LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
BV2 Chapitre 6 Structures
Advertisements

Les pronoms Le, la, les, le Lui, leur Y, en.
Le pronom en.
Les objets directs et indirects Le 9 novembre 2012.
Le Futur Français 1442 ch. 9.1.
Leçon 34.
LEÇON 68. Écrivez vos devoirs: Prepare for Unité 4 exam Monday/Tuesday. Sortez vos devoirs: Unité 4 Culture Critique Tout de Suite: B5, C6, et D7. BONJOUR,
Chapitre 6 Révision d’Examen
French 102 Chapitre Sept. Grammar Slides Chapitre 7 – La vie professionnelle.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
LEÇON 31.  Écrivez vos devoirs: A3, B3, et C3  Sortez vos devoirs: A1, A2, B1, B2, C1, et C2.  Tout de suite: A/B1 (La liste de choses à faire) et.
Attention aux règles 3 et 4! Impératif positif et négatif. Indirect object pronouns.
LES PRONOMS Y ET EN Français III. LE PRONOM Y  replaces à, en, chez, dans, sous, sur, etc. + noun or noun phrase  can also replace à + noun referring.
LEÇON 60.  Écrivez vos devoirs: A1, A2, B1, B2, C1, C2.  Tout de suite: 1.Go to 2.Navigate to my teacher page 3.Download.
LEÇON 67.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien l’examen d’unité 4 lundi/mardi.  Sortez vos devoirs: A3, B3, et C3.  Tout de suite: C6 (Oui ou.
Direct and indirect object pronouns
Leçon 51.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Learning Objectives: To be able to say what you and other people are going to do using the NEAR FUTURE tense.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
LEÇON 11.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet Section C, activity 3. 2.Préparez-vous pour l’interro de leçon 2 jeudi/vendredi.  Sortez vos devoirs:
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Les Questions d’Information (Information questions)
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
FRANÇAIS DEUX Deux pronoms dans la même phrase.  It is possible to use both a direct and an indirect object pronoun in the same sentence.
Les verbes réfléchis.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Identifiez Mon père épluche du fromage pour l’omelette. Récrivez en remplaçant les mots en italique par des mots plus appropriés.
LEÇON 79.  Écrivez vos devoirs: Keep your French fresh... There will be a quiz on lessons 19 and 20 the day you return from Spring Break.  Sortez vos.
LEÇON 74.  Écrivez vos devoirs: 1.The ENTIRE devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday.  Sortez vos devoirs: A1, B1, et C1.  Tout.
Warm Up le 5 mars Écrivez tout ce que tu sais pour la grammaire française Par exemple: DR MRS VANDERTRAMP utilise être L’Academie Française.
La Marianne, symbole de la République Française
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
L’impératif! (Commands).
Le Pronom Y. Rules Y replaces a location and translates as “there”. Ils y sont allés. It is placed before the conjugated verb ( * exception when Y is.
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
Français 2 Structure Les pronoms personnels: me, te, nous, vous.
+ Le futur proche. + The immediate future tense Aller is also used to form the immediate future. So to talk about what you are going to do, use aller.
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Les pronoms compléments ME, TE, NOUS, VOUS
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4B.2-1 Point de départ In Leçon 2A, you learned the pattern of -er verbs. Verbs that end in –ir.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
8 septembre Moi Toi Lui Elle Soi Nous Vous Eux elles I, me You He, him She, her Oneself We, us You, They, them (m) They, them.
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.1B.2-1 Point de départ In Level 1, you learned to use indirect and direct object pronouns. Now.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7A.2-1 Point de départ In Leçon 6B, you learned about indirect objects. You are now going to learn about direct.
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
Les pronoms compléments d’objet Object pronouns. Direct Object Pronouns A direct object receives the action of the verb, -- who? Or What? –I see the ball/je.
Les COI et les COD Y et En. Comment distinguer les CODs et les COIs?
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.7A.2-1 Point de départ In Leçon 6B, you learned about indirect objects. You are now going to.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
Transcription de la présentation:

LEÇON 74

 Écrivez vos devoirs: 1.The REST of the devoirs packet. 2.Prepare for a lesson 18 quiz Monday/Tuesday. On the quiz: pronouns y and en.  Sortez vos devoirs: A1, B1, et C1.  Tout de suite: Sortez les notes qui s’agit du pronom >. BONJOUR, CLASSE!

CORRIGEZ LES DEVOIRS: A1

CORRIGEZ LES DEVOIRS: B1

CORRIGEZ LES DEVOIRS: C1

 IWBAT talk and write about quantities using the pronoun “en” by taking notes, completing spoken and written practice exercises. 1.Re-word, and re-state. 2.What connections do you see between this objective and our future and past learning. L’OBJECTIF

EN

 Like other object pronouns (me, te, nous, vous, le, la, les, lui, leur, y), en comes BEFORE the conjugated verb, except in affirmative commands (and before the infinitive in infinitive constructions). POSITION

POSITION (CONT’D)

Exercise 4 à la page 284: SPOKEN. PRATIQUEZ!

USES

EN

END

QUEL EST TON OPNINION?

1.Oui, j’en fais tous les jours. 2.Oui, j’en fais avant le dîner. 3.Oui, j’en fais quelques. 4.Oui, j’en bois au petit déjeuner. 5.Oui, j’en bois à tous les repas. 6.Oui, j’en mange très souvent. 7.Oui, j’en mange tout le temps. 8.Oui, j’en donne de temps en temps. 9.J’en prends rarement. PRATIQUEZ! EX. 5 À LA PAGE 285 (WRITTEN)

UN PETIT VERBE: CROIRE

 Ex. 6, 7, 8, 9 à la page 286.  Ex. 10 à la page 287.  C’est à votre choix! PRATIQUEZ!