Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Advertisements

Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un triangle Calculer et comparer.
Aire d’un parallélogramme
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.
Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Quelle heure est-il? What will I need to know how to say to answer this question?
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
LES TYPES D’ANGLES Mini-leçon.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Français 3 Leçon 16. Les Verbes Irréguliers: Lire: to readdire: to sayécrire: to write Je lis nous lisons je dis nous disonsj’écris nous écrivons Tu lis.
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Let’s play battleship!.
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Les adjectifs possessifs
Greetings, formal and informal
Itinéraire 2 L’exposant L’exponant Base Puissant Exponant.
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
Aujourd'hui Avoir le devoir d’écart type prêts pour me voir pendant les questions rapide On commence le nouveau unité.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
Les Pronoms Direct & Indirect.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
POURCENTAGE Comprendre et comparer. PERCENTS Understanding and comparing.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Les verbes réfléchis.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Le volume Mesurer et calculer.
Telling time. To ask what time it is in French, say: Quelle heure est-il? To answer that say for exemple: Il est deux heures. (it’s 2 o’clock) → Always.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Objectif Trouver le plus grand facteur commun. Objective Find the greatest common factor.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Quelle heure est-il? What will I need to know how to say to answer this question?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Ch 2,1 Qu’est-ce qu’une puissance. RAS: N01 – Les élèves:
Rapports équivalents Écrire, modéliser et identifier.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Present tense Lesson objective: To revise how to form the present tense.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
DESSINER ET GRIFFONNER LES LIGNES ET LES FORMES. Useful Verbs Utiliser – to use Créer – to create Représenter – to represent Donner – to give Démontrer.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Transcription de la présentation:

Objectif: Comment employer un exposant?

Objective: How to use an exponent?

Question: Q: Si je cherche les facteurs premiers de 16, je trouve?

Question: Q: If I look for prime factors of 16, what do I find?

Réponse: 2 x 2 x 2 x 2 Q: Comment est-ce que je peux écrire ceci plus facilement?

Answer: 2x2x2x2 Q: How can I write this more easily.

R: Sous forme de puissance (2 4 ) Alors si: 2 4 = 16 Q: 2 5 = ??

R: In the power form (2 4 ) Therefore, if: 2 4 = 16 Q: 2 5 = ??

R: 2 5 = 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 16 x 2 = 32 Q: Dans chaque équipe, le numéro 1 à 5 répond à une question différente: Écris le nombre sous forme a) de facteur premiers b) standard EX: 2 6: a) 2x2x2x2x2x2 b) 64 1) 1 8 2) 3 2 3) 4 2 4) 5 3 5) 3 3

A: 2 5 = 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 16 x 2 = 32 Q: In each team, number 1 to 5 answers a different question: write the number in : a) prime factors form and b) standard form. EX: 2 6: a) 2x2x2x2x2x2 b) 64 1) 1 8 2) 3 2 3) 4 2 4) 5 3 5) 3 3

Réponse \\ Answer 1) 1 8 = 1x1x1x1x1x1x1x1=1 ! 2) 3 2 = 3x3=9 3) 4 2 = 4x4 = 16 4) 5 3 = 5x5x5 = 5 x 25 = 5 x 25¢ = 125 5) 3 3 = 3x3x3 = 9x3 = 27

Puissance: Une méthode facile pour montrer qu’un nombre est multiplié par lui-même un certain nombre de fois. Exemple: 5 3 (5 à la puissance 3) 5 est la base. 3 est l’exposant. *L’exposant indique combien de fois la base se multiplie par elle-même.

Power: A simple method to show that a number is multiplied by itself a certain amount of times. Example: 5 3 (5 to the power of 3) 5 is the base. 3 is the exponant. *The exponant indicates how many times the base multiplies by itself.

Exemples || Examples

Exemples: Écris la puissance sous forme: a) De multiplication b) Standard Exemple: 2 2 = a) 2x2 = b)

Examples Write the following power in: a) A multiplication form b) Standard form Example: 2 2 = a) 2x2 = b)

À ta table, chacun répond:

At your table, everyone answers:

Réponses

Answers

Forme écrite des puissances? [Base] à la puissance [Exposant] Ex: 8 à la puissance 2 = 64 Exceptions: 6 0 : Tout nombre à la puissance 0 = : Tout nombre avec l’exposant 1 est égal à la base. 6 2 : 6 à la deux = on dit: 6 « au carré » 6 3 : 6 à la trois = on dit: 6 « au cube »

Written form of power? [Base] to the power of [Exponant] Ex: 8 to the power of 2 = 64 Exceptions: 6 0 : Any number to the power of 0 = : Any number to the poser of 1 = its base. 6 2 : 6 to the power of 2 = 6 « square » 6 3 : 6 to the power of 3 = 6 « cube »

Petite révision! Complète sur une feuille!!! Forme Standard Forme écriteForme de facteur Forme exponentielle 255x5 3 à la puissance x1x1x1x1

Little review! Complete on a loose leaf!!! Standard form Written formMultiplicat. form Power form 255x5 3 to the power of x1x1x1x1

À ton tour Complète la feuille d’exercice

Your turn Complete the exercise sheet

Associe chaque question à une réponse:

Link each question to an answer: