Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

To ask about people A singular person
Describing and characterizing people
To design a questionnaire page
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Quelle est ta matière préférée?
Chez moi! In this unit you will learn:
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Je suis Tu es Il est Elle est On est I am You are He is She is One is Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont We are You are They are.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Asking For Introductions - Questions. L’Introduction There are several ways of asking questions in French but in this case when we are introducing somebody.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
Adjective agreement the wizard way
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
«Ma vie au soleil» Keen V. Journal d’échauffement  12. vendredi le 24 octobre  Objective: I can express activités that I do en français.  Give the.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Pile/Face Tu as quel âge? Quel est le date?
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
ADJECTIVE AGREEMENT. What is an adjective?  A word that modifies a noun.  A descriptive adjective is a word that describes a noun.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Negative sentences Questions
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
À Vos Risques 1234 Unité 3.1. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Transcription de la présentation:

Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?

Warm up Name as many adjectives as you can and write them on the board.

M. Lafayette tends to repeat everything he says. Decide what would follow each of his statements in the right column. 1. Corinne est grande. 2. Mon ami est sérieux. 3. Les copines de Marie sont sympas. 4. Luc n’est pas gentil. 5. Sandrine est pénible. 6. Paul et Lucien sont minces. 7. David a les cheveux noirs. 8. Mme. Duval a les cheveux roux. a. Il n’est pas blond. b. Elle n’est pas petite. c. Il n’est pas marrant. d. Ils ne sont pas gros. e. Elle n’est pas blonde. f. Elle n’est pas géniale. g. Il est méchant. h. Elles sont gentilles. 1.2

D’autres mots utiles ● jeuneyoung ● âgé(e)elderly ● la têtehead ● le neznose ● la bouchemouth ● les oreilles (f.)ears

To ask for an opinion To give an opinion Comment tu trouves Bastien? Comment tu trouves Yasmina? Qu’est-ce que tu penses d’Ousmane? Qu’est-ce que tu pense de Marie? What do you think of…? Je le trouve gentil. I think he is… Je la trouve gentille. I think she is… À mon avis, il/elle est timide. In my opinion, …

Exprimons-nous! ● Model the pronunciations for the chart. ● Look at le/la. ● When do you use this? ● What do they mean?

An online teen magazine from Montreal is conducting an opinion survey. Answer the questions below. 1. Qu’est-ce que tu penses de Homer Simpson? 2. Il est comment, ton acteur préféré (your favorite actor)? 3. Comment est le président des États-Unis (U.S.)? 4. Comment est ton athlète préféré(e) (your favorite athlete)? 1.3

Pair Work ● Together we will write a list of celebrities on the board. ● Then with a partner you will take turns describing a person from the list, without naming them, and guessing the identity of the celebrities described. 1.1