Name parts of the body Being sick, say where it hurts!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LES PARTIES DU CORPS.
Advertisements

1. VOCABULAIRE La tête Les yeux Les cheveux Le nez L’oreille La bouche
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Nommez les parties du corps OBJECTIFSOBJECTIFS.
2~LE CORPS HUMAIN… Kathleen Pepin.
Les parties du corps!.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
Name parts of the body Say where it hurts!
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
LES PARTIES DU CORPS.
Les yeux La jambe Le ventre Le nez La main le doigt La bouche le bras Les cheveux le pied La t ê te Le derri ère.
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Les Parties du Corps Vocabulaire:
_______________________________
La Maladie/ La douleur – Sickness/ Pain La Santé - Health
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Le corps WALT: Name parts of the body.
Le corps Lundi onze janvier 2010 Objectifs: Can I name at least
WARM UP 1 What do the following mean in English? 1. lestomac 2. bien.
Le Trésor dEric le Rouge 1 Trésor des mots Choisis la bonne image Commencer Voir la liste.
Le corps.
Title: Les maladies et la santé
Le Corps.
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Les parties du corps.
Simon Dit… par Gregg Le Rock.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Les Parties du Corps et la santé
Les parties du corps.
Learning Target: I can describe someones physical appearance Criteria for Success: I will….memorize body parts vocabulary.
Quel est l’intrus?.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Fj_4_161 LE CORPS.
Le Corps humain Pierrelyne pierre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Les recommendations.
1,2,3 Saaaaaamba!.
1. la tête. 1. la tête 2. les yeux 3. l’oeil.
Let’s enjoy songs Session 3.
Direct and Indirect Shauna O.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Simon Dit… par Gregg Le Rock.
Le corps.
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
13 Le Corps.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Day 1 LEÇON 6.1 I CAN TALK ABOUT HOW I FEEL. COMMENT ALLEZ-VOUS?
C’est une pièce de théâtre français.
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
Name parts of the body Teach children "les parties du corps" with fun French music. Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Français II – Leçon 2A Vocabulaire La routine quotidienne.
Put the words back in order: ulel’éap uonegel ernlfot sodel sssseeelf l’épaule le genou le front le dos les fesses.
Le Corps The Body.
Unité 2 – Bien dans sa peau
Draw the following monsters.
1. Comment t’appelles-tu?
Name parts of the body Say where it hurts!
1. Comment t’appelles-tu?
Transcription de la présentation:

Name parts of the body Being sick, say where it hurts!

Les yeux La jambe Le ventre Le nez La main le doigt La bouche le bras Les cheveux le pied La t ê te Le derri ère

Le Corps Regarde la prof et répète Si je dis “Jacques a dit “Touchez…””, touchez la partie mentionnée. Attention, je ne dis pas “Jacques a dit”, ne faites pas l’action. A toi! Choisis une carte et dis au reste de la classe, “Jacques a dit” ou pas!

Pouvez-vous deviner quelle partie du corps commence par un…?

Revision

Faites un poster : create a poster designating the parts of the body of a picture you have cut out from a magazine/drawing you make!

Feuille de Travail Bonjour 1.Translate the body parts and find them in the wordsearch (using glossary at the end of their book for help) 2.Write down 9 sentences to describe the pictures. They need to apply the rule + nom féminin = à la (gorge, jambe) + nom masculin = au (genou) + nom pluriel = aux

Attention! Un genou=deux genoux Un oeil= deux yeux