! PLAT DE FRUIT “Fruit dish” by Georges Bracque.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Mercredi le 17 septembre, 2014.
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mardi le 8 avril.
Vendredi le 9 novembre. F 2, F2 PreAP 1.Flashcards for 100 today! 70% for Monday 2. L’examen-format: 70 mul. Choice questions (10 audio) 3.Partner up.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni.
Vendredi le 5 septembre 2014
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Qu’est-ce que c’est ? C’est un... When a noun is masculine, you’ll use UN as an article. You’ll also refer to it as “il”.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
F 2 1.Flashcards for 90% 2.Turn in verb packet for homework completion grade. You’ll get it back. 3.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
CHAPITRE 2 Le 6, 10 octobre. L’emploi du temps Qui est présent? La feuille des verbes ER/(IR) Les remarques De nouveau vocabulaire Avant de commencer:
Au zoo de Boise: summative assessment For this assessment, you will write a description of animals you see at the Boise Zoo. During your trip, write down.
Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni.
ture=plcp This week: C:\Users\dmccage\Desktop\Oct 29 to Nov 2.pptx.
C’est quand ton anniversaire?. Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Le 1 novembre En classe Tu aimes la lecture? Les objectifs: Parler de mes projets pour le weekend prochain Réviser et utiliser > Prendre un risque!
Objectif Trouver le plus grand facteur commun. Objective Find the greatest common factor.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Superlatives Regular and Irregular. Overview Superlative adverbs express the idea that something is “the most __________” OR “the least ___________.”
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Rapports équivalents Écrire, modéliser et identifier.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Bonjour! C’est mercredi! Pour être prêt: 1. Prenez le packet à côté de la porte 2. Those giving tours today, get out rubric, put name on top and self-critique.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Le 8-9 novembre. L’examen Pass up your study guides Spread your desks out You MUST write with a pencil Place your test on my desk when you are finished.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Transcription de la présentation:

L’EXAMEN (TEST)! Only use pencil! Fill out scantron correctly! F 1-test “1A” F2 all- test “RepriseA” F 3-test “RepriseA” You MUST write name/number, class, & date on scantron & test!

FRONT BACK

President- Sam Reyna VP: Lorena Jimenez Secretary: Clara Johnson (posters, flyers, minutes, by-laws, Treasurer: Mollie Bradley Historian: Rowan Moncur

1. Dû- le cahier, APT-50% & les projets-70% 2. L’examen maintenant! La semaine prochaine-Les présentations et un film.

1. Due: Flashcards for 50%, Workbook pgs. 5-top of 6 for 50%, Project for 70% 2. L’examen now! Have pencils ready, fill out scantron, put heading on test. Next: Presentations/Film

Per. 5 only: Supply check today or Monday Both classes: 1. DUE: Late APT pages & flashcards (50%) & projects (70%) 2. TEST NOW: Have pencils sharpened, fill out scantron properly (TEST 1A), put full heading on test also! Next week: presentations and movie!