Qui est présent? Les interros Prononciation Un petit vidéo Résumons Lisons Écrivons.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jeudi – le 9 octobre Jaime … Lanniversaire de ma mère cest le _ ____ ! Quest-ce que tu aimes faire après lécole? 1) 2)_________________________________________________.
Advertisements

Mardi – le 9 octobre 1) Quest-ce que tu aimes? 2) Quest-ce que tu naimes pas? 3) Quest-ce que tu aimes faire ? 5) Une feuille dinfinitifs! Jaime… Je naime.
faire? parler français! I. Qu’est-ce que tu aimes J’aime
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Leisure Time Activities Chapitre 5 Asking or telling what you like or dislike--Review Tu aimes ______________? Tu aimes __________ ou ___________? Jaime.
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
Using 2 Verbs in the Present Tense. When you conjugate ONE VERB in a sentence in the present tense, you should NOT conjugate following verbs. Leave them.
Le Vocabulaire Octobre 2012.
Bonjour! Bienvenue!.
Mes activités.
Unité 2 A Français 1.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
8-9 Septembre.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Verbe + Infinitive.
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Police de grammaire!. Sujet (subject) A person, thing, place or idea performing the verb of a sentence. Ex. Le chat mange du jambon. verb – manger (to.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
Les adjectifs possessifs
Aimer – to like, to love j’aimenous aimons tu aimesvous aimez elle aimeils aiment.
Unit 1 Vocab. Bonjour! Salut (sal oo; the t is silent) Can be Hi or Bye; informal.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Qu’est-ce que tu aimes?.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Qu’est-ce que tu aimes faire?
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Le octobre. L’emploi du temps Qui est présent? Résumons Les accords/desaccords.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
A person, place, thing, or idea, -classes-school supplies / objects -months/days, -An article (le/la/les/l’or un/une/des/d’),
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les passe-temps Put your name here Instructions: Use to find out what each of the hobbies means on the following slides.
AIMER + INFINITIVE Discussion In the sentence “Mathilde likes to sleep,” which verb is conjugated? Which verb is still an infinitive? Why? When you combine.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Les Préférences et les Invitations
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Les verbes en –ER Français I
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Unité 2-A Le Présent. How do you form the present tense? Take off the –er ending from the infinitive...
Journal 7/10/14 Tell me you are going TO these places Turn in your devoirs Je vais… 1. Japon4. Israël 2. France 5. Etats-Unis 3. Canada6. Mexique.
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
 Is a poem of five lines describing yourself Line 1: MOI Line 2: Two nouns (things liked) Line 3: Three verbs or verb phrase (activities you like to.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Les endroits I can talk about places.
La construction: verbe+infinitif J’aime parler anglais. Ils n’aiment pas danser.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
La Pratique (bellringer)
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Transcription de la présentation:

Qui est présent? Les interros Prononciation Un petit vidéo Résumons Lisons Écrivons

Prononciation À la page trente-cinq

Résumons Table 1: ex 3,4 Table 2: ex 20, 23 Table 3: ex 12 Table 4: ex 7

Table 1: Tu v. Vous Ex 3: Tu ou vous? Mlle Blondel  vous Clément  tu Louis et Florence  vous M. Milo  vous M. et Mme Fertey  vous Stéphanie  tu Jeanne et Fabrice  vous Jean-François  tu

Table 1 Ex 4 Tu ou vous? A customs official  Your host sister  Your French mother upon meeting her  The clerk in a French bakery  Your French sister’s aunt and uncle  A train conductor  Your little French brother  Your French sister’s English teacher 

Table 2: ex 23 Unscramble the words Nathalie aime bien étudier Jérome et Christine aiment mieux les vacances Je n’aime pas danser Nous n’aimons pas faire le ménage Tu n’aimes pas jouer au foot

Table 2: Ex 20 D B A C F E

Table 3: ex 12 Philippe skie bien Vous nagez dans l’océan Pacifique Djamel et Nicolas jouent au basket Nous étudions pour l’interro M. et Mme Ferrié aiment aller au cinéma Marie-Claire joue bien au foot Véro et Delphine écoutent de la musique Elisabeth regarde la télé

Table 4: ex 7 Sabine n’aime pas les magasins Henri n’adore pas le français Didier n’aime pas les concerts Sylvain n’adore pas les vacances Raymond n’aime pas le cinéma Francine ne préfère pas le ski Paul n’aime pas le football

Lisons Lisez (from “lire”) “les petites annonces” à la page trente-six Répondez (what is this cognate?) aux lettres A, B, C, D, et E avec un partenaire

Un petit vidéo AssetId=07A456C2-D F-9FAD- 05A938EE6C1A&blnFromSearch=1&productcode=US

Ecrivons Choisissez une personne (célèbre ou non) Dites-moi: Il/elle s’appelle comment? Il/elle a quel age? Qu’est-ce qu’ (what does) il/elle aime? (2 choses) Qu’est-ce qu’il/elle n’aime pas? (1 chose) Qu’est-ce qu’il/elle préfère faire? (2 choses) Qu’est-ce qu’il/elle ne préfère pas faire? (1 chose) Une chose qu’il/elle aime et une chose qu’il/elle préfère

Just to be clear… -Choose a person (famous or not) -Tell me his/her name and age -Tell me 2 things he/she likes (nouns with articles: le, la, les, l’) -Tell me 1 thing he/she does not prefer -Tell me 2 activities he/she likes (verbs) -Tell me 1 activity he/she does not prefer -Tell me 1 thing/activity he/she likes but one thing he/she prefers over the first thing/activity

Il s’appelle Adam Sandler. Il a quarante-cinq ans. Il aime les vacances et le vélo, mais il n’aime pas le football. Il n’aime pas faire le ménage, mais il adore faire de l’équitation et voyager. Il aime la pizza, mais il préf ère les hamburgers.

Pick your person today and start writing your paragraph. Your final paragraph will be due Friday 9/30 or Monday 10/3. Bring in a picture of that person with a NEATLY handwritten OR typed written portion to share with the class. When you are finished writing your paragraph, I will come around and look over it.