Révision des entiers positifs et négatifs. Résous (+2) x (-1)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
6 Le partitif au négatif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Advertisements

Quel temps fait-il? le temps.
L’Heure Telling Time.
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
Des autres choses à considérer….. Ce nest pas trop compliqué !
Des verbes irréguliers
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
Chalking It Up How do you tell the time in french?
Lesson 2: L’Attaque Objective: Our young Arthur experienced a variety of emotions during the attack. Pupils to be able to understand these emotions. TALK:
L’heure.
Les adjectifs et leur position
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
I can tell time in French!
Forming questions in French
What time is it?. TTelling the time in French is simple as long as you follow the basic rules. AAlways remember: Hours first, minutes last.
QUELLE HEURE EST-IL ? PARTIE II In France, the official time is military time, or 24 hour clock. At 12 noon, continue counting 13h, 14h, 15h, etc up to.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Les Questions d’Information (Information questions)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
FAIRE le verbe.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
French 1: Je me présente 2 10/29/2014. Mercredi Le mot du jour: une évaluation= an assessment L’objectif: Falcons will present themselves to.
Français 2, 8 decembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 55. Faites #10. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien qui.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
L’âne (m.) Bruyant(e) calme La campagne.
Le volume Mesurer et calculer.
La pensée critique en Mathématiques Module 2 Les nombres entiers
Les problèmes à l’hôtel Problems at the hotel. Les problèmes à l’hôtel Je voudrais me plaindre: I’d like to complain Il n’y a pas de…: there isn’t any…
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
Quelle heure est-il? What time is it? Il est….
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
L’emploi du temps (how to schedule your time). Activité: using the table as a guide, interview a classmate to find out what days of the week he/she has.
Notes le septembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
Français 2, 6 Decembre 2010 Ouvrez vos livres à page 62. Faites #16 Ecoute. What game can be dangerous to your mental health? Rire – to laugh. Rira bien.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Mardi 20 octobre Français III-IV Citation: “Un silence, voilà qui est suffisant pour expliquer un coeur.” Molière, dramaturge et acteur français né en.
Rapports équivalents Écrire, modéliser et identifier.
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Lundi 19 octobre Français I Citation: “Les aptitudes sont ce que vous pouvez faire. La motivation détermine ce que vous faites. Votre attitude détermine.
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.2B.1-1 Point de départ In Leçon 2A, you learned to form the present tense and command forms of reflexive verbs.
Le Passé Composé Des verbes réfléchis. La Norme:  Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through comparisons  Les questions essentielles:
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
L’Imparfait The imperfect tense. formation Drop the -ons of the Nous form, present tense, to get stem Add the imparfait endings –Nous parlons –Parl--
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Work experience. Où as-tu fait ton stage en entreprise?
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
9.1 Qu’est-ce qu’un nombre entier? Mme Hehn. ∗ Learning Goal: identifier et employer les nombres entiers dans des situations concrètes pour comprendre.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
THE WATER IN THE CITY. About 2000 years ago, when the Romans came to Paris, they found a small village near the river Seine with many ponds. They called.
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Lundi 2 octobre Français II
Objectifs: To revise telling the time in French
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
4C Telling Exact Time.
Quelle heure est-il? français b.
Transcription de la présentation:

Révision des entiers positifs et négatifs

Résous (+2) x (-1)

Résous (+2) x (+9)

Résous (+3) x (-3)

Résous (-3) x (-7)

Utilise une droite numérique pour trouver le produit (7) X (-2)

Utilise une droite numérique pour trouver le produit (4) X (-4)

Utilise une droite numérique pour trouver le produit (2) X (3)

Résous (+26) ÷ (-2)

Résous (-32) ÷ (-8)

Résous (-1) ÷ (+1)

Résous (+42) ÷ (+7)

Trouve le nombre qui manque (-12) x  = +48

Trouve le nombre qui manque  X (+8) = +80

Trouve le nombre qui manque (+7) x  = 0

Trouve le nombre qui manque  X (-4) = (-60)

Résous La variation de température au cours d’une expérience de chimie était de -2 o C toutes les 30 minutes. La température initiale était de 6 o C. Quelle était la température après 4 heures?

Résous Un vieux seau a une petite fuite (un trou). Il perd 25 millilitres d’eau par heure. À l’aide de nombres entiers, détermine la quantité d’eau perdue en 6 heures.

Fais un modèle avec des carreaux (-2) x (+3)

Fais un modèle avec des carreaux (-3) x (-4)

Fais un modèle avec des carreaux (+4) x (+2)

Fais un modèle avec des carreaux (+6) x (-1)

Résous 4 – 6(-2)

Résous (-18) ÷ (-9) - 3

Résous (-8) ÷ (-4) + 6(-3)

Résous (10 ÷ (-5))

Integers Review

Solve (+2) x (-1)

Solve (+2) x (+9)

Solve (+3) x (-3)

Solve (-3) x (-7)

Use a number line to find the product (7) X (-2)

Use a number line to find the product (4) X (-4)

Use a number line to find the product (2) X (3)

Solve (+26) ÷ (-2)

Solve (-32) ÷ (-8)

Solve (-1) ÷ (+1)

Solve (+42) ÷ (+7)

Find the missing number (-12) x  = +48

Find the missing number  X (+8) = +80

Find the missing number (+7) x  = 0

Find the missing number  X (-4) = (-60)

Solve The temperature change in a chemistry experiment was -2 o C every 30 minutes. The initial temperature was 6 o C. What was the temperature after 4 h?

Solve An old bucket has a small leak. Twenty-five millilitres of water leak out in 1 h. Use integers to find how much water leaks out in 6 h.

Make a model with tiles (-2) x (+3)

Make a model with tiles (-3) x (-4)

Make a model with tiles (+4) x (+2)

Make a model with tiles (+6) x (-1)

Solve 4 – 6(-2)

Solve (-18) ÷ (-9) - 3

Solve (-8) ÷ (-4) + 6(-3)

Solve (10 ÷ (-5))