Sensitivity / Calibration of the RASTA antennas Sensitivity of nadir antenna is 3 dB less sensitive than during CIRCLE-2 (TBC with CloudSat overpass) Comparisons near the aircraft have provided the following figures : Nadir : km Down - backward : km Down - transverse : km Zenith : km Up - backward : km Radar performance is good (radar noise constant +- 2 dB)
Comparison of antennas The continuity between downward-looking and upward-looking antennas is good CloudSat Overpass
Comparison of antennas Downward-looking antennas agree Upward-looking antennas agree CloudSat Overpass Zenith Up-back Nadir Down-back Down-trans
Flight # 15 : 06 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 16 : 07 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 17 : 10 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 18 : 13 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 19 : 17 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 20 : / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 21 : 21 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 22 : 22 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Flight # 23 : 26 / 08 / 2010 morning Zenith Nadir
Flight # 24 : 26 / 08 / 2010 afternoon (CloudSat overpass) Zenith Nadir CloudSat
Flight # 25 : 28 / 08 / 2010 Zenith Nadir
Reste à faire : Vérifier angles de montage des 5 antennes avec écho de sol Finaliser étalonnage avec comparaison CloudSat Référencer les données / sol (besoin des fichiers Safire finaux) Corrections de niveau 2 (besoin des vents capteur et vitesse avion pour déplier vitesses Doppler) Mise à disposition base de données RASTA (ftp-rasta.latmos.ipsl.fr) et Climserv Projeter les données dans une grille commune et estimer l’atténuation Vent 3D et microphysique Comparaisons / exploitation commune avec mesures in-situ microphysiques
CloudSat / RASTA RASTA CLOUDSAT To