Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Quelle est la question?.
Je ne vais pas voyager cet été.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Question words.
Aller. Sortez vos schémas dhier. Demadez aux autres: Quest-ce que tu as écrit? Quand on a fini, on sassoit Quand tout le monde a fini le schéma, on va.
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
Leçon 34.
LES PHRASES CONDITIONELLES ce qui est possible. Une phrase conditionnelle  shows what will happen IF something else occurs  use SI…  two part sentences.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Directions: 9 slides with daily routine reflexive verbs in the present, near future and past 1 slide with a non reflexive verb 1 slide must entirely be.
Forming questions in French
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut.
Les Mots Interrogatifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Greetings, formal and informal
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’ école!
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unit 1 – Greetings and Salutations
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
En classe avec M. Rocque Aim: to be able to write to a hotel or campsite in France. Une lettre.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Revue de la leçon 4a et 4b. Ecrivez les réponses sur votre ardoise blanche. Utilisez le mouchoir pour effacer les réponses.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
4) Sept 1) Huit 5) Trois 6) Neuf 3) Dix 2) Quatre A E C F A B H J C FED GHI J 7) Onze 8) Six 9) Cinq 10) Deux D G I B Pour commencer
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
Direct and Indirect Shauna O.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Passé Composé Participes Passés.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
Les salutations.
JOUR 1! IL EST GRAND TEMPS DE… – IT’S TIME TO… IL EST GRAND TEMPS DE… PARLER FRANÇAIS!
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
La lettre de motivation. Début Raisonnement Compétences La clôture.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
L’objectif: apprendre à reserver une chambre à l’hôtel lundi, le 25 janvier 2016 Learning Objective: learn to reserve a hotel room Choisir un hôtel en.
Transcription de la présentation:

Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23 rd April Thursday 25 th April** Lana x 4 Alysha x 4 Jonah x 1

 Greeting: Bonjour tout le monde/Chers camarades de classe/Mesdames et Messieurs…..  Introduction  Development  Short conclusion: Summation that may include a personal opinion or a solution to the problem.  A sentence which closes the presentation: Merci de m’avoir écouté.  Use vous throughout as you are talking to many people.  Use exclamations to convey emotions on paper!!!  Underline important words that you would emphasise when delivering your speech or presentation.  Ask rhetorical questions and exclamations to convince: Voulez-vous mettre deux heures pour faire un trajet en ville? NON!  Use logical connectors to structure your presentation: Tout d’abord/premièrement/deuxièmement/finalement/d’ailleurs/alors/donc/ainsi Votre professeur vous a demandé de faire une présentation sur les inconvénients des transports publics. Écrivez le texte de votre présentation

 Title  Introductory paragraph to give some basic information about the athlete you are interviewing.  Interview with question & answer format:  (Prénom) Question:  (Athlète) Réponse :  Question and answer in logical order: d’abord/ensuite/d’ailleurs/aussi  A sentence which closes the interview: Merci d’avoir répondu aux questions. Je vous souhaite bonne chance à l’avenir.  Use vous throughout as you are talking to someone you don’t know.  Use of present, past and future tenses. Vous avez interviewé un(e) athlèthe célèbre pour le journal de votre école. Vous lui avez demandé pourquoi il/elle a choisi ce sport, ce qu’il/elle a dû faire pour deveir champoin(nne) et ce qu’il/elle va faire à l’avenir. Écrivez le texte de votre interview.

 Date  Formal greeting: Monsieur/Madame…  Introduction where you present yourself and explain the motive of your letter.  Development with examples to show what skills you will have as a guide.  Formal close to the letter: Veuillez agréer, Monsieur/Madame, l’expression de mes sentiments distingués.  Use logical connectors to structure your letter: Tout d’abord/premièrement/deuxièmement/finalement/d’ailleurs/alors/donc/ainsi  Question and answer in logical order: d’abord/ensuite/d’ailleurs/aussi  Use vous throughout as you are talking to someone you don’t know.  Use of present, past and future tenses. Vous voulez travailler comme guide dans votre ville pendant le week- end. Écrivez une lettre au bureau de tourisme. Vous vous présentez, vous expliquez pourquoi vous leur écrivez et pourquoi vous seriez un(e) bon(ne) guide. Écrivez la lettre.