Fiche technique de l'activité Support : Ce diaporama permet aux élèves de travailler l'expression d'un moment du passé. Le diaporama propose un récapitulatif.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pour parler d’actions passées, terminées
Advertisements

Starter: Family fortunes Write down 5 words in French for each sub heading – Ive done the same. For each word you match with me you win a point! transport.
Fiche technique de l'activité
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
New Idiomatic Expressions:
Mes dernières vacances: Révision
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Phrases composées les pronoms relatifs.
Learning Target: I can use spot the Object and replace it by a Direct Object Pronoun I will …Spot the Object in my sentence Replace it with the correct.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
I wore orange trousers and a blue hat last weekend J p u p o e u c b l w d Ma soeur a porté un pantalon rouge avec une chemise verte My gran ate snails.
Mes activités.
LE PASSÉ COMPOSÉ HOW TO RECOGNISE AND FORM THE PERFECT TENSE (A PAST TENSE) IN FRENCH.
GCSE Speaking Topic 2 Tourism. 1. Qu’est-ce-que tu fais d’habitude en vacances? What do you usually do on holidays? d’habitude = usuallynormalement =
Passé composé with être (a “D”, “R”, and “P” are missing. They stand for devenir, revenir and passer.
On va… 1. lire et comprendre un texte sur le camping. 2. réviser la différence entre le passé composé et l’imparfait. 3. parler de nos habitudes de l’enfance.
1 Time markers tous les jours = every day beaucoup = a lot souvent = often quelquefois = sometimes de temps en temps = from time to time rarement = rarely.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Fiche technique de l'activité Support : Ce diaporama permet aux élèves d'écouter chez eux (baladodiffusion) ou en classe des extraits de la BBC. Ils doivent.
Mes Vacances : Révision
FORMING QUESTIONS ????????????????? ??. 3 WAYS TO ASK YES/NO QUESTIONS 1. Make your voice rise at the end of a sentence (Note: Your voice WILL rise at.
Français 2, 14 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 147. Faites #16 Ecoute. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to.
Forming questions in French
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
Cliquez sur une rubrique
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Le prétérit simple.
Demander les questions en Français
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Fiche technique de l'activité Support : Ce diaporama permet aux élèves d'écouter chez eux (baladodiffusion) ou en classe des extraits de la BBC. Ils doivent.
Français 2, 3 Juin 2013 Ouvrez vos livres à la page 246. Faites #4. What does a one legged ballerina wear? Drôle – funny. Tu en fais une drôle de tête.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
L2:CH8 EXERCICES. EXERCICE 1: MANQUER 1. I miss my sister. 2. I miss my friends. 3. I miss my school. 4. I miss the restaurants in Paris. 5. I miss the.
4B at the English lesson.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Je vaisNous allons Tu vasVous allez Il/elle vaIls/elles vont.
Leçon : Les nouveaux verbes
Français 12/16/13 Ouvrez vos livres á la page 94. Faites # 1. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e) – important. C’est un homme important.
«Mon chéri» Anik Jean. Journal d’échauffement vendredi le 5 décembre 0 Le but: Je peux conjuguer “faire” et je sais les expressions. 0 Donnez le.
Français II.  un endroit  a place  un concert  a concert  une boum  a party (younger kids)  une soirée  a party (older kids)  un film  a movie.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
F4 – Tablettes de Station Unité 3 – Le Petit Prince et le passé.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Le passé composé Form the perfect tense with regular AVOIR verbs Form the Perfect Tense with regular & irregular AVOIR verbs Form the perfect Tense with.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
LE TEMPS LIBRE UNITE 5 : Espaces Expressions avec faire?
Unité 2-B. J’aime (to bike) J’aime faire du vélo.
Notes le 25 octobre Some verbs form their passé composé with être instead of avoir. Many of the verbs that use être to form the passé composé are verbs.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
Do you often make your bed ?  Did they have a party?  I didn’t revise my English.  I don’t know.  Did you go skiing?  I didn’t go bowling  I don’t.
What's your favourite present? What presents did you get?
«Sous l’océan» La petite sirène. Le journal d’échauffement le 12 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 Do you like to read? 0 I like to read a lot.
Bellwork avril. Bellwork – AY 20 avril Listez au moins que cinq mots interrogatifs.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Le temps libre 7 7 UNITÉ Quit Vive le week-end! 22 LEÇON B Le passé composé des verbes en -er p. 321 A Les expressions avec avoir p. 320 C Le passé composé:
Warm up: Comment dit- on? 1.She does theater in summer. 2.I do not ride my bike in winter. 3.We surf at the beach in July. 4.They (boys) jog in the morning.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
I try to do my homework
Step by Step Preparation
By the end of the lesson you will be able to
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Le prétérit simple.
To learn and practise past tense verbs
Transcription de la présentation:

Fiche technique de l'activité Support : Ce diaporama permet aux élèves de travailler l'expression d'un moment du passé. Le diaporama propose un récapitulatif servant de guide ainsi qu'une mise en pratique de ce qui a été vu (diapositives 5 et 7). Ces deux dernières diapositives disposent de liens vers le logiciel de prononciation Oddcast qui permet d'insister sur la phonologie. Objectifs : Cette activité d'expression écrite permet l'entraînement à l'expression du souvenir et d'un moment passé. Manipulations techniques : Il est nécessaire de permettre l'accès au document par tous les élèves en même temps. Pour ce faire, le document Impress (sous Open Office) doit être déposé sur le serveur pédagogique installé (ou en passe de l'être) par les informaticiens du conseil général. Grâce au Wi Fi (connexion internet sans fil) mis en place dans les collèges de la Corrèze, les élèves retrouvent le document réalisé par le professeur et peuvent se livrer à la réalisation de l'activité. Pour aller plus loin : Les élèves peuvent passer par l'oral pour renseigner l'activité. Pour ce faire, ils peuvent utiliser Audacity (libre de droit) pour s'enregistrer; le document audacity (enregistrer en.wav) peut être rendu au professeur par le biais du serveur pédagogique.

I playED … DID you play … ? Yes, I d dd did. No, I d dd didn’t.

I stayED at home … …so, I relaxed.

I played video games. I played chess. I watched television. I played cards. I listened to my favourite CDs. I visited my family

I w ww went swimming. I w ww went fishing. I w ww went biking. I travelled a lot. I w ww went hiking. I sometimes sunbathed. Check my pronounciation  Check with Catherine

Check my pronounciation

I went rock climbing I went jogging with my dog.

I went camping. go Did you go camping ? No, I didn’t. Yes, I did.

a.I w ww went camping. b.Did you go camping ? did a.What did you do ? b. Ask a friend.

I d dd didn’t go camping. I d dd didn’t + B.V.

ed I travelled a lot. I w ww went to Paris.

Scotland Spain London New-York Italy Ireland did Where did you go ?

We went to Spain by car. We drove there.

We went to Ireland by boat. We took a ferry from Roscoff to Cork.

We went there by plane. We flew to New-York.

We went there b bb by train. We t tt took a train from Limoges to Paris.

I went on foot : I walked to Chasteaux. I went by bike : I rode my motorbike. I went biking : I cycled to Chasteaux.

Doc. bilan / word

GO Go 1. GO 2. DRIVE 3. TAKE 4. FLY 5. RIDE drove went took flew rode