GCSE FRENCH Listening Test Higher Tier 2006. Section A Questions et réponses en français On parle du collège. Répondez aux questions. exemple: C’est quand.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements


Conversation Questions
Je ne vais pas voyager cet été.
Echauffement Please, share 3 things about yourself with your partner: If you knew me, you would know that …. Mme Thuillier: 1. If you knew me, you would.
Choisissez un mot pour décrire chaque personne
Les expressions avec faire
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Saying what you have been doing
Expressions Interrogatives
Mes activités.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Chapter 5 Lesson 8 Essential Questions: How do you say to sleep, to go out, and to leave? How do you use them correctly in a sentence?
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Police de grammaire!. Sujet (subject) A person, thing, place or idea performing the verb of a sentence. Ex. Le chat mange du jambon. verb – manger (to.
La revue de la leçon 6 Le test est jeudi. Étudie bien! C’est un test pour 100 points!!!
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Greetings, formal and informal
What do you do on Wednesday at school?
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Nous avons une grande famille.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Qu’est-ce que ça veut dire en anglais?
Le Français: 4 e cours.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
Français 1/23/12 Dessinez le vocabulaire, page 100. What is a jittery sorceress? Se coucher – to go to bed. Va te coucher tout de suite! Go to bed right.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
GCSE FRENCH Listening Test Higher Tier Section A Questions et réponses en français Les filles parlent du collège. Pourquoi est-ce qu’elles n’aiment.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
mercredi seize septembre Le Futur!
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
1.Comment tu t’appelles?A.Have you got any brothers or sisters? 2.Où habites-tu?B.How old are you? 3.Tu es de quelle nationalité?C.What colour are your.
Dimanche 25 octobre 2015  Premier boulot  Objectives:  Say what part-time job you do and what you think of it.  Say if you’ve ever worked before, what.
RÉVISION – EXAMEN 1 French 10. Les Verbes Rebels  Quel verbe?  1. Tu (être/avoir) _____________ 3ans.  2. Nous (avoir/aller) _____________ en France.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Les Pronoms Objets Indirects: lui & leur Français II A/B M. Jackson GHS.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
By the end of today’s lesson you will be able to:
French Family and Friends Year One
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Transcription de la présentation:

GCSE FRENCH Listening Test Higher Tier 2006

Section A Questions et réponses en français On parle du collège. Répondez aux questions. exemple: C’est quand les maths? ABC Ecrivez la bonne lettre dans la case. 8h309h3010h45 8h30 9h30 RECREATION 10h45 A

1.C’est quand les sciences? ABC Ecrivez la bonne lettre dans la case. (1) 9h30 10h45 11h45 9h30 RECREATION 10h45 11h45PAUSE DEJEUNER

2.C’est quand la géographie? ABC Ecrivez la bonne lettre dans la case. (1) 11h45 14h00 15h PAUSE DEJEUNER 14h00 15h00

3.C’est quand la musique? ABC Ecrivez la bonne lettre dans la case. (1) 11h4514h00 15h PAUSE DEJEUNER 14h00 15h00

Claire et Jean-Marc parlent de ce qu’ils font pour aider à la maison. Que font-ils? Pourquoi? Complétez la grille en français (4) Travail à la maisonRaison Exempleprépare repasparents rentrent à 7h30 Claire Jean-Marc

Vous écoutez le “Jeu de définitions” à la radio. Pour chaque définition, choisissez la bonne réponse. Ecrivez la bonne lettre dans chaque case. exemple: 6789(4) Aaéroport Bcarte Cchaîne-stéréo Ddictionnaire Egare Fmagnétoscope Goffice de tourisme F

(4)

On parle d’où on habite. Quels sont les avantages et les inconvénients? Complétez la grille en français Caroline parle de son petit job. Complétez les phrases en français. exemple: Caroline travaille dans la boutique depuis (i) Elle y travaille pour avoir (ii) Elle trouve que les clientes (6) (4) AvantageInconvénient Exemplecalmepas d’amis deux ans

On n’est pas content et on se plaint. Où est-on? Pour chaque personne, choisissez la bonne réponse (4) Aagence de voyages Bboucherie Cboulangerie Dcamping Ehôtel Frestaurant Gmagasin de vêtements

On parle avec ses amis. Quel est le problème? Ecrivez la bonne lettre dans chaque case. 21.La soeur de Marc... A... est au chômage. B … travaille dans un magasin. C … a trouvé un nouvel emploi. 22. Le frère de Laure... A... s’est marié. B... va se marier. C... va aller à l’université. (2)

23.Stéphane... A... va arrêter de fumer. B... a arrêté de fumer. C... a recommencé à fumer. Jean parle de ses problèmes. Complétez les phrases suivantes en français. 24. (i)Jean a eu (ii)Il s’est fait mal (i)Il a cassé (ii)Ça fait toujours mal quand il (5)

SECTION B : Questions and answers in English. Your French friend’s grandmother is telling you about herself. Answer the following questions in English. 26 (i)When did she come to France? (ii)How did her parents earn their living in France? (2) 27(i)Why were her parents successful? (ii) What does she say about the family’s standard of living? (2) 28(i)What does she say about education in the 1950’s? (ii)How did this affect her children? (2) 29(i)What does she say about her life in Paris? (ii)What is her attitude to France? (2) END OF TEST/40