La Famille McNamara Par Mme. McNamara.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Advertisements

Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
“Je me présente”.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Le verbe avoir Lesson objectives: revise avoir and learn how to use it in questions and sentences about ma famille.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Asking Yes/No Questions
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Forming questions in French
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
How is it conjugated in the present tense?
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Bonjour! C’est l’automne
notre arbre généologique
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
We all ready know two French verbs. What are they?
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
Negative sentences Questions
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Transcription de la présentation:

La Famille McNamara Par Mme. McNamara

La Famille McNamara

Moi Je m’appelle Mme. Mac J’ai quarante ans. Je suis petite, vieille et intelligente. Nous sommes trois dans ma famille. J’aime aller au cinéma.

Mon Fils Il s’appelle David. David a quinze ans. Il aime faire du théâtre. David est grand et marrant. Il est jeune. David est très intelligent.

Ma mère Ma mère s’appelle Deirdre. Ma mère a soixante-cinq ans. Elle aime lire les livres. Ma mère est très belle et gentille. Ma mère est grande. Ma mère aime cuisiner.

Mon père s’appelle Randy Mon père est vieux. Mon père travaille beaucoup. Mon père est artistique et sportif. Il aime dessiner.

Mon chien Mon chien s’appelle McDuff. Mon chien est plus petite que moi. Mon chien est très gentil. Il n’est pas méchant. Il n’est pas pénible. Mon chien aime jouer aux cartes.

Mon Mari Mon mari s’appelle Michael. Michael est sympathique. Mon mari est âgé et sportif. Mon mari vient de New Jersey Il aime jouer au tennis.

Alt codes To type an accent in PowerPoint, simply hold down the ALT key and type the four digit code the accent and letter you need. You can also set the language to French, but words like mere will not come up as incorrect… You must have accents!! ALT + 0232 = è ALT + 0225 = á ALT + 0233 = é ALT + 0243 = ó ALT + 0250 = ú ALT + 0237 = í

DO NOT USE GOOGLE TRANSLATE! Google translate will give you forms of verbs and vocabulary you don’t know. It will be mostly incorrect. Your assignment is to use the vocabulary and grammar we learned in class. Use your notes. If you use a translator, you will likely end up with a zero for this project.  If you have a question about what to say, ASK MADAME MAC! I KNOW WHEN YOU USE GOOGLE TRANSLATE!!!