Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
To ask about people A singular person
Advertisements

Describing and characterizing people
Comment dit on…en anglais?
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Une Amie Un Ami Français I.
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Échauffement vendredi le 13 septembre Write the following sentences out, complete. 1.Le garçon est ________ dans un lycée français. 2.Un lycée est une.
Talking about the things you do
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
Essential Question: How do you know which adjective and ending to use in a French sentence? Warm up.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
*What is an adjective? *Do we use different adjectives to describe males and females in English?
Chapitre 3 Vocabulaire à l'oeuvre. Brad est blond...
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
The following people have been shopping and are now waiting for their friends at a café. Express this, using the appropriate forms of the verb attendre.
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Adjective agreement the wizard way
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
How is it conjugated in the present tense?
Français I -re verbs. Many French verbs end in –re. Most –re verbs are regular, which means they follow a pattern, just like –er and –ir verbs. Remember…
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Unité 5 Leçon C.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Pile/Face élève. Comment ça s’ecrit? (How is that spelled?)
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
SPORTIF GRAND BEAU MINCE BRUN.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Leçon 6: Une invitation. Vocabulaire Être d’accord: to agree Ex: Tu es d’accord (avec moi)? – Oui, je suis d’accord (avec toi). How would you say “we.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
À Vos Risques 1234 Unité 3.1. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Transcription de la présentation:

Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French? How is this verb conjugated in sentences?

Warm up Put the following sentences in order from a to d. ___ Elle n’est ni grande ni petite. ___ Elle est sérieuse? ___ Elle est comment, Pauline? ___ Non, elle est marrante. 1.2

Être- to be je suis nous sommes tu es vous êtes il/elle est ils/elles sont on

Like avoir the verb être is an irregular verb Like avoir the verb être is an irregular verb. This means that it does not follow the pattern of the other verbs. You will have to memorize the forms individually.

Complète les phrases avec la forme appropriée du verbe être. Je (es / suis) sympathique. Le professeur (est / es) créatif. Les élèves (sommes / sont) intelligents. Marine et Jacques (êtes / sont) pénibles. Mes amis et moi, nous (sont / sommes) gentils. Et vous, mademoiselle Leclerc, vous (êtes/ est) géniale! 1.2

Danielle is describing herself and her classmates to a pen pal Danielle is describing herself and her classmates to a pen pal. Complete her note with the correct forms of the verb être. Ma copine Juliette et moi, nous __brunes. Juliette __ petite, mais moi, je __ grande. Elle __ mince et elle __ très intelligente. Et Julien et Pierre? Ils __ bruns aussi. Pierre __ génial! Julien __ un peu timide, mais il __ super-cool! Tu __ comment? 1.2

Let’s practice Tu es brun(e) ou blond(e)? Tu es petit(e) ou grand(e)? Tu es timide ou fort(e)? Tu es intelligent(e) ou paresseux/seuse?

Florence always says good things about everyone Florence always says good things about everyone. What would she say about the following people? Modèle: tu / intelligent=Tu es intelligent Marie / méchante=Marie n’est pas méchante. Clara / paraseuse Jules / gros Nous / généreuses Annick et Laure / pénibles Tu / sympathique Nous / intelligents Gilbert / marrant Vous / gentils 1.2

Partner work In pairs you will take turns using être and the new adjectives to describe three people you know. One partner will describe a person while the other writes down the description. When you are done peer edit the papers and turn in for credit. 1.2