Nous allons .. Apprendre les mots pour décrire les sites touristiques

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Dans ma ville il y a un musée.
Advertisements

Lundi 23 février Objective: Learn places in town.
Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Décrire une Ville.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
“Je me présente”.
Tourist office role-play
and a justification for level 4
Les Matières Scolaires
Write a paragraph to introduce yourself
Nous allons …….. apprendre des mots nouveaux Communiquer les opinions.
____________________________
2 b Parle- moi de ton village/ta ville/ta région
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Y Refers to a previously-mentioned (or implied) place. Tu vas à la banque aujourd'hui ? Non, j'y vais demain. Nous allons au magasin. Tu veux y aller ?
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Les Vacances Use time phrases to enhance your writing
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les endroits en ville – places in a town
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Warm up Can you unscramble the following words. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend.
WALT: how to talk about your timetable
Le passe composé.
8/31/11 / Turn the following words into numbers: / zéro neuf.quarante-six.soixante- trois.quatre-vingt-douze.trente-sept / cinquante-huit.dix-sept.soixante.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Français Utiliser un dictionnaire(1). jenous tutuvous il/elle on ils/elles parle parles parle parlons parlez parlent.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Vendredi premier février 2013 Starter Le temps: Il est froid et il pleut aussi. Complete the sentences on the worksheet with the correct word from the.
Français Décrire un endroit. C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
THE comparative 1.Comparative with adjectives 2.Comparative with nouns.
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now,
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Write your answer in French
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Warm up: Write about the day you thought that you were very sick; later on, it turned out to be only an illusion on your part. What happened that day?
Rouen.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
GCSE Writing assessment. Ma ville La ville où j’habite est historique et animée. Il y a un marché tous les vendredi mais il n’y a pas de grand centre.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
16 3 BIENVENUE À …. (nom de la ville) Photo, flag… Dans cette guide touristique vous trouverez (here you can add describing words about the information.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
mardi, le douze septembre
Maintenant nous allons …
Transcription de la présentation:

Nous allons .. Apprendre les mots pour décrire les sites touristiques Créer les phrases avec “il y a”( there is/ there are) et “c’est” (it is) En vacances on holiday

Qu’est-ce qu’il y a à Cambridge? Oral revision of il y a + places in the town. Would be good at this point to introduce ‘un/une’ and ‘des’ – Give oral examples relating to Cambridge and get them to choose the correct descriptors – give clear wrong examples to make the case e.g. il y a beaucoup de rivières? Pointing at the picture of the Cam. En vacances on holiday

Complétez les phrases avec le mot qui manque. 1. A Cambridge il y a ____ université très célèbre et très vieille. 2. _________ il y a _____ musée qui s’appelle le Fitzwilliam. 3. Cambridge est très historique. ______ des églises et des chapelles. 4. Il y a un quartier moderne où il y a un centre commercial et _______ de restaurants. 5. En plus il y a ______ discothèques ______ bars au centre. 6. Cambridge est très agréable et touristique ____ malheureusement il n’y a pas de plage. beaucoup des un Il y a une et aussi mais The amount of support that students will need to complete this task will of course vary enormously. Varying levels of support are: nothing, work in pairs, teacher example, teacher talks through all of the options from the box below and pupils write them in first in English, teacher works through each example with class as a whole. En vacances on holiday

une Aussi un il y a des des mais Complétez les phrases avec le mot qui manque. 1. A Cambridge il y a _____ université très célèbre et très vieille. 2. _________ il y a _____ musée qui s’appelle le Fitzwilliam. 3. Cambridge est très historique ___ __________ des églises et des chapelles. 5. Aussi il y a ______ discothèques et ______ bars au centre ville . 6. Cambridge est très agréable et touristique _____ malheureusement il n’y a pas de plage. une Aussi un il y a beaucoup de des des mais beaucoup des un Il y a une et mais aussi Colours with answers reinforce the gender issus with un/une and des En vacances on holiday

Trouve l’opposé pour chaque adjectif moderne vieux touristique industriel amusant ennuyeux tranquille bruyant Activity for pupils to use their knowledge of language and infer the pairs here. They have met some of these words before and there are a few cognates to help too. Brainstorm meanings whole class as you go through the answers. bruyant vieux Que signifie? ennuyeux industriel En vacances on holiday

J E Y X Comment est Cambridge? W C U V These pictures denote the adjectives that were just introduced. Obviously pictures for abstract descriptors don’t always work well. Perhaps use this slide for various stages of familiarising with the vocabulary i.e. offer opposite first – ‘Alors , c’est moderne ou vieille?’ Then give the correct word and pupils identify by letter, then you say the letter and they respond with the adjective. There is no reason why pupils could not be referring to a list of the adjectives that they made in their books when they did the first pairing activity.

This is a text about Lille. Write a similar one about Cambridge This is a text about Lille. Write a similar one about Cambridge. The underlined words definitely need changing. There are some possible suggestions in the box BUT you can also use your vocabulary book. Think carefully about the meaning of each sentence first and remember the following verbs: il y a = there is/are, c’est = it is, il/elle est – it is Lille est une ville dans le nord de la France. Elle est assez industrielle mais aussi très agréable. A Lille il y a un port, un musée et des vieux bâtiments . Au centre ville il y a un vieux quartier avec des bars et des restaurants. J’aime beaucoup Lille parce que c’est très amusant. Trop ennuyeux une université célèbre Il n’est pas très industriel Beaucoup de vieux bâtiments Dans le sud est Des églises J’aime Assez tranquille D’Angleterre Très agréable un centre commercial Il n’est pas sur la côte This is an activity that needs carefully differentiating in terms of the support offered, to meet the learning needs at both ends of the spectrum. For a top set this could be homework of course. For a lower set some whole class brainstorming and working from the front is going to be more profitable. En vacances on holiday

Nous avons ... Appris des mots et des adjectifs pour décrire Cambridge et d’autres villes Fait des phrases avec ‘il y a’ et ‘c’est’ p p