French 1: Au Café 3 9/29/2014. lundi 29.09.2014 Le mot du jour: à emporter L’objectif: Falcons will be able to order a simple meal in French and identify.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Au café.
Ordering at a Café.
Chapitre 6 – partie 2 – AU CAFÉ Les repas Le petit déjeuner Le déjeuner Le dîner MANGER = BOUFFER FOOD = LA BOUFFE JUNK FOOD = MALBOUFFE Le serveur / la.
BV1- Chapitre 5, mots 1. Cest un crème. Ce sont des frites.
Leçon 8 J’ai faim! New School French 1.
Début 15/10/12 Translate the following to French, then practice speaking it with a neighbor: Hi, my name is ____. I am __ years old. I am American, and.
Chapitre 5: Au café et Au restaurant.
Which picture fits this person’s food diary?
un café une table occupée libre la carte un citron pressé
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Au Café Chapitre 6 Vocabulaire 2.
Vocabulaire A et B Lecon 9 Francais II
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
Les aliments et les boissons
‘ER’ Verbes endings -e -ons -es - ez -e - ent -e - ent -e.
Les cafés en France Le café est un endroit très important en France Au café, on mange, on parle….on traine avec les potes. Au café, on mange le petit-
Écoutons Dans la famille de Frédérique, chacun mange quelque chose de différent au petit-déjeuner. Chosis l’image qui correspond à ce que chaque personne.
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Note to teacher This powerpoint is to supplement Unit 2 food unit. The official Unit 2 vocab list does not contain many vocab words specific to French.
Au café. Tournez à la page 156 Un croissant un croque monsieur.
9/19/2014.  Le mot du jour: l’heure  L’objectif: Falcons can tell the date and time in French.  La question: C’est quand, ton anniversaire?
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
French 1B: Le couvert 10/06/2014. Lundi Le mot du jour: À table L’objectif: Falcons will be able to identify essential utensils for eating.
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
‘ER’ Verbes endings -e -ons -es - ez -e - ent -e - ent -e.
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
French 1B: Tu vs. Vous, Aller + infinitive 9/26/2014.
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
French 1B: les mots interrogatifs 9/29/2014. lundi Le mot du jour: une question L’objectif: Falcons will be able to appropriately answer questions.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
French 1: Moi 10/6/2014. Lundi  Le mot du jour: Je (I)  L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and identify adjectives.
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
Since February 2007, A French Law requires (except when the manufacturers pay a heavy tax) that food brands show health warnings on all avertissements.
Chapitre 6 Au café.
Pour commencer Copie les phrases. C’est probable? Oui ou non? Lundi, je vais au supermarché à pied. Mercredi, Daniel va à la patinoire en avion. Dimanche,
French 1: Mes Amis 10/22/2014. Jeudi  Le mot du jour: un étudiant en échange  L’objectif: Falcons will identify key adjectives and details.
Aujourd’hui, c’est lundi, le 20 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Use p. 191.
French 1B: La nourriture 10/7/2014. Mardi Le mot du jour: La nourriture L’objectif: Falcons will be able to identify food items and which utensils.
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure - on time Tu es arrivé à l’heure. Nous ne sommes pas rentrées à l’heure.
I can …talk about drinks and food in French! I will memorize vocabulary linked to eating and drinking.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Je voudrais 1.unpaquetdebiscuits 2.deuxkilosdepommedeterre 3.unetubedeentifrice 4.Unpotdeyaourt 5.250grammesdejambon 6.Uneboitedesardines 7.Unpaquetdechips.
Au café. la glace au chocolat la salade avoir soif.
French 1B: Possessive adjectives et la famille
French 1: Au café 9/24/2014. jeudi Le mot du jour: le café L’objectif: Falcons will be able to identify common food items. La question: Quel.
French 1B: pronoms personnels, négation 9/24/2014.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Le voyage et la francophonie
Écrivez en français: Objectifs Today we will work on:  Numbers  Days of the week  Exchanging simple spoken and written.
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
Lundi sept octobre l’objectif: écrire une conversation au café.
Au café. la salade avoir soif la glace au chocolat.
French 1: Au Café 2 9/26/2014. vendredi Le mot du jour: j’aimerais… (I would like…) L’objectif: Falcons will be able to identify certain food.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Journal – le onze nov. AP 1.I can 2.They could 3.He used to be able to 4.You were able to (pc) 5.We will be able to 6.They are able to III Qu’est-ce que.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
FOOD – Les verbes Pratique en groupe. This practice will help you review food vocabulary + verbs You will create a short sketch!
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Commencez La cloche sonnée
Transcription de la présentation:

French 1: Au Café 3 9/29/2014

lundi Le mot du jour: à emporter L’objectif: Falcons will be able to order a simple meal in French and identify food items. La question: Tu aimes les sandwichs au jambon?

Les annonces All late work due!!!

Les cartes Requirements: – les boissons, – les entrées, – les plat principals – Les prix (en €) – En couleur – Un nom du café – Neat/legible

Un jeu de rôle Avec les cartes Un serveur, un client/des clients Des phrases utile (serveurs) Vous désirez quelque chose à boire? Vous désirez quelque chose à manger? Toute de suite Oui Non